O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2013, 16:06

pietia pisze:Warszawa-Radom
Na tej trasie PIC nie ma czego szukać, od kiedy jeździ przez Dęblin.
bepe pisze:Widzę, ze po trzech (?) latach w PIC wreszcie doszli do wniosku, że jeśli TLK ma konkurować z IR-ami, to nie ceną, ale jakością.
Problem w tym, że nie IR jest konkurencją, lecz PKSy. IRów jest tylko parę.
bepe pisze:A czemu miałby być z tym problem?
A choćby temu, że np. CHOPIN byłby objęty rezerwacją wyłącznie na terenie Polski - a co zrobić z wjeżdżającymi z Czech, Austrii czy Węgier? EC to zupełnie inna bajka.
rufio198 pisze:Specom z marketingu PKP IC gratuluję.
A to PIC ma w ogóle marketing? Nie wydaje mi się, jak sobie obserwuję poczynania tej spółki... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27562
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2013, 16:08

rufio198 pisze:Specom z marketingu PKP IC gratuluję. Mało że wycięto wszystkie TLK0- do Warszawy z Opola, to teraz jeszcze dwa w miarę najsensowniejsze EX idą od 01.03 idą pod młotek.
Ohohoh, pogratuluj raczej PLK, bo to na jej wniosek już w rozkładzie rocznym wycięto te pociągi.
pietia pisze: Cały pomysł natomiast to klasyczny strzał w stopę
Wprowadzenie miejscówek do tej pory spowodowało wzrost liczby sprzedanych biletów oraz zwiększenie stosunku liczby pasażerów w pociągach na korzyść miejscówkowych niż równolegle jadących bezmiejscówkowych.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 21 sty 2013, 16:08

Podobno ma - ale od razu widać że to totalna amatorszczyzna
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 21 sty 2013, 16:09

Wolfchen pisze:
Problem w tym, że nie IR jest konkurencją, lecz PKSy. IRów jest tylko parę.
A to zależy, gdzie. Ja do domu mam do wyboru prawie tyle samo IR (4), co TLK (5). A zmiany na gorsze w TLK (likwidacja miejscówek) zaczęły się, jak weszły IR.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 21 sty 2013, 16:12

fik pisze:
rufio198 pisze:Specom z marketingu PKP IC gratuluję. Mało że wycięto wszystkie TLK0- do Warszawy z Opola, to teraz jeszcze dwa w miarę najsensowniejsze EX idą od 01.03 idą pod młotek.
Ohohoh, pogratuluj raczej PLK, bo to na jej wniosek już w rozkładzie rocznym wycięto te pociągi.
A wy pewnie biedne robaczki nic nie mogliście przeciwdziałać ? Wiesz PR-om jakoś IR- ka nie wycięli, a wam poleciały dwa pod rząd.
Naprawdę - delikatnie mówiąc - niezbyt dobrze to świadczy o skuteczności działań odpowiednich urzędników PKP IC
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2013, 16:13

rufio198 pisze:Podobno ma - ale od razu widać że to totalna amatorszczyzna
Szczególnie to było widać przy "ale skąd oni wiedzą o miejscówkach" (bo tak wypada streścić reakcję PICu na pytania w sprawie miejscówek). Cóż, jak coś tak istotnego się wprowadza, to na 30 bądź 60 dni wcześniej.

Swoją drogą, zakładając, że ktoś sobie kupi bilet na pociąg na 20 lutego, to może go oddać bez odstępnego z uwagi na znaczne zmiany w umowie przewozu, jeśli się nie mylę.
bepe pisze:A to zależy, gdzie.
Odliczmy może CMK i Łódź, bo to szczególne przypadki ;)
bepe pisze:A zmiany na gorsze w TLK (likwidacja miejscówek) zaczęły się, jak weszły IR.
Kiedyś w TLK były obowiązkowe miejscówki, ale równolegle istniały pośpieszne bez rezerwacji. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27562
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2013, 16:16

rufio198 pisze:A wy pewnie biedne robaczki nic nie mogliście przeciwdziałać ?
Nie wiem, o jakich nas mówisz, nie jestem pracownikiem PKP IC (ani żadnej innej spółki kolejowej czy też transportowej).
rufio198 pisze:Wiesz PR-om jakoś IR- ka nie wycięli, a wam poleciały dwa pod rząd.
Tak samo jest na linii łódzkiej - wszystkie iR jadą, odwołuje się tylko TLK. PLK boi się ruszać pociągi Najlepszego Przewoźnika Samorządowego odkąd odwołanie Gubałówki (na wniosek przewoźnika :kekeke:) ściągnęło na jej łeb falę krytyki pod hasłem PLK faworyzuje PIC.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 17:11

Co to znaczy "odkąd"? Likwidacja Gubałówki to jest chyba ten sam rozkład (obecny) co likwidacja tych TLK?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27562
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2013, 17:20

Likwidacja Gubałówki to ostatni rozkład zamknięciowy rj 2011/12, czyli 15 października. Chyba, że pociągi mylę :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 21 sty 2013, 18:00

Wolfchen pisze:Kiedyś w TLK były obowiązkowe miejscówki, ale równolegle istniały pośpieszne bez rezerwacji.
A teraz będą TLK z rezerwacją i IR bez rezerwacji. Wracamy poniekąd do stanu sprzed przekazania pospiesznych do PIC. A skoro się do tego stanu wraca i skoro...
fik pisze:Wprowadzenie miejscówek do tej pory spowodowało wzrost liczby sprzedanych biletów oraz zwiększenie stosunku liczby pasażerów w pociągach na korzyść miejscówkowych niż równolegle jadących bezmiejscówkowych.
... to znaczy, że ten stan jest lepszy niż wszystkie TLK bez miejscówek.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2013, 18:08

bepe pisze:A teraz będą TLK z rezerwacją i IR bez rezerwacji. Wracamy poniekąd do stanu sprzed przekazania pospiesznych do PIC.
No właśnie nie wracamy.

Porównaj stan danych połączeń TLK vs. pośpieszne i obecne TLK vs. IR... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 18:22

Ponawiam pytanie o miejscówki w tramwaju do Łodzi.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26905
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2013, 18:29

Protestuję! Po pierwsze, tramwaj na składzie wagonowym? To już raczej "metro regionalne" :p

Po drugie - 120N/Na mają wygodniejsze fotele, niż ED74 (choć wypierdziane kanapy mechpomów niewygodne nie są...).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27562
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2013, 18:49

Glonojad pisze:120N/Na mają wygodniejsze fotele, niż ED74
Ale co.
MichalJ pisze:Ponawiam pytanie o miejscówki w tramwaju do Łodzi.
No tak jak obecnie w pierwszej klasie, będą.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 19:00

Do miesięcznych też są/będą?

ODPOWIEDZ