KM w Ząbkach

Moderator: Wiliam

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 07 paź 2012, 14:32

199 może zamiast do Rembertowa zawracać na rondzie u zbiegu Al. Piłsudskiego i ul. Skorupki. Jeśli miasto chce zainwestować to można tam wybudować zatoczkę przystankową i niech tam 199 ma postoje zamiast w Rembertowie. A jeśli idziemy tańszym wariantem to niech tylko na tym rondzie zawraca i przystankiem krańcowym może być Pułaskiego.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 paź 2012, 15:22

Domas pisze:
PiotrekP pisze:Dlaczego do Targówka? Na odcinku od Trockiej do Żaby radzi sobie równie dobrze, więc dla mnie raczej tu powinien kończyć.
Na tym odcinku masz 212, któremu można śmiało podbić częstotliwość.
Tak, ale 199 ładnie pracuje, aż do Placu Hallera. A już częste 212 (w szczycie porannym nawet co 5 minut) przerabialiśmy i taki stan utrzymał się od kwietnia 2010 do czerwca 2010. :sad:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 07 paź 2012, 18:32

ashir pisze:Tak, ale 199 ładnie pracuje, aż do Placu Hallera. A już częste 212 (w szczycie porannym nawet co 5 minut) przerabialiśmy i taki stan utrzymał się od kwietnia 2010 do czerwca 2010. :sad:
Nie, 199 nie pracuje ładnie - jestem częstym użytkownikiem tego odcinka i tłumów w tym 199 nie ma. Jak już coś trzeba puszczać bezpośrednie z Targówka na plac Hallera to można wydłużyć 212 - nie twórzmy kolejnego potworka w stylu 166. Lepiej rozbić jedną linię na dwie (tak jak ma się to na przykład z 127 i 227), a odcinek który jest najbardziej obciążony trzeba zasilić.

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 07 paź 2012, 19:24

Domas pisze:
PiotrekP pisze:Dlaczego do Targówka? Na odcinku od Trockiej do Żaby radzi sobie równie dobrze, więc dla mnie raczej tu powinien kończyć.
Na tym odcinku masz 212, któremu można śmiało podbić częstotliwość.
Mimo to ma swoich pasażerów mimo częstszego 212. Swoją drogą nie rozumiem ścieżki jaką wytycza ZTM. 199 miało kiedyś powiedzmy dostateczną częstotliwość, pasażerów nie ubyło, wręcz przeciwnie, szczyty są mocno oblegane praktycznie na całej trasie, a skrojono cały tydzień do linii co pół godziny. Jak dla mnie błąd.
199 może zamiast do Rembertowa zawracać na rondzie u zbiegu Al. Piłsudskiego i ul. Skorupki...
Tobie już podziękuję, widać jak znasz wykorzystanie obsługiwanych przez 199 przystanków. Przynajmniej 3 główne już ominąłeś.
Gdzie na Żabie jest pętla? 212 jadące tylko z Targówka może po prostu zawracać na rondzie. 199 aż z Rembertowa już nie.
A 212 nie ma tam postojów wyrównawczych? Więcej mógłby odstać przy AONie. Myślałem, że są bardziej absurdalne linie na Targówku, co by zrobić z nimi porządek, ale jeśli nie to wydaje mi się że wątpliwości zostały już rozwiane.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10653
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 paź 2012, 19:32

PiotrekP pisze:A 212 nie ma tam postojów wyrównawczych? Więcej mógłby odstać przy AONie. Myślałem, że są bardziej absurdalne linie na Targówku, co by zrobić z nimi porządek, ale jeśli nie to wydaje mi się że wątpliwości zostały już rozwiane.
212 praktycznie nie ma postojów wyrównawczych, tak samo jak np. na 228.
Moje wątpliwości nie zostały rozwiązane przez tyleż prosty, co niepraktyczny pomysł wydłużenia postojów na jednym krańcu. W ten sposób nie zapewniasz punktualności linii.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 paź 2012, 20:50

Domas pisze:Nie, 199 nie pracuje ładnie - jestem częstym użytkownikiem tego odcinka i tłumów w tym 199 nie ma. Jak już coś trzeba puszczać bezpośrednie z Targówka na plac Hallera to można wydłużyć 212 - nie twórzmy kolejnego potworka w stylu 166. Lepiej rozbić jedną linię na dwie (tak jak ma się to na przykład z 127 i 227), a odcinek który jest najbardziej obciążony trzeba zasilić.
Jak dla mnie to ładnie pracuje, rzadko kiedy w kierunku Placu Hallera mam przyjemność usiąść, a wsiadam dopiero na Myszkowskiej, nie raz to naprawdę potrafi być tłok. Chyba, że jadę o 6 czy 19, to wtedy faktycznie z miejscem siedzącym nie ma żadnego problemu. Z powrotem też bardzo ładnie pracuje, bo w DP ruch jest do przychodni i Urzędu Skarbowego, a w DŚ na bazar i giełdę. A jeżdżę tą linią na tym odcinku dosyć często. Kiedyś też o takim skróceniu myślałem i puszczeniu 212 do Placu Hallera, ale nie można zapominać o pasażerach, którzy wsiadają na odcinku Plac Hallera - Handlowa i jadą dalej niż do przystanku Pratulińska, wcale nie jest ich tak mało, a dla nich to byłaby dodatkowa przesiadka.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2012, 22:04

A pamiętacie jak 103 jeździło przez Pl.Hallera?

Normalne raczej jest, że połączenie Targówek - Pl.Hallera powinien obsługiwać socjal, a nie linia Rembertów-Ząbki-Targówek-Pl.Hallera. Oczywiście, że najlepszym rozwiązaniem byłoby 212. Ale z kolei wydaje mi się, że co 10 w tej relacji nie ma potrzeby, a brygad potrzeba by pewnie ze 3 więcej (w szczycie) - za to na pewno rozwiązałby się problem "pętli" na Rondzie Żaba. A ogólnie to ta relacja to pewnie znowu tylko dni powszednie - może zatem... 302 :) Potwór by wyszedł, częstotliwość też potworowata (potworna?) - ale za to pasuje, żeby nie jeździło na Wschodni przy silnym 509.

A no i nie można też zapominać, że do Żaby jest teraz dokładnie tędy... 176.
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 paź 2012, 22:10

Łukasz pisze:A pamiętacie jak 103 jeździło przez Pl.Hallera?
Pamiętam. Okulary zacząłem przez to nosić na stałe, bo jadąc do szkoły z Dąbrowszczaków miałem prawie codziennie jednocześnie 101 i 103 na przystanku, oba w postaci solowych ikarusów. Raz trafił się deszczowy dzień, dechy nie były tak wyraźne jak zwykle. Wysiadając przy Pimocie stwierdziłem, że jednak okulary są OK i trzeba je nosić :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
snooker
Posty: 1460
Rejestracja: 31 maja 2010, 13:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: snooker » 07 paź 2012, 22:36

Łukasz pisze:A ogólnie to ta relacja to pewnie znowu tylko dni powszednie - może zatem... 302
Zważywszy na to ile ludzi jeździ:
ashir pisze:w DŚ na bazar i giełdę
a co za tym idzie, zapełnieniem pomiędzy "zajętymi wszystkimi siedzącymi", a niezabieralnością, w godzinach 8-14 w DŚ, w 199 pomiędzy ZP Darwina, a Targówkiem, śmiem twierdzić, że nie jest to najlepszy pomysł.
Łukasz pisze: A no i nie można też zapominać, że do Żaby jest teraz dokładnie tędy... 176.
Tyle tylko, że w żaden sposób nie obsługuje ona Targówka (nawet przesiadki do niej są beznadziejne).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10653
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 paź 2012, 22:47

Łukasz pisze:za to na pewno rozwiązałby się problem "pętli" na Rondzie Żaba.
Dla 212 to nie problem. Dla 199 jadącego z daleka - owszem.
Łukasz pisze:A ogólnie to ta relacja to pewnie znowu tylko dni powszednie - może zatem... 302 :) Potwór by wyszedł, częstotliwość też potworowata (potworna?) - ale za to pasuje, żeby nie jeździło na Wschodni przy silnym 509.
Lepiej coś na miejsce 156. Ale Targówek - Hallera to nie Ząbki.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3824
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 paź 2012, 20:19

Szeregowy_Równoległy pisze:Wysiadając przy Pimocie stwierdziłem, że jednak okulary są OK i trzeba je nosić :)
Nie przejmuj się, też kiedyś miałem wieśniackie okulary :P

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 08 paź 2012, 20:30

primoż pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Wysiadając przy Pimocie stwierdziłem, że jednak okulary są OK i trzeba je nosić :)
Nie przejmuj się, też kiedyś miałem wieśniackie okulary :P
No to współczuję. Moje nie były wieśniackie, po prostu młodzieńcze "Fuck the system" sprawiało, że nie odczuwałem potrzeby ich nosić. Dla zasady, bo nie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

cinkci18
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 2007, 23:23

Post autor: cinkci18 » 08 paź 2012, 21:35

Można ewentualnie wysłać na Plac Hallera 156 trasą Borzymowska-Trocka-Pratulińska-Handlowa-Ossowskiego-Kołowa i dalel po trasie 199 do Placu Hallera.

199 skracamy do Targówka

A jak będzie remont grota,to można podzielić 156 na:
156 Plac Hallera - Bródno Podgrodzie
256 Metro Młociny - Plac Willsona

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 paź 2012, 22:59

256 Metro Młociny - Plac Willsona
Taka linia już istnieje. Kursuje tunelem metra. Remont mostu Grota powinien raczej posłużyć za pretekst do wykoszenia 156 z Bielan.

Moim zdaniem, 199 powinno dojeżdżać tylko do pętli najbliżej Ząbek, a ponieważ takiej w zasadzie nie ma, to niech zawraca kryterium przez Tarnogórską (fajnie by było, żeby w miejsce zlikwidowanego 202 - w perspektywie przerobienia i skrócenia 156 i 140 rzecz jasna). 212 wydłużyć na Zacisze po trasie 512, a z drugiej strony na Pl. Hallera przez Namysłowską. Tym sposobem z Zacisza (i w ogóle całkiem) można wykosić 512 wzmacniając za to 190, do którego Codzienna zostałaby dowieziona 212. Nawet numerki się zgadzają, no proszę. Cholera, to nie ten temat ;)

ARTUR P
Posty: 741
Rejestracja: 15 lip 2012, 19:46

Post autor: ARTUR P » 09 paź 2012, 7:37

emyl pisze:
256 Metro Młociny - Plac Willsona
Taka linia już istnieje. Kursuje tunelem metra. Remont mostu Grota powinien raczej posłużyć za pretekst do wykoszenia 156 z Bielan.

Moim zdaniem, 199 powinno dojeżdżać tylko do pętli najbliżej Ząbek, a ponieważ takiej w zasadzie nie ma, to niech zawraca kryterium przez Tarnogórską (fajnie by było, żeby w miejsce zlikwidowanego 202 - w perspektywie przerobienia i skrócenia 156 i 140 rzecz jasna). 212 wydłużyć na Zacisze po trasie 512, a z drugiej strony na Pl. Hallera przez Namysłowską. Tym sposobem z Zacisza (i w ogóle całkiem) można wykosić 512 wzmacniając za to 190, do którego Codzienna zostałaby dowieziona 212. Nawet numerki się zgadzają, no proszę. Cholera, to nie ten temat ;)
Wg mnie taki "socjal" : 256 Metro Młociny - Plac Willsona jest potrzebny, chocby dla ludzi starszych, aby dojechac na bazarek.
Remont mostu Grota może posłużyć jako pretekst do podziału lini 156 na dwie, ale też ZTM może stworzyć "potworka":
156 TARGÓWEK -trasa 199 do pl. Hallera- dalej przez most Gdański -Rondo "Radosława"-Al.Jana Pawła II-Pl.Grunwaldzki-Słowackiego-Żeromskiego-Kasprowicza-Metro Młociny 15/20/30 :-k

ODPOWIEDZ