(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2012, 19:57

Wątpię, by to Pawłowi z Przasnyskiej wystarczyło :p

(no i szkoda, że ZTM nic o priorytetach na Marymonckiej czy -mniej zaawansowanych - na Broniewskiego nie napisał)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 paź 2012, 2:26

Paweł D. pisze:Jeżeli proponujesz aby do AWF czy UKSW na Dewajtis wozić ludzi przez Metro Młociny to mi się ten pomysł średnio podoba, ale może czegoś nie zrozumiałem.
Prędzej 181 z pl. Wilsona. Jeśli nie 121, to 103. Do tego pierwszego wespół z 197.
W sumie to czemu 121 nie mogłoby nawijać na Stare Bielany? Wiem, wydłuży to drogę z Rudy na Marymoncką, ale to socjal. Dowóz do metra Rudy wraz ze 197 oraz Marymonckiej wraz ze 103 mógłby przysporzyć jej pasażerów. Pytanie na marginesie: czy i o ile takie wygięcie 121 ułatwiłoby wywalenie 156 z Bielan (ZP Podczaszyńskiego, jedyny, gdzie jest tylko 156)? 121 ma częstotliwość 15/20/30, czyli wcale nie taką złą (no, DS).
Modteam: czy dyskusja o tym wygięciu ma się toczyć w tym wątku, por. niżej, czy już w wątku bielańskim?

I póki co nikt jeszcze nie zaproponował zaorania torów na Marymonckiej. Taka 17 jeździ też przez M Marymont. Nawet duet 6+27 też.

Podsumowując, 6 w dowozie do metra jest ponad potrzeby.

Cały czas myślałem, że rola 6 na Marymoncie jest inna.
--> Być może dowóz na Pragę. W tej chwili dowóz jest praktycznie nigdzie ("w krzaki"). Dziś przez Babkę, powiedzmy 17+28, z Młocin do Starzyńskiego jedzie 29-33 min + czekanie na przesiadkę. 6 bezpośrednio 27-31 min. Pytam się: czy dla tych ok. 2-5 min i raczej nielicznych pasażerów warto utrzymywać linię tramwajową? Czy będzie więcej pasażerów? Może, to też zależy od polityki transportowej. Bo może chcemy ich wrzucić do metra, którym można dojechać do Wileńskiego z dwiema przesiadkami w czasie ok. 29-32 min, czyli praktycznie tym samym. A w przyszłości dopchać nimi ogryzek.
--> Być może socjalpolityczne połączenie Marymonckiej z Chomiczówką przez M Młociny. Od takich rzeczy imo powinny być autobusy, tutaj: 121.

------

Uważam, że pytanie o rolę tramwajów na Marymonckiej należy postawić w sposób dość fundamentalny.
:arrow: Czy mają spełniać rolę podstawową, czyli wozić do centrum? (17)
:arrow: Czy rolę podstawową ma spełniać metro? Ok. 2/3 osób dawniej korzystających z 17/15/6 dziś jest w strefie dojścia do niego. Reszta może podjechać autobusami, które i tak są (103, 121, 181, 197, 156?, ew. 303 i Ł - linii aż 7!).
Wówczas po Marymonckiej może jeździć 17, duet 6+27 albo 38, wszystko jedno.
Duet ma plus - wozi w więcej miejsc, wozi w miejsca ciekawsze - nieobsługiwane przez metro, oszczędza wzkm (solówki) do wykorzystania na weekendowej 1. Minus: koordynacja linii, spóźnienia, może przeciążenie 27?
:arrow: Dochodzi do tego kwestia wożenia Tarchomina. Czy rzeczywiście chcemy wozić ich 17 przez Marymoncką? Czy może chcemy wszystkich wrzucić w niezależną od miasta linię do Młocin i oszczędzać wzkm, korzystając z tego, że metro i tak jeździ? Może zamiast długich linii 17 Tarchomin - Kielecka i 33 Bielany - Służewiec lepiej mieć układ na JPII z takąż 33, 17 Kielecka - M Marymont, gdzie 17 byłaby podatna na usiekierowienie? Generalnie uważam oddzielenie JPII od Tarchomina na plus, bo nawet jeśli propozycja z poprzedniego zdania nie jest najlepsza, to możliwość zastanowienia się nad nią to zaleta.

A może perspektywa oddania pętli na Mehoffera jest tak odległa (2015?), że ta kwestia rozprzęga się z obecnymi zagwostkami?
:arrow: Jak pilne jest oszczędzanie wzkm?
Glonojad pisze:Wątpię, by to Pawłowi z Przasnyskiej wystarczyło :p
Jednemu Pawłowi może nie, ale 2144 osoby lubią to na fb. Naprawdę zaskakuje mnie, jak wiele.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 paź 2012, 7:17

Odepnij Tarchomin od JPII, to zobaczysz kasację 510 jak świnia niebo.

I po co obcinać to 17 na Metrze Marymont, skoro i tak trzeba puścić 2 sloty na północ?

Skąd pomysł, że problem z weekendowym 1 dotyczy akurat wozokilometrów? Zresztą skrócenie 17 i tak go nie rozwiąże, zwłaszcza, jeśli w zamian coś innego na Marymoncką trzeba będzie wydłużyć. Potocka - Huta to jest raptem kwadrans.

Dwie słabe linie dowiozą w więcej miejsc... znaczy dołączasz do fanklubu 116/174/122 co 18/21/24 minut zamiast jednego silnego 116, 125/105/506 zamiast silnego 105 itd?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 paź 2012, 8:59

Glonojad pisze:116/174/122
116/122/195 ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 paź 2012, 9:51

A, to wycofuję. O-)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 06 paź 2012, 10:34

W swoich roszadach komunikacyjnych weźcie poprawkę na powstające/planowane inwestycje mieszkaniowe - zwłaszcza na Bielanach. Spotkałem się z licznymi przypadkami, że białołęckie rodziny z dziećmi wynajmują/kupują mieszkanie na Bielanach z uwagi na rozwiniętą infrastrukturę miejską / komunikacja, szkoły, usługi itp./. Swoje mieszkania na Białołęce albo wynajmują albo sprzedają.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 paź 2012, 12:46

Glonojad pisze:Odepnij Tarchomin od JPII, to zobaczysz kasację 510 jak świnia niebo.
Dopisywałem zdanie, że "Może 510 do Dzikiej do spółki z 511 nie jest takie złe?", ale najwyraźniej błąd 2006 lub 2003 nie pozwolił go dodać.
Glonojad pisze:Skąd pomysł, że problem z weekendowym 1 dotyczy akurat wozokilometrów? Zresztą skrócenie 17 i tak go nie rozwiąże, zwłaszcza, jeśli w zamian coś innego na Marymoncką trzeba będzie wydłużyć.
A czego jak nie wzkm? Pisałem, że duet 6+27 to solówki, czyli jednak wzkm oszczędza.

Zresztą obie kwestie nie są podstawowe dla mojego postu, która, przypomnę, wyraża się w pytaniu:
Jaka ma być rola tramwajów na Marymonckiej?
Glonojad pisze:Dwie słabe linie dowiozą w więcej miejsc...
Problem w tym, że Starzyńskiego oraz Wola (103, 197) są niezbyt ciekawe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 paź 2012, 16:04

KwZ pisze:
Glonojad pisze:Skąd pomysł, że problem z weekendowym 1 dotyczy akurat wozokilometrów? Zresztą skrócenie 17 i tak go nie rozwiąże, zwłaszcza, jeśli w zamian coś innego na Marymoncką trzeba będzie wydłużyć.
A czego jak nie wzkm? Pisałem, że duet 6+27 to solówki, czyli jednak wzkm oszczędza.
Nie z wozokilometrów, a z brygad zgłoszonych do ruchu. Wozokilometry to raczej wymuszają szczyt sobotni do 17 niż słabą jedynkę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 paź 2012, 18:42

KwZ pisze:Problem w tym, że Starzyńskiego oraz Wola (103, 197) są niezbyt ciekawe.
I dlatego proponujesz w te "niezbyt ciekawe" miejsca 6 i 27.

Heh.

Rola? To jasne - rola ma być podstawowa. Tak rzecze polityka miejska. Nie ma żadnej konkurencji 17 z metrem jeśli chodzi o docel, jest pewne pokrywanie stref dojścia, ale z braku konkurencji docelowej - jest to akceptowalne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Pingwin
(2525)
Posty: 662
Rejestracja: 23 sty 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pingwin » 08 paź 2012, 7:52

Jaka ma być rola tramwajów na Marymonckiej?
Wożenia powietrza, do cholery jasnej na od pewnego czasu odnoszę wrażenie czytając to forum że autobus jest święty i nie do tknięcia, a tramwaje są straszne bo wszystkie wożą powietrze.
To samo można by powiedzieć o 145, 704 i całej reszcie radosnego przybytku przyjeżdżającego na pętle Wiatraczna, w 80% przypadków przywożą tam powietrze, i jakoś nikt nie chce ich skracać, a 17 wioząca 2-3 osoby na odcinku Cm. Włoski - Młociny urasta do rangi wielkiego problemu.

Zwolenników skracania 17, kasowania 6 i chęci zaorania torów na Marymonckiej poproszę o liczby, które przekonają mnie co do słuszności waszej teorii.
Bo mówienie a on wiezie powietrze mnie nie przekonuje, już wypunktowałem że 6 o 5:02 ruszająca z "Małp" jest przydatna

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 08 paź 2012, 8:07

Cm. Wolski - Młociny
No 17 na takiej trasie to byłby problem :>
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Pingwin
(2525)
Posty: 662
Rejestracja: 23 sty 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pingwin » 08 paź 2012, 8:13

JacekM pisze:
Cm. Wolski - Młociny
No 17 na takiej trasie to byłby problem :>
oj wykazałeś się :)
zasada dobrego wychowania mówi że jak nie masz nic do powiedzenia to lepiej milcz ](*,) ](*,) ](*,)

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 08 paź 2012, 8:43

by powiedzieć o 145, 704 i całej reszcie radosnego przybytku przyjeżdżającego na pętle Wiatraczna, w 80% przypadków przywożą tam powietrze, i jakoś nikt nie chce ich skracać
Ok skrócić, ale do którego miejsca? masz tam jakąś dużą pętlę? Co do 145 nie skomentuje, może w niedziele wozi powietrze, rano w tygodniu autobus jest wypełniony w 3/4 na Żółkiewskiego, czyli 3 przystanki za pętlą!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 paź 2012, 8:45

Pingwin pisze:i jakoś nikt nie chce ich skracać,
Ja chcę, tylko jeszcze P+R Marsa nie wybudowany :P
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Pingwin
(2525)
Posty: 662
Rejestracja: 23 sty 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pingwin » 08 paź 2012, 8:52

Kosiniak pisze:
by powiedzieć o 145, 704 i całej reszcie radosnego przybytku przyjeżdżającego na pętle Wiatraczna, w 80% przypadków przywożą tam powietrze, i jakoś nikt nie chce ich skracać
Ok skrócić, ale do którego miejsca? masz tam jakąś dużą pętlę? Co do 145 nie skomentuje, może w niedziele wozi powietrze, rano w tygodniu autobus jest wypełniony w 3/4 na Żółkiewskiego, czyli 3 przystanki za pętlą!
ale ja użyłem argumentu zapełnienia w kierunku pętli Wiatraczna celowo, 17 chce się skrócić bo na krótkim odcinku wozi powietrze, nikt nie bierze poprawki na to ze w stronę PDPS napełnienie jest o niebo lepsze

ODPOWIEDZ