Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6045
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 mar 2013, 11:25

Ja bym ją zmodyfikował na odcinku CH Reduta (po likwidacji 228) - Al. Jerozolimskie - Al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Karolkowa - Al. Solidarności - OKOPOWA 05 (powrót: Okopowa-Towarowa-Siedmiogrodzka-Karolkowa). Tyle, że nie wiem, czy na końcowym odcinku (Al. Solidarności-Okopowa) nie byłoby drobnych utrudnień. Częstotliwość to: 10/15/15. 4całki+2d//3cŚ

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 27 mar 2013, 12:38

moim zdaniem 178 powinna zostać jako całotygodniowa z częstotliwością 20/30/20/30 i połączone z obecnym ... 151 tyle, że na trasie PKP URSUS - .... - Grzybowska - Marszałkowska - - Jerozolimskie - Ujazdowskie - Trasa Ł - Wał - Zwycięzców - ZWYCIĘZCÓW (powrót: Międzynarodową - Brazylijską - Zwycięzców)

do kursowania w DP to 127 sprowadzić, bo na Chróścickiego jest 194 i 206; 178 można też skierować przez Walcowniczą i Techników.

takie 178 zapewni relacje Grzybowska - Centrum; wydaje się także rozsądne jednak podzielenie tej linii na dwie, bo trasa nie dość że byłaby długa, to jeszcze bardzo kręta i zawiłą.

111 wyprostowane (może nawet skierowane od Stacji Krwiodawstwa przez Zwycięzców - Francuską)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 27 mar 2013, 18:36

patryk148 pisze:moim zdaniem 178 powinna zostać jako całotygodniowa z częstotliwością 20/30/20/30 i połączone z obecnym ... 151 tyle, że na trasie PKP URSUS - .... - Grzybowska - Marszałkowska - - Jerozolimskie - Ujazdowskie - Trasa Ł - Wał - Zwycięzców - ZWYCIĘZCÓW
Oj, jakie to będzie zajebiście punktualne i regularne.
patryk148 pisze:takie 178 zapewni relacje Grzybowska - Centrum;
105 i tramwaj to za mało? Tramwaj na JP2 i tramwaj w Jerozolimskich to za mało? 109 to za mało? Naprawdę ta relacja jest tak ważna, że trzeba tam puścić linię z Ursusa?
patryk148 pisze: wydaje się także rozsądne jednak podzielenie tej linii na dwie, bo trasa nie dość że byłaby długa, to jeszcze bardzo kręta i zawiłą.
Tak, to potworek. W dodatku bezsensowny.
A gdyby 178 dojeżdżało z Ursusa do Karolkowej, a potem skręcało w lewo w Siedmiogrodzką, a dalej Skierniewicką dojeżdżało do Kasprzaka, tam w prawo i z powrotem do Ursusa? Socjal taki? Kto chce dalej, ten w 105 może się przesiąść, zresztą jednoperonowo w obu kierunkach. Bo odcinek między Dzieci Warszawy a PKP Ursus to powinno chyba obsługiwać coś lokalnego, relatywnie częstego i regularnego dzięki uniezależnieniu od korków w pozostałej części miasta, a nie coś, co jedzie tam ze Śródmieścia i zanim dobrze z tego Śródmieścia wyjedzie, to już jest opóźnione.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 27 mar 2013, 19:02

Gazeta wyborcza pisze:Ursus

Jest szansa na złagodzenie cięć w tej dzielnicy. Według wiceburmistrza Jacka Duchnowskiego (PO) ZTM wycofał się z zapowiedzianych ograniczeń w kursowaniu linii 129. Autobusy nadal będą jeździć przez cały tydzień. Mało tego - na dłuższej trasie do os. Niedźwiadek: od Ryżowej przez ul. Prystora, Skoroszewską, Dzieci Warszawy, Walerego Sławka, Bohaterów Warszawy, Kościuszki, Cierlicką, Lalki, Jagiełły, Wojciechowskiego, Keniga, Warszawską i Orląt Lwowskich do ul. Zagłoby. Przedłużona ma być też trasa linii 206 - z Włoch koło urzędu Ursusa przez nowe osiedla na Skoroszach do stacji WKD Opacz.

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 27 mar 2013, 19:11

Jeszcze niedawno słyszałem, że wydłużanie 206 jest nie do przyjęcia, ze względu na obsługę tylko i wyłącznie Nowych Włoch do PKP i Odolan jedną, rzadką linią, gdyż więcej tam nie potrzeba. Po czym - cytat wyżej - jednak dasię ją ruszyć. Mącenie ze 129, zamiast machnąć do Wolskiego z przyzwoitą częstotliwością i zakrańcować w Ursusie. Reszta planów wakacyjnych też jest absurdalna, kiedy wokół tyle śmieciowatych linii się kręci po mieście. Nie rozumiem, czy to tak ciężko zauważyć :?: :!:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 mar 2013, 19:21

Kosiniak pisze:Berestecka - Centrum jest zawalone w większości kursów i tak się składa, że jeżdżę nim codziennie do pracy
Jakie godziny obejmuje większość kursów?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14650
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 mar 2013, 19:25

Ciężko powiedzieć bo bywa zawalone o 7 rano w DP i o 22 w DŚ. W zasadzie to ostatnio praktycznie nigdy nie widuję 517, w którym byłoby dużo miejsca przy Beresteckiej. Zawsze jakiś tam lekki bądź większy tłok jest.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 mar 2013, 19:26

No OK, ale zapełnienie 517 przy Beresteckiej świadczy co najwyżej o potrzebie wzmocnienia 191 i 187.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14650
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 mar 2013, 19:31

fik pisze:No OK, ale zapełnienie 517 przy Beresteckiej świadczy co najwyżej o potrzebie wzmocnienia 191 i 187.
Ale mi nie chodzi konkretnie o 517. Niech to będzie dowolna linia ale 5xx. Chodzi o wiadukty nad Śmigłowca i RZS. 517 potrafi pokonać odcinek Popularna - Dw. Zachodni nawet 10 min szybciej niż taki 187. Poza tym jak wytłumaczysz fakt, że 517 na Berestecką przyjeżdża pełne a tuż przed nim 187 w którym są wolne miejsca? Dzisiaj nawet miałem taką sytuację.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 27 mar 2013, 19:51

reserved pisze:[...]517 na Berestecką przyjeżdża pełne a tuż przed nim 187 w którym są wolne miejsca? Dzisiaj nawet miałem taką sytuację.
Magia czerwonego numerka.

reserved
Posty: 14650
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 mar 2013, 19:57

Napisałem wyżej dlaczego w przypadku 517 to nie jest magia.

Choć w relacji Berestecka - Centrum 517 jedzie mniej więcej w tym samym czasie co 158. Mi chodzi o odcinek Al. Jerozolimskich od Zachodniego do Popularnej.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 27 mar 2013, 19:58

517 jedzie bezpośrednio do Centrum, ludzie wolą bezpośredni dojazd do miejsca w ścisku, niż się przesiadać.

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 27 mar 2013, 20:09

fik pisze:
Kosiniak pisze:Berestecka - Centrum jest zawalone w większości kursów i tak się składa, że jeżdżę nim codziennie do pracy
Jakie godziny obejmuje większość kursów?
Ok 8, 10, 13, 15, 17 a i o 20 - co to za sens? Nie miałem tej przyjemności jechać 517 z pustymi siedzeniami. Naprawdę nie ma sensu dyskutować na ten temat. Dodatkowo kasują 130 do centrum. Dopóki nie ma stacji na Niedzwiadku 517 będzie jeździć.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2013, 20:19

reserved pisze: 517 potrafi pokonać odcinek Popularna - Dw. Zachodni nawet 10 min szybciej niż taki 187.
Zwłaszcza, że korzystanie zeń przez wiadukty nad Śmigłowca powinno być zakazane, bo jest najzwyczajniej w świecie niebezpieczne, zaś pomijanie węzła przesiadkowego przy RZS to klasyczny przykład "czerwonego na siłę".

A odcinek Berestecka - Centrum załatwić można na sto tysięcy różnych sposobów lepszych, niż 517 w relacji Niedźwiadek - Targówek - na oko z 7 razy dłuższej niż omawiania "kluczowa". Jeśli to ma być kluczowy argument dla dalszego istnienia tego pseudoprzyśpiecha (nie dość, że mało jaki buspas zalicza, to jeszcze po wąskich uliczkach Włoch, Ursusa i Targówka kluczy) to jest to śmiech, a nie argument. Swoją droga - likwidacja 130 nie ma dla tej relacji żadnego znaczenia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 mar 2013, 20:23

Kosiniak pisze:Nie miałem tej przyjemności jechać 517 z pustymi siedzeniami.
Między "brak pustych siedzeń" a "ścisk" jest jeszcze pełne spektrum stopni wykorzystania; tak się składa, że 517 jest zdecydowanie bliżej do tego pierwszego, zwłaszcza na praskim i centralnym odcinku trasy. Jako-taką frekwencję to jeszcze ma od Centralnego gdzieś tak do Adamieckiego, ale poza tym to muchowóz pierwszej wody.
Kosiniak pisze:Dopóki nie ma stacji na Niedzwiadku 517 będzie jeździć.
Co ma stacja na Niedźwiadku do 517?!
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ