Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 lis 2012, 0:13

fik pisze:
Rosa pisze:Wiesz, może gdyby do autobusów można było wpychac ludzi na śledzia
...to pewnie Polski Bus nie wypożyczałby dodatkowych autobusów.
Z drugiej strony, jak patrzę na to, co wozi ludzi z Wołomina do Wawy, gdzie wszyscy mają gdzieś obowiązujące w cywilizowanym świecie standardy oraz wpisy w dowodach rejestracyjnych autobusów... Jak sobie przypomnę, jak mnie wiózł PKS Cieszyn, to doceniam to, że PolskiBus postanowił podejść do tematu przepisowo, a nie tak, jak PKS czy wsiobusy z blachami WWL. To w naszym śmiesznym kraju jest nowa jakość.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lis 2012, 18:01

Ależ oczywiście, że cywilizacyjnie to co innego, co nie zmienia faktu, że do radzenia sobie z masowością przewozów lepiej predestynowana jest kolej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lis 2012, 18:53

Polski Express też nie woził na stojąco. W sumie nie wiem, dlaczego tamto się nie udało... Kapitał nie ten? Drogi jeszcze nie takie? Nieudolność? Spisek? :)

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 04 lis 2012, 20:04

Jak się skończy pompowanie zagranicznej kasy w "Polskiego" Busa, to dopiero się okaże, czy i on nie padnie.

Piottr
Posty: 1295
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 05 lis 2012, 10:20

MichalJ pisze:Polski Express też nie woził na stojąco. W sumie nie wiem, dlaczego tamto się nie udało... Kapitał nie ten? Drogi jeszcze nie takie? Nieudolność? Spisek? :)
Z tego co pamiętam z dawnych czasów, to Polski Ekspress padł na skutek wyprowadzenia pieniędzy przez zarząd, chyba nawet jakaś sprawa sądowa z tego była...
fik pisze:Ależ oczywiście, że cywilizacyjnie to co innego, co nie zmienia faktu, że do radzenia sobie z masowością przewozów lepiej predestynowana jest kolej.
Zgoda, kolej jest lepiej predystynowana technicznie, ale niestety nie organizacyjnie i mentalnie w naszym kraju.
Skoro dla przewoźnika autobusowego mniejszym problemem jest wynajęcie autobusu u innego przewoźnika, a dla kolei problemem jest doczepienie własnego wagonu, to tu jest właśnie miejsce, gdzie kolejarze powinni patrzeć i się uczyć.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 05 lis 2012, 14:44

No dobra... Ale dlaczego przewoźnik autobusowy nie użył po prostu kolejnego swojego autobusu? Z pewnością ma ich nadmiar, a nie używa na co dzień z czystej złośliwości... Dokładnie tak samo jak jest na kolei, prawda?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lis 2012, 14:59

Wywołujesz wilka z lasu...

Problem polega na dziesiątkach wagonów stojących na Grochowie czy innym Prokocimiu. Nie mówiąc o setkach skreślonych ze stanu od czasu przejęcia przewozów dalekobieżnych przez IC.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lis 2012, 15:13

hafilip84 pisze:Dokładnie tak samo jak jest na kolei, prawda?
Problem w tym, że kolej sama zapuściła swój tabor. Oczywiście było to pochodną fatalnej sytuacji prawno-finansowej, ale efekt jest jeden...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lis 2012, 15:42

KwZ pisze:Problem polega na dziesiątkach wagonów stojących na Grochowie czy innym Prokocimiu.
Chcesz, podskoczymy kiedyś na Grochów wspólnie i pokażesz mi te dziesiątki wagonów.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lis 2012, 16:36

Ciekawe, na terenie samej stacji technicznej nigdy nie byłem.

Kraków Prokocim on youtube.
Olszynka Grochowska.
Takich filmików jest więcej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lis 2012, 16:50

A, bo Ty o tych, myślałem, że wymyśliłeś sobie jakieś sprawne wagony na Grochowie.

No cóż, podziękować PKP PR za oddanie wagonów z przekroczoną rewizją, nie da się jednocześnie naprawić tysięcy wagonów...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lis 2012, 21:05

Ile czasu minęło od decyzji o przeniesieniu przewozów międzywojewódzkich z PKP PR do PKP IC do faktycznego jej wykonania? Ile czasu minęło od tego czasu?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lis 2012, 21:11

KwZ pisze:Ile czasu minęło od tego czasu?
Cztery lata (czyli dwa cykle rewizyjne), w trakcie których sytuacja taborowa się znacząco poprawiła, acz wciąż daleko do pełnej sprawności.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 05 lis 2012, 21:13

http://www.rynek-kolejowy.pl/36422/Niem ... _kolei.htm
Niemcy: Autobusy zagrożą kolei?

Jak przypomina dziennik "Münchner Merkur" w weekendowym wydaniu, w niemieckim ruchu dalekobieżnym dojść za kilka tygodni może do poważnych przetasowań, a kolej może stracić sporo pasażerów.

Bundesrat przyjął w piątek projekt ustawy, zakładającej liberalizację rynku krajowych przewozów dalekobieżnych. Dotąd autobusy mogły jeździć tylko na trasach, na których brak było odpowiednich połączeń kolejowych. 1 stycznia 2013 przestaje obowiązywać wprowadzona dla ochrony kolei klauzula. Jedynym ograniczeniem dla komunikacji ma być usytuowanie przystanków autobusowych min. 50 km od siebie. To ograniczenie chronić ma regionalny ruch kolejowy.

Monachium mogłoby się stać jednym z najważniejszych węzłów komunikacji autobusowej. Analitycy bawarskiego ministerium komunikacji przewidują, że wkrótce pojawić się może kilkanaście dziennych połączeń autobusowych do Norymbergi, Stuttgartu, Frankfurtu, Lipska, czy Hanoweru, które będą tańsze niż połączenia DB. Autobusy mają zyskać podróżnych także dzięki wysokiemu komfortowi siedzeń, bezpłatnemu dostępowi do bezprzewodowego internetu i serwisowi
A ja ciekaw jestem czy w takiej sytuacji Megabus/Polskibus nie wejdzie teraz na niemieckie trasy. Skoro z jednej strony oferują juz dojazd do Berlina a z drugiej do Brukseli czy Amsterdamu to może uda im się teraz polączyć siatki :)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 lis 2012, 21:46

fik pisze: Cztery lata (czyli dwa cykle rewizyjne), w trakcie których sytuacja taborowa się znacząco poprawiła, acz wciąż daleko do pełnej sprawności.
Przybyło sprawnych wagonów czy ubyło pociągów?
Faktem jest, że wagony po PKP PR były w złym stanie, ale wagony w malowaniu IC na filmach też są. No i w pierwszym roku (a może i dłużej) po reorganizacji tempo wykonywania rewizji było żałośnie słabe.

ODPOWIEDZ