Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)

Moderator: JacekM

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 30 sty 2013, 13:26

Bastian to jest jeszcze "ciekawsze" (jak już wklejamy to po całości).

"W 2004 roku na zlecenie RFF (zarząd infrastruktury) i SNCF został dokonany audyt infrastruktury kolejowej we Francji, który wykazał szokujące efekty budowy KDP w tym kraju. Raport choć tajny, to jednak ujrzał światło dzienne wstrząsając społeczeństwem. W raporcie można było przeczytać, że w wyniku skupienia działalności na nowych liniach KDP pozostała sieć kolejowa jest w katastrofalnym stanie, gdzie 60 % należałoby zamknąć z przyczyn technicznych. "

http://inforail.pl/text.php?id=44992
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 sty 2013, 13:28

Ale w Hiszpanii to tak po całości jadą. Z autostradami jest podobno to samo.
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 sty 2013, 13:29

Wiliam pisze:Ale w Hiszpanii to tak po całości jadą. Z autostradami jest podobno to samo.
Tam ogólnie przeinwestowali.

Jedną nową sieć tramwajową zamknęli nawet jakiś czas po otwarciu, bo nie było pieniędzy na utrzymanie...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 31 sty 2013, 13:39

a my idziemy w ich ślady. Nie chcę krakać, ale u nich kryzys zaczął się prawie jednocześnie z momentem zakręcenia kurka z unijnymi dotacjami.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 31 sty 2013, 20:56

Póki co, budujemy to co naprawdę jest potrzebne. Może z wyjątkiem tych wszystkich lotnisk. Do tego miejsca co Hiszpania raczej nie dojdziemy.
Obrazek

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 31 sty 2013, 21:19

Póki co, budujemy to co naprawdę jest potrzebne. Może z wyjątkiem tych wszystkich lotnisk. Do tego miejsca co Hiszpania raczej nie dojdziemy.
No tutaj się nie zgodzę.
U nas już dawno mamy wyższe podatki... a jeśli uwzględnić taką Navarrę czy Kraj Basków gdzie rząd krajowy każdego roku negocjuje z władzami wspólnot lokalnych kwotę podatku pobranego do kasy centralnej to odpadamy w przedbiegach.

Z drugiej strony Hiszpania się wali regionami, Katalończycy coraz bardziej dążą do separacji a jak do tego dojdzie to jakieś 25% PKB szlag trafi, z Krajem Basków i Navarrą pewnie ze 40%.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 01 lut 2013, 10:07

IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie. Teraz większy nacisk jest jednak na poprawianie, dosztukowywanie mniejszymi inwestycjami, rewitalizacje. Miś na miarę naszych możliwości...

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 01 lut 2013, 11:39

jasiu pisze:IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie. Teraz większy nacisk jest jednak na poprawianie, dosztukowywanie mniejszymi inwestycjami, rewitalizacje. Miś na miarę naszych możliwości...
Taak? A na budowę autostrad nas stać. :-k

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 03 lut 2013, 17:34

IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie.
Ja nie wiem czy to można nazwać postępem.
Akurat połączenie szybką koleją N-S miałoby sens (zamiast ekspresów).
O ile na trasie Kraków-Gdańsk pociąg nadal byłby wolny to na trasie Kraków-Warszawa, Warszawa-Gdańsk byłyby sensownym rozwiązaniem (to nie jest tak że trasy KDP nie bywają rentowne).
Problem polegał raczej na tym że we Francji czy Hiszpanii była gorączka kolejowa zamiast rozsądnych inwestycji (np. linia Barcelona-Walencja jest niegłupia, z kolei budowa Madryt-A Coruña to poroniony pomysł).
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 cze 2021, 8:05

Haha, głęboka ta wykopka będzie.
Rynek Lotniczy pisze:Podpisano umowę w sprawie linii dużych prędkości Warszawa – CPK – Łódź
Artykuł zawiera sporo propagandy. Popatrzmy:
Premier Morawiecki: "Ten wielki plac budowy, [...]" - no hej, dopiero STEŚ zaczną robić. DŚU jest wcześniej czy później? Chyba później, bo STEŚ ma wybrać przebieg (dopiero!).

Kierownik projektu CPK Horała: "Inwestycje kolejowe to rdzeń programu CPK. "
A ja myślałem, że rdzeniem portu komunikacyjnego będzie ów port komunikacyjny lotniczy.

Megalotnisko chcą zrobić do 2027. Buahaha. I linię kolejową do niego z Łodzi i Warszawy też w tym terminie. Buahaha^2.
ok. 200 km w ramach węzła kolejowego w rejonie Portu Solidarność
Co?? Chcą tą koleją opleść lotnisko jak obwodnicą? Przecież tam powinna być prosta stacja przelotowa plus łącznica na CMK. Coś jeszcze?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 cze 2021, 9:40

KwZ pisze:
11 cze 2021, 8:05
Co?? Chcą tą koleją opleść lotnisko jak obwodnicą? Przecież tam powinna być prosta stacja przelotowa plus łącznica na CMK. Coś jeszcze?
No jakby masz trochę linii kolejowych w okolicy, do których powinieneś raczej to lotnisko podłączyć. CMK, CMK-N, LK3 w dwóch kierunkach, LK1 w dwóch kierunkach, wszystko bezkolizyjnie, z separacją ruchu lokalnego i na v160 minimum. Za czasów mojej krótkiej przygody z tym projektem kształt węzła był jednym z głównych punktów zapalnych, ale nawet najbardziej zagorzali zwolennicy wersji minimum nie ograniczali się do tak niefunkcjonalnych pomysłów, jak Twój.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 cze 2021, 10:58

LK3 na wschód można by odpuścić, bo będzie osobne podłączenie do Warszawy. Błonie i Ożarów chyba nie są kluczowe dla powodzenia frekwencyjnego CPK.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 cze 2021, 11:09

Jakoś pociągi regionalne na lotnisko będą musiały dojechać, przy czym jednak głupio z Błonia do CPK jechać przez Warszawę lub Sochaczew.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 cze 2021, 20:56

Z Błonia do CPK to spokojnie można PKS puścić :)
W tej chwili na LK 3 KM się ledwo mieszczą, ma dojść SKM do Ożarowa....

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 cze 2021, 22:43

Paweł D. pisze:
11 cze 2021, 20:56
W tej chwili na LK 3 KM się ledwo mieszczą, ma dojść SKM do Ożarowa....
Czy tam nie ma przypadkiem jakieś przebudowy toru i dlatego się nie mieszczą? Czy i bez tego też jest problem? Są na tej linii jakieś pociągi do Łodzi?
Czy moglibyśmy liczyć na to, że pociągi dalekobieżne mogłyby zostać zrzucone na Y-ka, jak w pierwotnych założeniach?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ