Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 24 sty 2013, 18:11

Ale omijanie Zacisza nie jest chyba złym pomysłem? :-k

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 24 sty 2013, 18:17

Budowa stacji na Chrzanowie i Połczyńskiej nie jest wcale taka bezzasadna. Deweloperzy zabudowują zachodnią stronę Lazurowej i stacja Chrzanów będzie miała pasażerów. Natomiast Połczyńska to idealne miejsce na P+R, dla jadących od Ożarowa i Błonia. Negowanie Połczyńskiej to jak zanegowanie stacji Młociny na I linii. Tam też nie ma zabudowy, a i zakład pracy znacznie się skurczył.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 24 sty 2013, 18:49

Szkoda, że nic nie wspomniano o tym bezsensownym odcinku wschodnio-południowym mającym być w przyszłości trzecią linią. To beznadzieja i budowa pod to gówno (bo inaczej tego nie można określić) stacji Stadion to wyrzucanie już teraz grubej kasy w błoto! Będę o tym wspominał zawsze gdy nadarzy się okazja.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sty 2013, 19:41

Najlepsze P+R jest pod domem- grunty na końcu trasy II linii, dobrze skomunikowane także drogowo, będą dalece zbyt wiele warte, by robić tam parking w poziomie terenu - a spiętrzony kosztuje doprawdy idiotyczne pieniądze.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2013, 20:02

A Ożarów i Błonie niech parkują przy swoich stacjach PKP...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 sty 2013, 22:00

To niech będzie dworzec pksowo-busiarzowy. W każdym razie okolica pewnie będzie raczej wyglądała jak Kabaty, a gdzie będzie granica Warszawy, to jest znacznie mniej istotne.
Terenów wokół wspomnianych stacji zdaniem ekologów nie należy zabudowywać z uwagi na wysokiej klasy grunty rolnicze.
Świetny argument :roll:
Ponadto budowa STP w tej lokalizacji [na Morach] spowoduje zniszczenie chronionej alei drzew.
Gdzie?! Wzdłuż linii kolejowej??

Jedyne sensowne z tego wszystkiego, za to bardzo bardzo, to wariantowanie na Targówku. Gra może się toczyć o 3-4 mld zł...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 sty 2013, 22:18

Do tych wyliczeń kwotowych bym podchodził z ostrożnością.

Myślę, że Chrzanów i Połczyńska się obronią - tam raczej efektu Kabat należy się spodziewać. Gruntów rolnych w Warszawie chyba nam nie potrzeba...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2013, 22:19

W poprzek. Ulica Mory. Lipowa aleja podworska.
https://picasaweb.google.com/1129639919 ... 1227884706
Przebicie Gierdziejewskiego specjalnie nie korzysta z istniejącej ulicy, żeby tych drzew nie ruszać.

Nie wiem, gdzie dokładnie metro chce tam się wkopać...

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 24 sty 2013, 22:20

KwZ pisze:To niech będzie dworzec pksowo-busiarzowy. W każdym razie okolica pewnie będzie raczej wyglądała jak Kabaty
Bardziej jak Zielona Białołęka raczej…

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2013, 22:22

Zauważyliście, że metro tam skręca tak, żeby nigdzie i pod żadnym pozorem nie przekroczyć granicy miasta? To jest główny idiotyzm, przycinanie inwestycji na 100 lat do aktualnych granic administracyjnych.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 sty 2013, 22:27

MichalJ pisze:Zauważyliście, że metro tam skręca tak, żeby nigdzie i pod żadnym pozorem nie przekroczyć granicy miasta? To jest główny idiotyzm, przycinanie inwestycji na 100 lat do aktualnych granic administracyjnych.
Po pierwsze, czemu się dziwić, jak nawet wspólnego biletu nie jesteśmy w stanie utrzymać. Po drugie, o co jeszcze miałoby zahaczać? Po trzecie, wydaje mi się, że to raczej z lokalizacji STP wynika.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 24 sty 2013, 22:28

MichalJ pisze:Zauważyliście, że metro tam skręca tak, żeby nigdzie i pod żadnym pozorem nie przekroczyć granicy miasta? To jest główny idiotyzm, przycinanie inwestycji na 100 lat do aktualnych granic administracyjnych.
Wiń za to idiotyczne obowiązujące dziś prawo, w którym jednostka samorządu terytorialnego nie może inwestować ani centymetra poza jej granicami…

Po za tym, to i tak żadna różnica, bo w okolicy nie ma żadnych terenów, o które metro mogłoby zahaczać, wychodząc poza granice.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 sty 2013, 22:31

Kiedyś już myślałem sobie, że do samego Leszna są takie puste pola, które można by zabudować jak Ursynów (i nawet w podobnej odległości do centrum). Ale w obecnej rzeczywistości administracyjnej to nierealne (patrzcie na wspólny bilet albo tramwaj do Piaseczna).
MichalJ pisze:https://picasaweb.google.com/1129639919 ... 1227884706
Nie wiem, gdzie dokładnie metro chce tam się wkopać...
Dziękuję. Jak jeszcze pokażesz to na mapie, to ja napiszę, jakie granice ma mieć STP Mory.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2013, 22:39

No właśnie, jeśli chcemy mieć drugie Kabaty, to nie między STP, podstacją energetyczną, Tesco i torami, tylko na polach na zachód od granicy miasta.

I nie przesadzajmy z tym "nie może". Istnieją przedsięwzięcia przekraczające granice miast/gmin/powiatów, nawet pojedyncze budynki, nawet budowane z dotacją UE...

Trudno znaleźć ulicę Mory na mapie? Tu: http://umapa.pl/k5XAS
Drzewa praktycznie na całej długości...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 sty 2013, 22:46

Na Wikimapii nawet zaznaczyli, tylko piszą, że aleja ma długość 300 m, a zaznaczenie ma 600 m. Z analizy mapy na Siskomie wynika, że STP mogłaby mniej więcej zahaczyć o ostatnie 50 m tej alei (od plusa na południe).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ