Moderator: JacekM
-
Krzysiek_S
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Post
autor: Krzysiek_S » 26 lip 2006, 23:05
Nie wiem czy był taki temat.
Ze strony
http://www.umelblag.pl/urzad_m/aktualno ... lnosci.htm
Prezydent Elbląga Henryk Słonina oraz dyrektor spółki Tramwaje Elbląskie zapoznali się w Bydgoszczy z postępem prac przy budowie nowego elbląskiego tramwaju. Jak dziś, na 2,5 miesiąca przed terminem ukończenia pierwszego wagonu wygląda tramwaj- można obejrzeć na załączonym zdjęciu. Obecnie, równolegle z prowadzonymi pracami przy konstrukcji kolejnych wagonów, realizowane są prace związane z wyposażeniem wnętrza pierwszego tramwaju (w tym testowanie urządzeń i aparatury elektrycznej przed montażem). Nad projektem wnętrza pojazdu , jego wizerunku, pracowali studenci Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. 6 niskopodłogowych, nowoczesnych tramwajów produkowanych jest w Bydgoszczy w spółce Pojazdy Szynowe „Pesa”. Pierwszy z nich, zgodnie z umową, ukończony będzie we wrześniu br., kolejne 5 do końca 2006r. I, zgodnie z wyborem mieszkańców Elbląga, wagony będą miały kolor zielony. Zanim nowy tramwaj trafi na elbląskie torowisko pojedzie na największe i najbardziej prestiżowe targi pojazdów szynowych do Berlina. Targi pod nazwą Innotrans organizowane są co 2 lata (w tym roku 19-22 września), a wystawiają się na nich najwięksi producenci z całego świata. We wnętrzu pojazdu zaprezentowane zostanie w formie elektronicznej nasze miasto – tak by połączyć promocję bardzo nowoczesnego pojazdu oraz Elbląga
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 26 lip 2006, 23:23
No to trzeba będzie na jesieni nawiedzić Elbląg celem upolowania 121N bo na Innotrans nie będzie mi się chciało jechać. Dla Pesy taka promocja to ogromna szansa na zagraniczną sprzedaż pojazdów tej generacji.
15/12/2005-12/7/2019
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 26 lip 2006, 23:57
Widziałem obie wersje (użyta przeze mnie na jakiejś mapie z końcowego okresu zaborów), szczerze mówiac nie wiem, która jest właściwa.
15/12/2005-12/7/2019
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 27 lip 2006, 12:25
TLG pisze:No to trzeba będzie na jesieni nawiedzić Stadt Elbenung celem upolowania 121N bo na Innotrans nie będzie mi się chciało jechać. Dla Pesy taka promocja to ogromna szansa na zagraniczną sprzedaż pojazdów tej generacji.
Swego czasu zapowiadali jeszcze prototypowanie na ulicach Bydzi... a tak poza tym jest śliczny i w warszawskich barwach (??)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 27 sie 2006, 0:29
Elbląskie niskopodłogowce coraz bliżej.
15/12/2005-12/7/2019
-
Plesim
- Posty: 4181
- Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
- Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11
Post
autor: Plesim » 28 sie 2006, 19:37
W koncu niewiele im czasu zostało jak chcą to pokazać w Berlinie.
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 28 sie 2006, 21:10
To zdjęcie jest z lipca. Ale świeższych nie ma na razie. Poczekamy na Innotrans, będzie wysyp. Może w trakcie transportu albo co.
15/12/2005-12/7/2019
-
Plesim
- Posty: 4181
- Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
- Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11
Post
autor: Plesim » 28 sie 2006, 21:24
Ponoć mają jednak być wcześniej proby na bydgoskich torach. Od razu uprzedzam, że info niepotwierdzone.
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 28 sie 2006, 21:36
Równolegle mają być próby drugim wagonem. Na tym zdjeciu jeszcze nie jest pomalowany. Docelowo mają być zielone, mam gdzieś nawet jeszcze te projekty różnych malowań, przedstawione do głosowania na stronie UM Elbląg.
15/12/2005-12/7/2019
-
piotram
- Posty: 2849
- Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
- Lokalizacja: W-wa Kercelak
Post
autor: piotram » 29 sie 2006, 22:22
Czy to się trrzyma na dwóch wózkach, czy coś źle widać?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 29 sie 2006, 22:42
Czy to się trrzyma na dwóch wózkach, czy coś źle widać?
Trzyma się jak czeska Astra czy najmniejszy z oferowanych Citadis 300. Wózki są nieruchome. Inaczej to daleko by nie zajechał
15/12/2005-12/7/2019
-
piotram
- Posty: 2849
- Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
- Lokalizacja: W-wa Kercelak
Post
autor: piotram » 29 sie 2006, 23:20
Przy okazji spytam się czy ktoś wie jak to jest u Tatry KT4 oraz berlińczyka GT6N. Słyszałem że wózki (lub "nibywózki" w GT6N) tam są skrętne, więc jak to trzyma kurs?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 29 sie 2006, 23:28
piotram pisze:Przy okazji spytam się czy ktoś wie jak to jest u Tatry KT4
Katówki są oparte na dwóch nieskrętnych wózkach napędowych.
piotram pisze:Słyszałem że wózki (lub "nibywózki" w GT6N) tam są skrętne, więc jak to trzyma kurs?
Są trzy napędowe wózki skrętne. Gdyby były nieruchome skubaniec by wychodził poza skrajnie na zakrętach i kosił słupy
15/12/2005-12/7/2019
-
piotram
- Posty: 2849
- Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
- Lokalizacja: W-wa Kercelak
Post
autor: piotram » 30 sie 2006, 0:37
TLG pisze: piotram pisze:Przy okazji spytam się czy ktoś wie jak to jest u Tatry KT4
Katówki są oparte na dwóch nieskrętnych wózkach napędowych.
Jeśli są nieskrętne, to nie ma obawy "wyrzucenia" z toru przy wchodzeniu w ostrzejsze łuki?
BTW. Ponoć w Korei chyba, zespawano człony i zrobiono z nich "stopiątki"...
TLG pisze:
piotram pisze:
Słyszałem że wózki (lub "nibywózki" w GT6N) tam są skrętne, więc jak to trzyma kurs?
Są trzy napędowe wózki skrętne. Gdyby były nieruchome skubaniec by wychodził poza skrajnie na zakrętach i kosił słupy
No a jak są skrętne, to nie może z kolei na prostej zrobić z siebie "węża"? Co go trzyma w prostej?
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 30 sie 2006, 0:41
piotram pisze:No a jak są skrętne, to nie może z kolei na prostej zrobić z siebie "węża"?
Niestety, ale nie bardzo sobie wyobrażam jak Ty sobie to wyobrażasz.
piotram pisze:Co go trzyma w prostej?
Torowisko?
15/12/2005-12/7/2019