"Ograniczenie do 10 km/h. Szyny po napawaniu"
Co to jest napawanie
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Moderator: Wiliam
Napawanie jest pojęciem z zakresu technologii wytwarzania (a szerej mówiąc budowy maszyn). Jest to proces w którym nałożony zostaje nowy materiał na stare podłoże. Wiąże się to z nadtopieniem podłoża i stopieniem nakładanego spoiwa. Polecam jakąś książkę o procesach spajania albo spawaniu.Marcinos pisze:Co to jest napawanie![]()
Nie jestem pewien, przecież gabaryty taboru są te same np. 105N i 805Nsolaris8315 pisze:Wąskie tory pozwalają lepiej tramwajowi wejść w zakręt
inż. Glonojad pisze:Są, oczywiście. Notabene, kolejkę grójecką swego czasu przekuwano na większy rozstaw (tj. obecny) w celu zwiększenia prędkości dopuszczalnej.
Tija... im węższy tor tym bardziej można zmniejszyć promień skrętu bez obawy, iż tabor się zakleszczy w torach...solaris8315 pisze:Wąskie tory pozwalają lepiej tramwajowi wejść w zakrętZresztą tory wąskie są tam gdzie są wąskie uliczki i trudności w manewrowaniu.
Rzeczywiście, coś mi się pomieszało - rozstaw Grójeckiej ustalono ze względu na prędkość (600mm mialaby prędkość zbyt małą) z jednej strony, a zajętość terenu i koszt budowy z drugiej (stąd nie była ona normalotorowa, jak EKD, co by ją pewnie od śmierci uratowało...).khangoor pisze:[
Chyba, że chodzi Ci o odcinek Kolejki Wilanowskiej (z Piaseczna do Gołkowa), przejęty za długi przez Kolejkę Grójecką (tudzież przez Kolejkę Warszawa-Góra Kalwaria, którą dopiero później zaczęto nazywać Kolejkę Grójecką) ...
Serio? Pierwszę słyszę, chociaż istotnie systemy tramów o najmniejszych promieniach są wąskotoroweTija... im węższy tor tym bardziej można zmniejszyć promień skrętu bez obawy, iż tabor się zakleszczy w torach...
normalnotorowych - być może... ale jeśli tylko doktryna miałaby decydować to pewnie car wydałby koncesję na szerokotorowy system tramwajów.Tm pisze:która zabraniała budowania linii normalnotorowych w pobliżu granicy.