Zmiany obsługowe - grudzień 2012
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Kramać, jeśli naprawdę istnieją ludzie, którzy twierdzą, że wszystko jedno, czy pojedzie SU15, czy SU18, bo Solaris w piśmie tak napisał, to przestają mnie dziwić kretynizmy w rodzaju sztywniaków na 136 czy 401.Piotrekbe pisze:O to definicja klasy maxi: klasa maxi (duży autobus, 10–12 m długości).
Pojemność pojemnością, ale zmienia to faktu, że autobus 15 metrowy i 18 metrowy to klasa mega. Jeżeli jest inaczej to jak ktoś dysponuje oficjalnym pismem Solarisa, że ich SU15 nie jest klasą mega to proszę o zamieszczego go tutaj.
Można również powiedzieć, że zamiast deskorolek powinny jeździć Ikarusy bo są większe i pojemniejsze.
Generalnie jeżeli ma jechać klasa mega to powinien być: SU15, SU18, Man NG313, Man NG363, Jelcz M181, Ikarus 280 lub Mercedes. Wszystko to jest klasą mega i może jeździć jeżeli na danej brygadzie ma być autobus typu mega.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Moim zdaniem zakazy na pojazdy 15-metrowe mają sens, ponieważ są one odczuwalnie mniej pojemne niż przegubowce, a jest grupa linii na których po prostu okazały by się one niewystarczające. Powody??
Raz- mniejsza długość - warto tu podkreślić, że marketingowo pojazdy 3-osiowe nazywa się 15-metrowymi, podczas gdy naprawdę taki Urbino 15 ma 14,6 metra, a Neoplan 14,4 metra.
Daje to tyle, że pojazd 15 metrowy jest od pojazdu 12 metrowy dłuższy zaledwie o 2 metry z ułamkiem i zarazem krótszy od przeguba o więcej jak 3 metry.
Dwa - brak dwóch istotnych miejsc do stania. Powiedzmy sobie szczerze, że o pojemności autobusu decydują miejsca stojące, ponieważ wówczas pasażerów można ściskać, a są 2 siedzenia - tylko 2 pasażerowie usiądą i spokój. A w "Deskorolkach" brakuję takiego dużego miejsca do stania jakim jest przegub. Oprócz tego, choć jest to także ( niestety) obecne w nowszych przegubach, w deskorolkach nie uświadczyny drugiej rzeźni.
I dajmy na to, że puści się autobusów piętnastometrowy na jakąś linię bardzo obłożoną np: 190. Zdarza się że już na przegubach 190 bywa niezabieralne. Kiedy ten tłum pasażerów by przenieść do 15-metrowego autobusu, okazałoby się, że spora część pasażerów, która byłaby w nim gdyby był przegubowy, musiałaby zrezygnować z podróży. Oprócz tego w autobusie panowałby niemiłosierny ścisk, a nie ma co ukrywać, że nasze deskorolki są już mocno zużyte i po prostu wyniszczały by kompletnie. Szczególnie Neoplany...
Dlatego rozróżnienie na pojazdy 15 i 18 metrowe ma sens. Moim zdaniem.
Raz- mniejsza długość - warto tu podkreślić, że marketingowo pojazdy 3-osiowe nazywa się 15-metrowymi, podczas gdy naprawdę taki Urbino 15 ma 14,6 metra, a Neoplan 14,4 metra.
Daje to tyle, że pojazd 15 metrowy jest od pojazdu 12 metrowy dłuższy zaledwie o 2 metry z ułamkiem i zarazem krótszy od przeguba o więcej jak 3 metry.
Dwa - brak dwóch istotnych miejsc do stania. Powiedzmy sobie szczerze, że o pojemności autobusu decydują miejsca stojące, ponieważ wówczas pasażerów można ściskać, a są 2 siedzenia - tylko 2 pasażerowie usiądą i spokój. A w "Deskorolkach" brakuję takiego dużego miejsca do stania jakim jest przegub. Oprócz tego, choć jest to także ( niestety) obecne w nowszych przegubach, w deskorolkach nie uświadczyny drugiej rzeźni.
I dajmy na to, że puści się autobusów piętnastometrowy na jakąś linię bardzo obłożoną np: 190. Zdarza się że już na przegubach 190 bywa niezabieralne. Kiedy ten tłum pasażerów by przenieść do 15-metrowego autobusu, okazałoby się, że spora część pasażerów, która byłaby w nim gdyby był przegubowy, musiałaby zrezygnować z podróży. Oprócz tego w autobusie panowałby niemiłosierny ścisk, a nie ma co ukrywać, że nasze deskorolki są już mocno zużyte i po prostu wyniszczały by kompletnie. Szczególnie Neoplany...
Dlatego rozróżnienie na pojazdy 15 i 18 metrowe ma sens. Moim zdaniem.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Chodzi o zakręty pod kątem 90% lub więcej, gdzie U18 się zmieści, a U15 niekoniecznie. Mnie dalej ciekawi, czy U15 dałby radę z Prystora w Ryżową w lewo skręcić na 178. U18 daje radę na centymetry, U15 mógłby się nie zmieścić w Ryżową, bo jest wysepka, słupki i znak.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To raczej nie promień skrętu, a omiatanie ma znaczenie - teoretycznie różnice w promieniu między 15 a 18 nie powinny być duże, bo zależą od odległości między 1 a 2 osią (trzecia jest skrętna).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
U15 ma chyba jednak więcej między pierwszą a drugą osią. No i U15 ma znacznie większą średnicę zawracania, wg Solarisa o metr większą, niż U18 i o trzy metry większą niż U12, co w miejscu, w którym jedzie się na centymetry ma jednak znaczenie.