Z drugiej strony, jak patrzę na to, co wozi ludzi z Wołomina do Wawy, gdzie wszyscy mają gdzieś obowiązujące w cywilizowanym świecie standardy oraz wpisy w dowodach rejestracyjnych autobusów... Jak sobie przypomnę, jak mnie wiózł PKS Cieszyn, to doceniam to, że PolskiBus postanowił podejść do tematu przepisowo, a nie tak, jak PKS czy wsiobusy z blachami WWL. To w naszym śmiesznym kraju jest nowa jakość.fik pisze:...to pewnie Polski Bus nie wypożyczałby dodatkowych autobusów.Rosa pisze:Wiesz, może gdyby do autobusów można było wpychac ludzi na śledzia
Flixbus (d. PolskiBus)
Moderator: JacekM
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
- marcin3001
- Posty: 316
- Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
- Lokalizacja: Młynów
Z tego co pamiętam z dawnych czasów, to Polski Ekspress padł na skutek wyprowadzenia pieniędzy przez zarząd, chyba nawet jakaś sprawa sądowa z tego była...MichalJ pisze:Polski Express też nie woził na stojąco. W sumie nie wiem, dlaczego tamto się nie udało... Kapitał nie ten? Drogi jeszcze nie takie? Nieudolność? Spisek?
Zgoda, kolej jest lepiej predystynowana technicznie, ale niestety nie organizacyjnie i mentalnie w naszym kraju.fik pisze:Ależ oczywiście, że cywilizacyjnie to co innego, co nie zmienia faktu, że do radzenia sobie z masowością przewozów lepiej predestynowana jest kolej.
Skoro dla przewoźnika autobusowego mniejszym problemem jest wynajęcie autobusu u innego przewoźnika, a dla kolei problemem jest doczepienie własnego wagonu, to tu jest właśnie miejsce, gdzie kolejarze powinni patrzeć i się uczyć.
Ciekawe, na terenie samej stacji technicznej nigdy nie byłem.
Kraków Prokocim on youtube.
Olszynka Grochowska.
Takich filmików jest więcej.
Kraków Prokocim on youtube.
Olszynka Grochowska.
Takich filmików jest więcej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
http://www.rynek-kolejowy.pl/36422/Niem ... _kolei.htm
A ja ciekaw jestem czy w takiej sytuacji Megabus/Polskibus nie wejdzie teraz na niemieckie trasy. Skoro z jednej strony oferują juz dojazd do Berlina a z drugiej do Brukseli czy Amsterdamu to może uda im się teraz polączyć siatkiNiemcy: Autobusy zagrożą kolei?
Jak przypomina dziennik "Münchner Merkur" w weekendowym wydaniu, w niemieckim ruchu dalekobieżnym dojść za kilka tygodni może do poważnych przetasowań, a kolej może stracić sporo pasażerów.
Bundesrat przyjął w piątek projekt ustawy, zakładającej liberalizację rynku krajowych przewozów dalekobieżnych. Dotąd autobusy mogły jeździć tylko na trasach, na których brak było odpowiednich połączeń kolejowych. 1 stycznia 2013 przestaje obowiązywać wprowadzona dla ochrony kolei klauzula. Jedynym ograniczeniem dla komunikacji ma być usytuowanie przystanków autobusowych min. 50 km od siebie. To ograniczenie chronić ma regionalny ruch kolejowy.
Monachium mogłoby się stać jednym z najważniejszych węzłów komunikacji autobusowej. Analitycy bawarskiego ministerium komunikacji przewidują, że wkrótce pojawić się może kilkanaście dziennych połączeń autobusowych do Norymbergi, Stuttgartu, Frankfurtu, Lipska, czy Hanoweru, które będą tańsze niż połączenia DB. Autobusy mają zyskać podróżnych także dzięki wysokiemu komfortowi siedzeń, bezpłatnemu dostępowi do bezprzewodowego internetu i serwisowi
Przybyło sprawnych wagonów czy ubyło pociągów?fik pisze: Cztery lata (czyli dwa cykle rewizyjne), w trakcie których sytuacja taborowa się znacząco poprawiła, acz wciąż daleko do pełnej sprawności.
Faktem jest, że wagony po PKP PR były w złym stanie, ale wagony w malowaniu IC na filmach też są. No i w pierwszym roku (a może i dłużej) po reorganizacji tempo wykonywania rewizji było żałośnie słabe.