fik pisze:nessah pisze:Ciekawa teza z tym nienadawaniem sie do podbicia na 160.
Spójrz na e65
Widze 130 km zawijasow i 500 km linii na 160/200 (czy nawet wiecej na cmk).
Spojrz na e59 spojrz na e75 spojrz na weglowke (od inowroclawia) spojrz na 353 z olsztyna do poznania spojrz na e-30 spojrz na wawa-lublin spojrz na 272 spojrz na wiedenke (tez na te 140 z pupy miedzy koluszkami a skierniwicami) spojrz na nadodrzanke.
Magistral kwalifikujacych sie bezbolesnie pod 160 (bez mega korekt geometrii) jest wiekszosc (poza terenami gorskimi).
Nie kwalifikuje sie osemka za radomiem. Nie kwalifikuje sie kawalek e65 (dzialdowo-malbork, zawijas w nowym dworze i wjazd do tczewa), nie kwalifikuje sie nic z lodzi do wroclawia.
Ile tego jest? 400-500 km w sumie (na 4000-5000 km magistral)?
To ze plk je modernizuje swoim bizantyjsko-wypasiono-debilnym sposobem nie swiadczy o tym ze moderny sie u nas nie sprawdzaja, ze jedynym ratunkiem jest kdp.
Zasadniczo dlatego ze jeszcze nie widzielismy expertow z targowej organizujacych i obslugujacych potem taki projekt.
Gdyby to nie kosztowalo 20 mld (bez aneksow i poprawek) chcialbym zobaczyc kdp w wykonaniu peelki, niestety to troche za duzo forsy zeby cieszyc sie kolejnym wesolym tematem na ssc.
Jest pare ciekawszych sposobow na wydanie takiej kasy, niech wladni dofinansuja wymiane taboru u przewoznikow albo cos bo te pare tysiecy (kible, stare wagony i ep07 plus suki) to jest wiekszy problem niz brak szybkiej kolejki z miasta A do miasta B.
fik pisze:nessah pisze:Kolej powinna celowac w tych ktory nie stac/nie chce im sie wydawac kasy na jazde samochodem, a nie sie z samochodem scigac bo z pkt A do pkt B przy sieci A i S i tak sie w wiekszosci przypadkow szybciej dojedzie samochodem, nawet przy sieci kdp (i lezacej kolei regionalnej).
Jess, sprowadźmy kolej do roli jałmużny dla studentów i emerytów. Co z tego, że to środek transportu oferujący potencjalnie najwyższą prędkość handlową - zniwelujmy jego przewagę i pogrążmy się w świecie pociągów z vhandl 80 km/h, bo "i tak szybciej będzie samochodem".
Srodkiem transportu oferujacym potencjalnie najwyzsza prekosc handlowa na dystansie do 600 km jest helikopter. Helikoptery Duzych Predkosci poprosze.
Nie mozemy sie przeciez zadowalac jakimis rozwiazaniami dla plebsu, kdp jakies.
Moze concorde'ow jeszcze nie pocieli, bylyby jak znalazl dla LOT (miliard w plecy traci pewnie dlatego ze traci prestizowych klientow). Czempredzej concordy na rzeszow-szczecin.
Zbiorkom (poza metrem) jest tez dla emerytow i studentow, jalmuzna?
W wiekszosci przypadkow nie jest szybszy door-door vs samochod, wygodniejszy tez nie jest za cholere. Znaczy ze jezdza nim loserzy?
Czy moze jest rzesza ludzi ktorzy nie chce topic kilkuset/tysiaca zl miesiecznie na wache/parkomaty.
Zabawne jak mozna miec dokladnie odmienny poglad na 2 identyczne sprawy.