Tramwaje na Wschodzie

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 lut 2006, 13:21

Taka ciekawostka- produkty zakładów w Ust-Katawiu
http://www.ukvz.ru/catalogue/view.php?id=3&flag=1

[ Dodano: 2006-02-03, 15:43 ]
a KTM 8 kosztuje 500 tys. zł
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2006, 17:01

Jak ostanio się okazało- tramwaje w Tbilisi jeszcze żyją, ale niedługo. Planowane jest zastąpienie jedynej linii trolejbusami wraz z dalsza rozbudowa ich sieci. Pieniądze będa pochodzic ze sprzedazy wagonów i sieci tramwajowej.
http://www.tr.ru/forum/read.php?f=1&i=355483&t=355483
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
406
Posty: 27
Rejestracja: 17 mar 2006, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 406 » 18 mar 2006, 7:39

8-[ 8-[ 8-[ 8-[

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 25 sie 2006, 15:32

http://www.mosgortrans.com/rus/parts/new-tram.htm
Zaszaleli. Mnie to to bardzo przypomina popularną na Świecie konstrukcje Bombardiera FLEXITY SWIFT. Desing jest autorstwa polskiego projektanta, który podobną stylistyke proponował właśnie Bombardierowi.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 sie 2006, 15:43

To ja proponuję obejrzeć moskiewski sposób na walkę z gapowiczami:
Wsiadanie do tramwaju tylko przednimi drzwiami
a w środku bramki "strzegące" przejścia wgłąb wagonu

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 25 sie 2006, 15:48

W Izraelu też się wsiada przez takie bramki do autobusu. Natomiast w dawnych systemach tramwajowych w Stanach Zjednoczonych (dawnych czyli takich, jakie my znamy, obecnie są systemy typu LRT) do wagoów PCC też wsiadało się tylko przednimi drzwiami.

Tutaj jeszcze kilka: http://trolleway.tramvaj.ru/tram/20060820/
Natomaist ten rosyjski wynalazek stworzono z myślą o Moskwie i...Rydze. Niech się PESA spręży, bo ruscy kontrakty pozbierają :D Ciekawe czy rozruch w tym też jest poprzez bezpośredni nastawnik.
15/12/2005-12/7/2019

mkm101
Posty: 1000
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 26 sie 2006, 15:50

TLG pisze: Ciekawe czy rozruch w tym też jest poprzez bezpośredni nastawnik.
w cyrylicy to brzmi "Система управления — модернизированная контакторно-тиристорная" - wyglądałoby na to że tyrystorowy (bo jak inaczej tłumaczyć stycznikowo-tyrystorowy?)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 26 sie 2006, 19:21

Może "po ichniemu" ten rozruch "kontaktorno-tyrystorny" oznacza chopper GTO. Dobrze, że poszli troche do przodu. Chociaż w dziedzinie tramwajów ich produkca była solidnie zacofana, jednak w trolejbusach stosowali różne rozwiązania. Także tramwaje i trolejbusy kupowane w Czechosłowacji były znacznie nowocześniejsze.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sie 2006, 20:05

Nie bez powodu do CCCP sprzedano kilkanaście tysięcy T3 ;).

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 27 sie 2006, 20:18

Nie bez powodu do CCCP sprzedano kilkanaście tysięcy T3 ;)
Dokładnie (wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy generacji T3/T4 było coś ponad 13.000 egzemplarzy). Na niektórych stronach są zdjecia ich modernizacji "tetrójek". Do tego dochodzą Tatry KT4 (niewiele, ale zawsze coś) i całkiem spora ilość T6B5 (fabrycznie wyposażone w układy impulsowe) oraz kilka Tatr T7 (chyba cztery sztuki, sprzedane do Moskwy, wyprodukowane pod koniec lat 80. wyposażone w silniki prądu przemiennego).
15/12/2005-12/7/2019

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 28 sie 2006, 11:56

http://www.tr.ru/news/3310
prototypowy, asynchroniczny, niskopodłogowy LWS-2005 dla Sankt-Petersburga
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 28 sie 2006, 12:18

Tak, ostatnio jakiś ruch u rosjan się zrobił. Ten przypomina niemieckiego Leolinera i dwuczłonowej wersji Flexity Classic (człon I dłuższy od cżłonu II). Ciekawe ile to kosztuje.
15/12/2005-12/7/2019

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 17 sty 2007, 23:03

No, popatrzcie sami:
Obrazek
Obrazek
Jak widać, ta pętla jest nadal użytkowana :dance:
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 sty 2007, 23:07

Ech....chciałbym się kiedyś wybrać na Krym :bow:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 17 sty 2007, 23:12

R-11 Kleszczowa pisze:chciałbym się kiedyś wybrać na Krym
Ostatnio Europa Wschodnia to bardzo modny kierunek. Czy to Krym czy Zakaukazie czy głęboka rumuńska prowincja.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ