[GOP] Tramwaje Śląskie i komunikacja w GOP-ie
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36742
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Kręte ścieżki rozwoju - o niełatwym losie tras do Piotrowic i Ligoty:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,13 ... amwaj.html
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,13 ... amwaj.html
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Spieszmy się jechać do GOPu, nim zniknie kolejna trasa tramwajowa:
Tramwaj nr 18 w Rudzie Śląskiej lada dzień wyjedzie na tory ostatni raz. Powodem jest zły stan techniczny mostu na ul. Piastowskiej.
Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html
7 do Bytomia wróciła, to 18 można wyciąć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Trend się odwraca? Wybrano przebieg nowej trasy od Brynowa:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50302.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50302.html
Unia teraz daje na tramwaje, no to się rzucili na kasę.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Nieco?Transport-publiczny pisze:Tak więc łączna podróży z pętli Kostuchna do Rynku trwać będzie ok. 28 minut, co się nieco różni od pierwotnie podawanych wartości rzędu 20-22 minut.
To groteska, idą wybory, czyż nie? Prowadzić linię tramwajową z dala od osiedla po łukach co kilkadziesiąt metrów - nie wygląda to dobrze.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
I tak chyba lepiej niż kolejka linowa o której wcześniej marzył Uszok.
Plany nowej trasy już prawie w całości wywalono do lasu, lub na jego pogranicze (polecam mapkę):
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51762.html
Pojawia się pytanie, kiedy taki tramwaj traci sens? Czy taki przebieg może się obronić w analizach ekonomicznych?
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51762.html
Pojawia się pytanie, kiedy taki tramwaj traci sens? Czy taki przebieg może się obronić w analizach ekonomicznych?
I pomyśleć że osa się zżyma na przejazd przez Trakt Nadwiślański a nie Myśliborską. Jednak trzeba raz ma miesiąc ruszyć się w Polskę by docenić warszawska komunikację.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Mam nadzieję, że Unia Europejska nie pozwoli Katowicom na takie marnotrawstwo.
Gliwice rzekomo policzyły koszty i wyszło im, że podobno taniej im bez tramwaju:
http://infobus.pl/gliwice-autobus-bardz ... 03359.html
Niezła propaganda, prawda?
http://infobus.pl/gliwice-autobus-bardz ... 03359.html
Niezła propaganda, prawda?
Czy ja wiem, czy propaganda?
Nie pasuje mi wyliczenie dopłaty do wzkm. Niby podają 2,06 zł/wzkm, ale jednocześnie rocznie 25 mln zł na 7 mln wzkm daje 3,62 zł/wzkm. Dlaczego by do nowoczesnego(?) autobusu mieli dopłacać mniej niż do pozostałych linii? Druga rzecz to czy 9,87 zł wzkm obejmuje utrzymanie torowiska (w Warszawie tak, w GOPie nie wiem, pewnie nie, ale nadal lepiej byłoby, jakby to robiły jedne Tramwaje Ś zamiast ~10 zdmów). Natomiast faktycznie Katowice i Sosnowiec mają wyższe średnie stawki wzkm (4,75 i 5,86 zł/wzkm). I istotnie, wzrost % wydatków 2018 vs 2009 dla Gliwic, Bytomia i Zabrza wygląda na pewną oszczędność (+47%, +56% i +98%).
Nie pasuje mi wyliczenie dopłaty do wzkm. Niby podają 2,06 zł/wzkm, ale jednocześnie rocznie 25 mln zł na 7 mln wzkm daje 3,62 zł/wzkm. Dlaczego by do nowoczesnego(?) autobusu mieli dopłacać mniej niż do pozostałych linii? Druga rzecz to czy 9,87 zł wzkm obejmuje utrzymanie torowiska (w Warszawie tak, w GOPie nie wiem, pewnie nie, ale nadal lepiej byłoby, jakby to robiły jedne Tramwaje Ś zamiast ~10 zdmów). Natomiast faktycznie Katowice i Sosnowiec mają wyższe średnie stawki wzkm (4,75 i 5,86 zł/wzkm). I istotnie, wzrost % wydatków 2018 vs 2009 dla Gliwic, Bytomia i Zabrza wygląda na pewną oszczędność (+47%, +56% i +98%).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- vernalisadonis
- Posty: 3162
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
KZK GOP odchodzi do historii.
http://transinfo.pl/kzk-gop-odchodzi-do ... 11086.html
http://transinfo.pl/kzk-gop-odchodzi-do ... 11086.html
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej