Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 02 lut 2013, 14:03

z punktu widzenia Międzylesia 20/20/20 wystarczy. W zamian częstsze 3 lub 226.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36673
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lut 2013, 19:39

jasiu pisze:W zamian częstsze 3 lub 226.
Solaris co prawda produkuje i tramwaje i autobusy, ale to nie znaczy, że mogą się one zamieniać funkcjami. W jaki sposób brygady ze 125 bądź 226 mają obsłużyć 3? 8-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 lut 2013, 19:40

Jeśli wzmocnisz 226, to może nie starczyć na 525... :P
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 03 lut 2013, 9:47

125 powinno być od dawna skrócone do Wiatracznej. Mała frekwencja? W Którym odcinku, bo obecnie jest zapchany prawie tak samo jak 525. Wiadomo, że 525 na Ostrobramskiej zapełnia się na 80 % , ale to chyba normalne. Największym problemem 125 jest ciągle punktualność. Od strony Targowej zawsze przyjeżdza spóźniony, w szczycie nawet bardzo.
Obecna częstotliwość 125 i 525 jest idealna, szczególnie ,że wreszcie są skoordynowane. Pytam wielu mieszkańców i każdy jest zadowolony. 525 nie potrzebuje wzmocnienia. Na odcinku zapłowiecze- Międzylesie ma średnie zapełnienie. Naprawdę jest idealnie. A jak komuś się spieszy do centrum idzie na kolejkę.

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 lut 2013, 10:09

Też jestem za skróceniem do Wiatraka. Ale dopiero po otwarciu Targowej dla tramwajów. 125 do Pl. Hallera miała zastępować odcinkowo 6.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 03 lut 2013, 10:32

I docelowo właśnie skrócone do Wiatraka 125 powinno mieć dobrą częstotliwość, bo w tej chwili komunikacja lokalna na odcinku Międzylesie - Płowiecka opiera się na liniach dalekobieżnych, co szczególnie w popołudniowym szczycie powoduje, że czasami są dziury po 20-30 minut.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 04 lut 2013, 14:17

jasiu pisze:A może [...] podbić częstotliwość 525 kosztem 125?
Mam mocno mieszane uczucia jak czytam pomysły podbijania częstotliwości 525... Nie będę nawiązywał do strategii miasta i wspierania SKM, bo stosowną granicę przekroczono już dawno. PKP Wawer, Anin i Międzylesie funkcjonują tak jakby w ogóle nie miały obsługiwać tej części Dzielnicy Wawer, więc być może to już bez różnicy czy 525 będzie jeszcze silniejszą linią na TŁ obok 520 czy też nie. (Kosztem tego w przypadku 520 jest duża utrata frekwencji na stacji kolejowej PKP Gocławek, ale z drugiej strony to tylko jedna stacja a TŁ ma silna linię!).

Po wschodniej stronie Kajki istnieje absolutna dominacja 525 nad S1. Nie dość, że częstotliwość 525 jest wyższa (lub co najmniej równa) jak KM + S1, to i czas dojścia do kolejki stanowi co najmniej dodatkowe 10-15 minut, co skutecznie likwiduje korzyść z szybszego dojazdu S1 do Śródmieścia. Do tego dochodzi możliwość zajęcia miejsca siedzącego w średniozapełnionym 525 i oddalenie ewentualnych niedogodności spowodowanych warunkami atmosferycznymi podczas spaceru do kolejki.

Po zachodniej stronie Kajki konkurencja jest nieco bardziej wyrównana, ale też na większości tego obszaru przewagę ma 525 nad S1. Lepsza częstotliwość w szczycie, gęstsza sieć przystanków, etc.

W Międzylesiu podobnie. Po co dojeżdżać parę przystanków 525 do stacji, jak już się siedzi w autobusie do Centrum?

Za dobrą frekwencję 525 odpowiedzialny jest oczywiście też i kraniec na DWC oraz brak dowozówek do stacji PKP Wawer, Anin i Międzylesie. I pewnie dlatego długo jeszcze nie pojawią się żadne infrastrukturalne pomysły Wawra by to zmienić, bo lepsza w odczuciu mieszkańców i radnych jest 525 niż dowozówka + S1. Mieszkańcy (jak nie raz pisał Rhemek) są zadowoleni z tego rozwiązania a to się bardzo liczy.

Do tego 525 "zestadza się" z 520 na TŁ jak wszystko inne co jedzie tą trasą, a potem od Metra Politechnika jedzie wzdłuż naziemnej i podziemnej szyny.

Pewnie pomysł jeszcze większego podbicia częstotliwości 520 kosztem 525 (skoro "zestadzanie się" na Ostrobramskiej jest takim problemem) nie został by mile przyjęty mimo niedawnego wzmocnienia 115 z Międzylesia jadącego przez Marysin i wolnych miejsc czekających w 520 na pętli Marysin?
Jaki mógłby mieć sens istnienia 215 pomiędzy Marysinem a Międzylesiem (czyli dodatkowe wsparcie 115), skoro dojazd do 520 jest zbędny, bo na miejscu jest 525?

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 05 lut 2013, 12:31

Płowieszczołak pisze:
Pewnie pomysł jeszcze większego podbicia częstotliwości 520 kosztem 525
Nigdy w życiu! To 525 powinno być kręgosłupem Ostrobramskiej i TŁ, bo to jest prawdziwa linia przyspieszona! 520 to pseudo pośpiech, wsiadanie w niego jest równą przyjemnością jak jazda 182. TŁ ma już za dużo powolnych czarnuchów z duża częstotliwością (182, 143, 188), żeby jeszcze podbijać 520. Czekam tylko na zmianę "Kanał Gocławski" z żądania na stały. Na tym ciągu istnieje jeden wielki burdel...

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 05 lut 2013, 13:48

A tak przy okazji: nie uważacie, że ewentualna linia metra na Gocław powinna być przedłużona o jedna stacje do węzła Płowiecka? Gdyby powstał tam taki węzeł powiązany z metrem jak na Młocinach rozwiązało by to wiele problemów zapłowiecza.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 05 lut 2013, 13:50

Kosiniak pisze:To 525 powinno być kręgosłupem Ostrobramskiej i TŁ, bo to jest prawdziwa linia przyspieszona!
Chodzi Ci o obsługę przystanku Rozbrat?
Moim zdaniem pogłębianie wykluczenia S1 z obsługi wschodniej części Wawra (PKP Wawer, Anin, Międzylesie) nie jest tego warte. (Jak dla mnie 525 powinno kiedyś dołączyć do elitarnej grupy 30/30/30, poprzedzone kilkuletnim stażem w 20/20/20).

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 05 lut 2013, 14:01

Zapominasz o jednym drobnym szczególe: 525 dowozi dzieci i ich rodziców do jedynego specjalistycznego szpitala dla dzieci w kraju, CDZ. I z tego powodu nigdy nie będzie miała złej częstoliwości. Ewentualnie, po dobudowaniu przez UD Wawer brakującego fragmentu drogi powinno się ja wydłużyć do Milosnej, a skasować 502 i 411 stamtad.

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 05 lut 2013, 14:04

rhemek pisze:525 dowozi dzieci i ich rodziców do jedynego specjalistycznego szpitala dla dzieci w kraju, CDZ. I z tego powodu nigdy nie będzie miała złej częstoliwości.
Nie mylisz 525 z pogotowiem ratunkowym?

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 05 lut 2013, 14:08

Nie nie mylę. CZD to nie tylko szpital, ale i czynne cały dzien setki specjalistycznych przychodni, do których z dworca dojeżdzaja rodzice z dziećmi z kilku województw i całej Warszawy.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lut 2013, 14:12

rhemek pisze:525 dowozi dzieci i ich rodziców do jedynego specjalistycznego szpitala dla dzieci w kraju, CDZ. I z tego powodu nigdy nie będzie miała złej częstoliwości.
A 700 dowozi z dworca do STOCERu i innych placówek rehabilitacyjnych i jest czystym socjalem. Jak to wytłumaczysz?
JKTpl pisze:Nie mylisz 525 z pogotowiem ratunkowym?
Mam wrażenie, że właśnie taka pomyłka tu zaszła :D
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 05 lut 2013, 14:15

Może faktycznie promocja 147 z Dw. Wschodniego do CZD jest zbyt mała.
rhemek pisze:Ewentualnie, po dobudowaniu przez UD Wawer brakującego fragmentu drogi powinno się ja wydłużyć do Milosnej, a skasować 502 i 411 stamtad
Ale jak wpłynąć na UD Wawer żeby zaczął coś robić w kierunku budowania tej drogi?

ODPOWIEDZ