TeraĹşniejszoĹÄ i przyszĹoĹÄ polskiej kolei
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Niewyobrażalny? Tylko dlatego, że wlecze się tam niemiłosiernie remont, w wyniku którego docelowo czas podróży pociągiem skróci się.BJ pisze:Niewyobrażalny sukces.R-9 Chełmska pisze:ZTCW trasa gdańska w PB obecnie już zarabia na siebie.
Zdaje się, że jedyna trasa, na której PB istotnie jest bardzo mocno konkurencyjny wobec PKP już po 1.5 roku zarabia na siebie.
Skoro tak to wygląda, to powodzenia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- R-9 Chełmska
- Posty: 7798
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
A ja myślę, że bez wiedzy, kiedy zaczęła zarabiać na siebie (i ile tras w chwili obecnej jest rentowna), nie powinno się tak ironizować. Pragnę jeszcze przypomnieć, iż PKP IC rokrocznie ma stratę netto.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Oczywiście, że tak
Pogadamy z miłośnikami PB, jak już będzie wreszcie normalna trasa kolejowa z Wwy do Gdańska.
Bo na razie to wygląda tak, jakby np. dać kierowcom wybór: z miasta A do miasta B możecie pojechać dziurawą jednopasmówką za przejazd płacąc cenę benzyny + ileś tam za wjazd na tę trasę albo pojechać równą, wielopasmową autostradą płacąc połowę ceny benzyny i nie płacąc nic za wjazd na autostradę.
Pogadamy z miłośnikami PB, jak już będzie wreszcie normalna trasa kolejowa z Wwy do Gdańska.
Bo na razie to wygląda tak, jakby np. dać kierowcom wybór: z miasta A do miasta B możecie pojechać dziurawą jednopasmówką za przejazd płacąc cenę benzyny + ileś tam za wjazd na tę trasę albo pojechać równą, wielopasmową autostradą płacąc połowę ceny benzyny i nie płacąc nic za wjazd na autostradę.
Ja po prostu nie wierzę, że PKP rozegra to tak, jak powinno. Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze - nawet mimo zabiegów a'la standard EIC za cenę TLK. Nawet po wprowadzeniu Pendolino na zmodernizowaną linię, do odzyskania pasażerów będzie konieczny szereg działań, który - jak się obawiam - przerośnie kolejowych decydentów. Za minimum uważałbym:BJ pisze:Pogadamy z miłośnikami PB, jak już będzie wreszcie normalna trasa kolejowa z Wwy do Gdańska.
a) gigantyczną akcję reklamową;
b) dopilnowanie, by opóźnienia zdarzały się incydentalnie, a nie codziennie;
c) przynajmniej przez pierwszy rok utrzymywanie ceny na dumpingowym poziomie (powiedzmy ~60zł za normalny i do tego wszystkie ulgi + pula biletów po 9, 19, 29zł - żeby było naprawdę niewiele drożej niż PB).
Moja czarna wizja zakłada jednak, że o ile akcja reklamowa może i będzie, to z pozostałymi punktami będzie problem. Obawiam się codziennych opóźnień "z przyczyn technicznych", dzików biegających po torach i ceny na poziomie 150zł za normalny. Jeśli by tak było - naprawdę życzę powodzenia w odzyskiwaniu klientów.
W całym tym chłamie dostrzegam jeden plus - z Bydgoszczy do Warszawy miałem ostatnio niemal cały wagon dla siebie.
noidea
To akurat nie do końca prawda. Ok, tłoku nie ma, ale nie przesadzaj.Adam G. pisze:Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze
A ile twoim zdaniem powinien kosztować bilet na pierwszą klasę w takim pociągu?Adam G. pisze:Obawiam się codziennych opóźnień "z przyczyn technicznych", dzików biegających po torach i ceny na poziomie 150zł za normalny. Jeśli by tak było - naprawdę życzę powodzenia w odzyskiwaniu klientów.
IMHO 100 za 2 kl. i 130-150 za 1 kl. to rozsądne ceny. Plus te promocje na 2kl., że trochę miejsc za 69, jeszcze mniej za 49, a zupełnie niewiele za 29.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7798
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Żadnej specjalnej taryfy, tylko kilometrowa, jak obecnie funkcjonuje, czyli z racji odległości trochę drożej, niż obecnie do Krakowa/Katowic/Poznania, czyli ze 120 złotych za EIC i 60 za TLK, z promocją "EIC w cenie TLK" przez pierwszy rok, czy coś takiego. Ale tego PKP nie zrobi. A PB jadąc za 30-40 złotych swoich pasażerów i tak będzie mieć. Spory procent ich pasażerów jest na tyle zadowolona z ich usług, że kolej musiałaby stanąć na głowie, by do niej wrócili.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
"Kaszub" w niedzielę z Trójmiasta do Bydgoszczy przyjechał z zapełnieniem oscylującym w granicach 10. Osób, nie procent. W piątek po południu jechałem nim do Bydgoszczy. Zapełnienie 110% - pięknie. Tyle tylko że z tych osób, ponad 3/4 wysiadło właśnie w Bydgoszczy, do której szybciej nie dojedzie się chyba nawet autem łamiąc przepisy. Po Bydgoszczy w każdym przedziale siedziało od 1 do 3 osób. To katastrofalny wynik, jak na piątkowe popołudnie i flagowy pociąg na tej trasie...BJ pisze:To akurat nie do końca prawda. Ok, tłoku nie ma, ale nie przesadzaj.Adam G. pisze:Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze
IMHO ceny które napisałeś są zupełnie w porządku, ale w drugim roku funkcjonowania tego połączenia (ba, wtedy mogłoby nawet być minimalnie drożej - jak zaproponował kolega powyżej). W pierwszym to cena zaporowa, która nie spowoduje powrotu pasażerów. 60zł to max, ile może moim zdaniem kosztować bilet na 2kl w pierwszym roku funkcjonowania.BJ pisze:A ile twoim zdaniem powinien kosztować bilet na pierwszą klasę w takim pociągu?
IMHO 100 za 2 kl. i 130-150 za 1 kl. to rozsądne ceny. Plus te promocje na 2kl., że trochę miejsc za 69, jeszcze mniej za 49, a zupełnie niewiele za 29.
noidea
No pewnie, ale pasażerowie nie wrócą ot tak do PKP jak usłyszą "skróciliśmy czas podróży, zapraszamy". Mam wrażenie, że sporo osób ma o kolei naprawdę tragiczne zdanie i trzeba wiele, by przekonać pasażerów do powrotu.MeWa pisze:IMO i tak największym wabikiem będzie czas podróży, który będzie zauważalnie krótszy od PB.
noidea
- vernalisadonis
- Posty: 3164
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Dużo będzie też takich osób, co na szybkim czasie do celu nie będzie zbytnio zależało.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej