Trasa tramwajowa Nowe Bemowo - Reymonta

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2006, 20:48

To nie tylko kwestia podlewania.
Sądzę, że Krakusi powierzają opiekę nad zielenią wyspecjalizowanej firmie (nawet, jeśli to tylko ichnia Zieleń Miejska), zaś my próbujemy się bawić we wszystko na raz.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 lip 2006, 21:46

Zgadza się. Całą zielenią opiekuje się firma typu Zieleń Miejska. Jednak mnie, jako zwykłego obywatela, nie obchodzi kto tym się zajmuje. Dla mnie ważny jest efekt końcowy. Dodam tylko że Krakusy mają trochę więcej zielonego torowiska niż my tych ugorów. ;-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 sie 2006, 11:12

mkm101 pisze:I to jest wina TW? A może pana inż. Galasa i ZDM którzy wymyślili na każdym skrzyżowaniu oddzielne sygnalizatory do lewoskrętów (choć na żadnym nie było przymusu prawnego) i zadali takie warunki brzegowe oprogramowania sygnalizacji że przejazd jest koszmarem ?
A kto wymyślił przystanek POD Bemowo (przy Gen. Maczka) dla tramwajów? Ten przystanek to absurd w czystej postaci:/

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36745
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 sie 2006, 12:14

Podobnie, jak usytuowanie przystanków w zespole Al. Reymonta. Układ pętli NB też nielepszy. Więc albo TW źle projektują, albo nie mają wpływu na to, co projektują :P

PS Nie chcę być napastliwy, ale jestem szczerze ciekaw, kto z kolei jest temu winien... :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sie 2006, 14:08

geograf pisze: A kto wymyślił przystanek POD Bemowo (przy Gen. Maczka) dla tramwajów? Ten przystanek to absurd w czystej postaci:/
Metroprojekt (zapewne po konsultacjach z ZTM).
To samo tyczy się najprawdopodobniej odpowiedzi na pytanie Bastiana {przy czym gdy zapadła decyzja, by budować, to już nie było czasu na konslutacje w tej sprawie i zmianę projektu - chciałbym widzieć, jak któryś z Was jest cwaniakiem który mówi "nie" Andrzejowi U. ;) )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 paź 2007, 12:02

Małe odświeżenie tematu...
R pisze:
Zainstaluj i wyłącz, czyli szynowy "priorytet"


Stolica wydała 38 mln zł na nowe torowisko na Bemowie wraz z sygnalizacją, która miała uprzywilejować tramwaje. Kiedy UE zwróciła pieniądze, system został wyłączony

Priorytet dla tramwajów to w Unii Europejskiej standard. Na czym polega? Sterujący światłami program dostaje z czujnika pod torowiskiem informację o zbliżającym się do skrzyżowania pojeździe. Wtedy system zmienia światła na skrzyżowaniu, przepuszczając w pierwszej kolejności tramwaj z pasażerami.

W taki system zostało wyposażonych 2,2 km nowych torów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i Reymonta, które zostały otwarte z wielką pompą w grudniu 2005 roku -zarządów w Warszawie komisarza Mirosława Kochalskiego. Budowa nowej linii między Bemowem a Bielanami kosztowała 38 mln zł. Połowę tej kwoty zwróciła stolicy UE.

Pokazali Brukseli i wyłączyli

Przywilej dla tramwajów okazał się fikcją. Kiedy dziennikarze przestali się linią interesować, urzędnicy zaczęli przy systemie majstrować. Dla wygody kierowców samochodów Biuro Inżyniera Ruchu stopniowo osłabiało priorytet dla tramwajów, aż został on zupełnie zlikwidowany w 2006 roku.

Na wniosek specjalistów z Tramwajów Warszawskich w maju tego roku system został znowu na próbę włączony. I co się okazało?

-Wyniki tych badań były imponujące. Dzięki ustawieniu świateł tramwaje przyspieszyły o 21 - 25 proc., podczas gdy czas przejazdu samochodów skrócił się tylko o 6 proc. -mówi Andrzej Choma z firmy Vialis, dostawcy oprogramowania.

Te wyniki przydały się do udowodnienia urzędnikom z Komisji Europejskiej celowości i efektywności tej inwestycji.

-To dlaczego tramwaje stoją dziś w korkach? -pytamy.

- Bo po dwóch dniach kazali nam system znowu wyłączyć -odpowiada Choma. -Na ul. Powstańców Śląskich priorytet dla tramwajów już praktycznie nie istnieje. W Poznaniu albo Krakowie to byłoby nie do pomyślenia. Co jednak mieliśmy zrobić?

Tramwaj stop, urzędnik jedzie

Potrzebne do przyspieszenia tramwajów oprogramowanie kosztowało 150 tys. zł. Czy te pieniądze zostały wyrzucone w błoto?

-Ten program był niesprawdzony, nie chcieliśmy eksperymentować na użytkownikach dróg -mówi miejski inżynier ruchu Janusz Galas. -A śrubki z priorytetem dla tramwajów nie można dokręcać w nieskończoność. Wtedy w korkach będą stały nie tylko samochody, ale i autobusy.

Jak nieoficjalnie ustaliła "Rzeczpospolita", na wydłużenie zielonego światła dla samochodów na skrzyżowaniach z ul. Kochanowskiego i Maczka miała nalegać Bożena Zajączkowska z biura Inżyniera Ruchu mieszkająca w tej okolicy. Według naszych informacji zbyt długie zielone dla tramwaju miało utrudniać jej i sąsiadom wyjazd z osiedla. Czy z powodu tej prywaty Warszawa marnuje możliwości systemu sfinansowanego przez Brukselę? Zapytany o tę sprawę Janusz Galas stanowczo zaprzeczył. Stwierdził, że ustawienia świateł na Powstańców Śląskich nadzorował z jego urzędu dr Marek Buda, który mieszka na Ursynowie

Ile można rozmawiać?

O wyłączenie systemu na Bemowie zapytaliśmy wczoraj prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz. W jej imieniu odpowiedział jednak prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

- Tramwaje powinny mieć pierwszeństwo w ruchu miejskim. Nie możemy jednak paraliżować przejazdu samochodów i autobusów. W tej sprawie wciąż trwają rozmowy -zastrzegł Karos.

"Wciąż", czyli od 2005 roku. Zapytaliśmy też Marcina Wiśniewskiego z firmy Z UE Kraków, która była głównym wykonawcą zarówno torów na Bemowie, jak i otwieranych wczoraj w Al. Jerozolimskich (patrz obok).

- Projekt zakładał priorytet dla tramwajów, a stosowne oprogramowanie zostało zainstalowane - przyznał Wiśniewski. - Dlaczego miasto podjęło decyzję o jego odłączeniu? Raczej nie ma sensu wprowadzać przywilejów tylko na jednej trasie. System powinien objąć większy obszar -spekulował.

Według dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego Leszka Ruty na Bemowie i Bielanach zbyt duży okazał się ruch na poprzecznych ulicach.

Po rozmowie z "Rzeczpospolitą" Janusz Galas obiecał, że jeszcze raz rozważy zastosowanie priorytetu dla tramwajów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Wykonawca zapewnił nas, że do jego ponownego uruchomienia wystarczy kilka godzin.

KONRAD MAJSZYK
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_2.html

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 paź 2007, 12:09

Jest oddzielny temat.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 paź 2007, 12:12

Czyli przespałem coś :-k To się wytnie...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 paź 2007, 12:14

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 paź 2007, 12:15

To chyba ślepy jestem, bo nie zwróciłem uwagi na ten temat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 paź 2007, 12:16

C'est la vie
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ