Miasteczko WilanĂłw
Moderator: Wiliam
- R-9 Chełmska
- Posty: 7773
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Mówimy o progach, które jednocześnie mają nie uprzykrzać życia autobusom i karetkom. W tym kraju/mieście to już jest problem. Twierdzę tak, odkąd usłyszałem, że na Stawkach autobusem, jadąc przepisowe 30km/h, nie powinienem mieć problemów, a jakoś, cholera, mam. I patrząc na to, jak jeżdżą inni kierowcy autobusów, stwierdzam, że to jednak nie moja technika jazdy jest niewłaściwa, tylko progi projektowali, akceptowali i montowali teoretycy. To trochę jak w mało ambitnym dowcipie: teoretycznie mamy trzy miliony w złotówkach, a w praktyce dwie kurwy i męską dziwkę w rodzinie. I zwyczajnie nie wierzę, żeby w Wilanowie ktokolwiek znalazł złoty środek. Nie, w tym mieście zwyczajnie się nie da, pierdzielną jakiś próg, który uprzykrza życie wszystkim, oprócz osobówek (tak, na Stawkach swoim samochodem spokojnie przejeżdżam z prędkością dwukrotnie wyższą, niż dopuszczalna, kwestia wprawy), albo światła i wszyscy będą happy, jakie to fajne i bezpieczne.Bastian pisze:Jezu, to przecież od progu zależy, nie od samochodu. Dobrze profilowane progi to żaden problem...yavorius pisze:Nie pokusiłbym się nawet o praktyczne 20, szkoda samochodu.
I dlatego, że przez godzinę jest wzmożony ruch, należało wybudowac i utrzymywać przez całą dobę czteropasmówkę?yavorius pisze: Przyjedźcie się tam może koło 8-8:30 i zobaczcie, ile samochodów tamtędy wyjeżdża z MW o tej porze.
No właśnie, przed Wilanowską tworzą się w czasie wspomnianego peaku zatory?yavorius pisze:Tego, ile samochodów przejedzie na zielonym na skrzyżowaniu z al. Wilanowską?
No nie wiem. Opierając się na tym (i wykładach dra B.) mamy:Majusi pisze:Największa przepustowość to 60 km/h.KwZ pisze: To chyba zależy od standardu drogi. Bez świateł to oidp jest 70 km/h. Ze światłami zapewne mniej.
przepustowość=3600*v/l
gdzie l to bezpieczny odstęp wyznaczany ze wzoru:
l=0,5*(v^2)(1/a2-1/a1)+v*t+l1
gdzie a2, a1 to przyspieszenia pojazdów - dla uproszczenia przyjmijmy, że a2 = a1 czyli odpada pierwszy wyraz (bo dlaczego nie?).
t - średni czas reakcji człowieka
l1 - długość pojazdu poprzedzającego.
po podstawieniu otrzymujemy:
3600v/(tv+l1) = 3600(1/t -1/(t*(tv+l1))
Z tego widać, że im wyższa prędkość tym jednoznacznie wyższa przepustowość. Inna sprawa, że wzór teoretyczny nie budzi zaufania ze względu na osiągane stosunkowo duże wartości przepustowości, niemniej jest wzorem obowiązującym.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
No właśnie nie: często następny kierowca nie wie od razu, że musi hamować z całą dostępną siłą. A jeśli zacznie z początku z mniejszą (niemaksymalną, z jaką hamuje poprzednik), to nawet jeśli potem zwiększy siłę do maksimum, to i tak będzie się zbliżać do poprzednika ze stałą prędkością - i bum.Poc Vocem pisze: gdzie a2, a1 to przyspieszenia pojazdów - dla uproszczenia przyjmijmy, że a2 = a1 czyli odpada pierwszy wyraz (bo dlaczego nie?).
Odwrotny efekt widać przy przyspieszaniu, kiedy kolejny kierowca rusza nieco później niż poprzednik i z początku odległość między nimi wzrasta, dopóki poprzednik nie zacznie wolniej przyspieszać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
No tak, tylko, że te współczynniki i tak wykazują dużą wahliwość ze względu na rodzaj pojazdu, fabryczna siłę hamowania i wreszcie zużycie eksploatacyjne hamulców (np. hamowanie awaryjne pojazdem ciężarowym będzie zbliżone do normalnego osobowym). Wychodząc z takiego założenia, dla odpowiednio dużej próby można zakładać, że współczynnik ten jest równy 0.KwZ pisze:No właśnie nie: często następny kierowca nie wie od razu, że musi hamować z całą dostępną siłą.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Przepustowość teoretyczna a faktyczna to dwie różne rzeczy...Poc Vocem pisze:Z tego widać, że im wyższa prędkość tym jednoznacznie wyższa przepustowość. Inna sprawa, że wzór teoretyczny nie budzi zaufania ze względu na osiągane stosunkowo duże wartości przepustowości, niemniej jest wzorem obowiązującym.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]