Zmiany obsługowe - grudzień 2012

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

toruniak
Posty: 1
Rejestracja: 27 paź 2012, 8:25

Post autor: toruniak » 25 lis 2012, 20:20

...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lis 2012, 20:24

Piotrekbe pisze:O to definicja klasy maxi: klasa maxi (duży autobus, 10–12 m długości).

Pojemność pojemnością, ale zmienia to faktu, że autobus 15 metrowy i 18 metrowy to klasa mega. Jeżeli jest inaczej to jak ktoś dysponuje oficjalnym pismem Solarisa, że ich SU15 nie jest klasą mega to proszę o zamieszczego go tutaj.

Można również powiedzieć, że zamiast deskorolek powinny jeździć Ikarusy bo są większe i pojemniejsze.

Generalnie jeżeli ma jechać klasa mega to powinien być: SU15, SU18, Man NG313, Man NG363, Jelcz M181, Ikarus 280 lub Mercedes. Wszystko to jest klasą mega i może jeździć jeżeli na danej brygadzie ma być autobus typu mega.
Kramać, jeśli naprawdę istnieją ludzie, którzy twierdzą, że wszystko jedno, czy pojedzie SU15, czy SU18, bo Solaris w piśmie tak napisał, to przestają mnie dziwić kretynizmy w rodzaju sztywniaków na 136 czy 401.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 25 lis 2012, 20:25

Czy 189 w DS.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 25 lis 2012, 20:25

Moim zdaniem zakazy na pojazdy 15-metrowe mają sens, ponieważ są one odczuwalnie mniej pojemne niż przegubowce, a jest grupa linii na których po prostu okazały by się one niewystarczające. Powody??
Raz- mniejsza długość - warto tu podkreślić, że marketingowo pojazdy 3-osiowe nazywa się 15-metrowymi, podczas gdy naprawdę taki Urbino 15 ma 14,6 metra, a Neoplan 14,4 metra.
Daje to tyle, że pojazd 15 metrowy jest od pojazdu 12 metrowy dłuższy zaledwie o 2 metry z ułamkiem i zarazem krótszy od przeguba o więcej jak 3 metry.
Dwa - brak dwóch istotnych miejsc do stania. Powiedzmy sobie szczerze, że o pojemności autobusu decydują miejsca stojące, ponieważ wówczas pasażerów można ściskać, a są 2 siedzenia - tylko 2 pasażerowie usiądą i spokój. A w "Deskorolkach" brakuję takiego dużego miejsca do stania jakim jest przegub. Oprócz tego, choć jest to także ( niestety) obecne w nowszych przegubach, w deskorolkach nie uświadczyny drugiej rzeźni.
I dajmy na to, że puści się autobusów piętnastometrowy na jakąś linię bardzo obłożoną np: 190. Zdarza się że już na przegubach 190 bywa niezabieralne. Kiedy ten tłum pasażerów by przenieść do 15-metrowego autobusu, okazałoby się, że spora część pasażerów, która byłaby w nim gdyby był przegubowy, musiałaby zrezygnować z podróży. Oprócz tego w autobusie panowałby niemiłosierny ścisk, a nie ma co ukrywać, że nasze deskorolki są już mocno zużyte i po prostu wyniszczały by kompletnie. Szczególnie Neoplany...
Dlatego rozróżnienie na pojazdy 15 i 18 metrowe ma sens. Moim zdaniem.

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 25 lis 2012, 20:30

A mnie zastanawia, czy ta rozmowa jest na temat? :-k
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 25 lis 2012, 20:33

Zaraz ktoś wpadnie na pomysł wydzielenia części postów, utworzenia nowego wątku typu: "Mini, Midi, Mega - co jest czym" i będzie na temat. ;-)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 lis 2012, 20:37

Korzystając z okazji, różnica jest chyba także w "zwrotności". Chyba się zdarzają takie miejsca gdzie 18 metrów skręci bez problemu a 15 może mieć trudności?
Obrazek

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 25 lis 2012, 20:58

Tak, deskorolka ma średnicę zawracania 24 metry, a przegub 23 metry. Przynajmniej tak podawał Solaris w swoich ulotkach :P

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 lis 2012, 21:10

Chodzi o zakręty pod kątem 90% lub więcej, gdzie U18 się zmieści, a U15 niekoniecznie. Mnie dalej ciekawi, czy U15 dałby radę z Prystora w Ryżową w lewo skręcić na 178. U18 daje radę na centymetry, U15 mógłby się nie zmieścić w Ryżową, bo jest wysepka, słupki i znak.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lis 2012, 21:33

To raczej nie promień skrętu, a omiatanie ma znaczenie - teoretycznie różnice w promieniu między 15 a 18 nie powinny być duże, bo zależą od odległości między 1 a 2 osią (trzecia jest skrętna).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 lis 2012, 21:40

U15 ma chyba jednak więcej między pierwszą a drugą osią. No i U15 ma znacznie większą średnicę zawracania, wg Solarisa o metr większą, niż U18 i o trzy metry większą niż U12, co w miejscu, w którym jedzie się na centymetry ma jednak znaczenie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 25 lis 2012, 22:15

Na jakie linie R-7 będzie mogła posyłać deskorolki?

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 25 lis 2012, 22:31

Czy sa jakies konkretne zmainy na grudzien czy każdy tylko bzdury bedzie pisał a inni sie bede trzepać i awanturować że to nei tak a tak
#5690 07.11.1997-10.09.2013

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lis 2012, 17:04

ziuuu.ex.1205 pisze:A mnie zastanawia, czy ta rozmowa jest na temat? :-k
Wydaje mi się, że bardziej na temat niż gdybania w stylu "wróble ćwierkają, że coś będzie z czegoś". ;-)

5280
Posty: 1798
Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25

Post autor: 5280 » 26 lis 2012, 23:03

Przepraszam a co to ma wspólnego ze zmianami od grudnia??
PS. 115 od grudnia zmiana rozkładu będzie częściej przybędzie dodatków
180 ostra wystawi 4 hybrydy na stałe
514 zmiana rozkładu mniej wtyczek za to jakieś maratony i BWL z 158
5280

Zablokowany