Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
Kto Ci tak napaskudzil w głowie?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Tory 3 i 4 są też na średnicy dalekobieżnej (na Centralnym) i jakoś to kolejarzom nie przeszkadza.Pamar pisze:Na Śródmieściu nie ma toru 1 i 2, jest tor 3 i 4. Tor 1 i 2 jest na średnicy dalekobieżnej. Wyobrażacie sobie zapowiedzi na tor 3 i 4 ?
Ale w ogóle numeracja torów/peronów powinna być wspólna WC/WŚ i koniecznie wspólne klapki. Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.
- marcin3001
- Posty: 316
- Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
- Lokalizacja: Młynów
Najlepiej zbudować obok siebie, bo jednak odległość jest spora. Drugi peron 8 dworca Zachodniego chcesz robić?MichalJ pisze:Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A nie prosciej wejsc wtedy od razu przez budynek naziemny srodmiescia? Z metra to tylko pare metrow dalej.Wolfchen pisze:I o taki przypadek mi właśnie chodziło głównie A dlaczego kierunek wschodni? Bo zwykle trzeba przejść cały peron 2 i połowę 1 (bo pociągi podjeżdżają do oporu, więc trzeba stać mniej więcej na środku peronu).MichalJ pisze:Gorzej, jeśli ktoś chce kupić bilet - ale to dotyczy obu kierunków.
Ze skrajnego peronu na skrajny peron? Ile jest, 30 metrów? Między peronami WC są podobne odległości...Wolfchen pisze:Najlepiej zbudować obok siebie, bo jednak odległość jest spora.MichalJ pisze:Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.
Tak, ale tylko wtedy, jeśli tory byłyby ponumerowane w sposób zrozumiały dla pasażera. Na Wschodnim mamy po kolei: (12[1]10 8[2]6 4[3]2 1[4]3 5[5]24) (22[6]20 21[7]23). Dłuugo czasu mi zajęło zrozumienie tego numerowania.marcin3001 pisze:Przede wszystkim powinni sobie darować numery peronów, nikomu to nie jest do szczęścia potrzebne. Na zachodzie wystarcza numer toru.
- marcin3001
- Posty: 316
- Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
- Lokalizacja: Młynów
To tylko kwestia dobrego oznakowania. Masz iść na tor 124, to szukasz znaku prowadzącego na tor 124 i tam idziesz. Nie wszystko trzeba rozumieć, odpowiednia czytelność i częstotliwość występowania takich znaków wystarczy, żeby trafić.VLnt7 pisze:Tak, ale tylko wtedy, jeśli tory byłyby ponumerowane w sposób zrozumiały dla pasażera.
- marcin3001
- Posty: 316
- Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
- Lokalizacja: Młynów
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A może przestaniemy bujać w oblokach? Jest to nierealne, a jednym z podstawowych problemów jest brak miejsca.Wolfchen pisze:Najlepiej zbudować obok siebie, bo jednak odległość jest spora.MichalJ pisze:Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.
[ Dodano: Sro 31 Paź, 2012 ]
A co pasażera obchodzi to, że kolejarze nie mogą sobie po kolei ponumerować torów?rufio198 pisze:Kto Ci tak napaskudzil w głowie?
To tak jak czepianie się pasażerów, że nie rozróżniają stacji i przystanku...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ja tylko napisałem postulat równie poważny, co czarowanie rzeczywistości poprzez zmianę tabliczek.MeWa pisze:A może przestaniemy bujać w oblokach? Jest to nierealne, a jednym z podstawowych problemów jest brak miejsca.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43