Nasze międzynarodowe podróże

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7813
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 lut 2013, 14:51

fik pisze:
R-9 Chełmska pisze:To i tak humanitarnie, zawsze mogli
Ministerstwo mimo wszystko ma tu więcej do powiedzenia :P
Jednak chyba nie ma większego pojęcia o potokach pasażerskich przez odcinek graniczny :P
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2013, 14:53

R-9 Chełmska pisze:Ale może ktoś tym przez granicę jeździ?
Jeździć tymi cudami przez granicę się raczej nie opłaca bez taryfy promocyjnej - ceny dość mocno drenują kieszeń. Lepiej wsiadać już na terenie Czech - tam jest jedna taryfa na wszystko (za wyjątkiem SC OIDP).
fik pisze:Pierwsze trzy słowa kolejarza: mama, tata, dotacja.
Byle tylko CHOPINa nie zrobili na EN :P
R-9 Chełmska pisze:Niemniej, wracając na ziemię, IC traci w ten sposób np. na młodzieży czy studentach, którzy w EIC mają zniżki, a w EC nie mają i omijają ten pociąg szerokim łukiem.
Myślę, że jednak młodzież czy studenci nawet mimo ulgi za bardzo nie jeżdżą kwalifikowanymi...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7813
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 lut 2013, 15:01

Wolfchen pisze:
Jeździć tymi cudami przez granicę się raczej nie opłaca bez taryfy promocyjnej - ceny dość mocno drenują kieszeń. Lepiej fsiadać już na terenie Czech - tam jest jedna taryfa na wszystko (za wyjątkiem SC OIDP).
Na SC też, tylko są miejscówki
Myślę, że jednak młodzież czy studenci nawet mimo ulgi za bardzo nie jeżdżą kwalifikowanymi...
Trochę jeździ, ulga 51% nieco wygładza te chore ceny. Niemniej i tak najczęściej jeżdżą TLK, choć akurat do Katowic rano lub z powrotem wieczorem nie da się w ten sposób, to nie Kraków :(
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 07 lut 2013, 15:02

R-9 Chełmska pisze:
fik pisze:Ministerstwo mimo wszystko ma tu więcej do powiedzenia :P
Jednak chyba nie ma większego pojęcia o potokach pasażerskich przez odcinek graniczny :P
Ministerstwo ma doskonałe pojęcie o potokach, tylko że te pociągi sa dopiero od 2 miesięcy.

[ Dodano: |7 Lut 2013|, 2013 15:03 ]
R-9 Chełmska pisze:Niemniej, wracając na ziemię, IC traci w ten sposób np. na młodzieży czy studentach, którzy w EIC mają zniżki, a w EC nie mają i omijają ten pociąg szerokim łukiem. No ale widocznie dotacja jest większa.
Guzik traci. Dotacja = koszty minus przychody.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27555
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 lut 2013, 15:04

jasiu pisze:
Guzik traci. Dotacja = koszty minus przychody.
No tak, czyli w EC wyżej dupy... yyy... zera nie podskoczą, w EIC mogą.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2013, 15:10

R-9 Chełmska pisze:Na SC też, tylko są miejscówki
O tym mówiłem ;)
R-9 Chełmska pisze:Trochę jeździ, ulga 51% nieco wygładza te chore ceny.
Tylko nieco, od miejscówek ulg niestety nie ma, więc nadal jest dość drogo...
R-9 Chełmska pisze:Niemniej i tak najczęściej jeżdżą TLK,
No właśnie ;) Do kwalifikowanych pociagów nawet i wysokie ulgi nie przyciągną tłumu uczniów czy studentów.
fik pisze:No tak, czyli w EC wyżej dupy... yyy... zera nie podskoczą, w EIC mogą.
Mam wrażenie, że na kolei o zyskach niewiele osób myśli. Raczej wychodzi tu dążenie do zera.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25731
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lut 2013, 15:16

Wolfchen pisze:
fik pisze:No tak, czyli w EC wyżej dupy... yyy... zera nie podskoczą, w EIC mogą.
Mam wrażenie, że na kolei o zyskach niewiele osób myśli. Raczej wychodzi tu dążenie do zera.
Jej! Toż to istny wszechświat możliwości do zabawy z obszaru rachunkowości zarządczej!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 lut 2013, 20:04

Wolfchen pisze:Myślę, że jednak młodzież czy studenci nawet mimo ulgi za bardzo nie jeżdżą kwalifikowanymi...
Nie wiem, skąd bierzesz informacje o studentach, ale zapewniam Cię, że jeżdżą. EIC ze zniżką 51% są naprawdę znośne cenowo.
noidea

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2013, 20:13

To, że jeżdżą, to ja wiem ;) Ale tłumnie nie korzystają, co w późniejszym poście sprecyzowałem.
Adam G. pisze:EIC ze zniżką 51% są naprawdę znośne cenowo.
Nominalnie tak, jednak cena/jakość dla mnie jest nieakceptowalne (choć faktem jest, że jedyna trasa, na której jeżdżę, a jest obsługiwana kwalifikowanymi, to Warszawa - Gdańsk) ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 lut 2013, 20:25

Wolfchen pisze:To, że jeżdżą, to ja wiem ;) Ale tłumnie nie korzystają, co w późniejszym poście sprecyzowałem.
Adam G. pisze:EIC ze zniżką 51% są naprawdę znośne cenowo.
Nominalnie tak, jednak cena/jakość dla mnie jest nieakceptowalne (choć faktem jest, że jedyna trasa, na której jeżdżę, a jest obsługiwana kwalifikowanymi, to Warszawa - Gdańsk) ;)
Myślałem, że na Warszawa-Gdańsk nie został już żaden EIC, co najwyżej TLKi o podwyższonym standardzie.

Tak czy owak, ostatnio parę razy jechałem EIC i nie narzekam. Za każdym razem wszystko działało, wagon był dobrze wyciszony, z gniazdkami i czystą toaletą.
noidea

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2013, 20:40

Adam G. pisze:Myślałem, że na Warszawa-Gdańsk nie został już żaden EIC, co najwyżej TLKi o podwyższonym standardzie.
Właśnie widzę, że wycofali -chwała im za to.
Adam G. pisze:Tak czy owak, ostatnio parę razy jechałem EIC i nie narzekam.
Myślę, że jadąc do Krakowa po CMK też bym nie narzekał ;)

:arrow: Wracając do tematu, wiadomo coś na temat słowackich motoraków do Łupkowa w sezonie (i cenę przejściówki)? Kompletnie wypadłem z obiegu, jeśli chodzi o Słowację.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 07 lut 2013, 20:56

Na Łupków bym nie liczył, ostatnio Słowacy raczej zwijają a nie reaktywują

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 08 lut 2013, 14:08

Jak Waszym zdaniem jest sensownie (nie tragicznie długo i za rozsądną cenę) dostać się do miejscowości Graz (Austria)?

Warszawa > Wiedeń Chopinem i później reiljet?

W kwestii biletów:
To by wyszło 29 € + najtańsza wersja 18 €.
Czy raczej InterRail Global Pass za ok 181 zł + dokupowanie miejscówek?
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27555
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lut 2013, 14:53

Pamiętaj, że IR nie jest honorowany w kraju zamieszkania, więc do granicy musiałbyś bilety kupić.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 08 lut 2013, 18:18

SparDay do Brück a.d. Mur za 39 euro i dalej lokalnym?

ODPOWIEDZ