Sąd nad 175

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2013, 10:35

Pan Piotr pisze:Podaż by spadła przez to drastycznie. A przecież o ten odcinek jak rozumiem chodzi najbardziej w sprawie 175, a nie dojazd na samo lotnisko.
Sasanki to pół biedy, ale do Rakowca podaż wypadałoby utrzymać (z dokładnością do wywalenia 504, rzecz jasna).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1337
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 29 kwie 2013, 11:58

Gmeranie przy 504 jest złym pomysłem. Ta linia na obecnej trasie bardzo dobrze się sprawdza, zwłaszcza w szczycie. Ursynów szeroko pojęty (czyli od Kabat do CO) jeździ nim do pracy nie tylko na Służewiec - autobus rozluźnia się dopiero przy 1 Sierpnia, ale za chwile na przystanku Rakowiec ponownie zapakowuje. Podobnie jest po południu: sporo ludzi wysiada na Rakowcu, ale przy Novotelu już znów robi się ciasno. Wiem, bo sam codziennie jeżdżę.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 29 kwie 2013, 12:28

kocur pisze:Gmeranie przy 504 jest złym pomysłem. Ta linia na obecnej trasie bardzo dobrze się sprawdza, zwłaszcza w szczycie. Ursynów szeroko pojęty (czyli od Kabat do CO) jeździ nim do pracy nie tylko na Służewiec - autobus rozluźnia się dopiero przy 1 Sierpnia, ale za chwile na przystanku Rakowiec ponownie zapakowuje. Podobnie jest po południu: sporo ludzi wysiada na Rakowcu, ale przy Novotelu już znów robi się ciasno. Wiem, bo sam codziennie jeżdżę.
Trochę majstrowanie przy 504 wydaje się działaniem na siłę.

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 29 kwie 2013, 12:35

kocur pisze:Gmeranie przy 504 jest złym pomysłem. Ta linia na obecnej trasie bardzo dobrze się sprawdza, zwłaszcza w szczycie. Ursynów szeroko pojęty (czyli od Kabat do CO) jeździ nim do pracy nie tylko na Służewiec - autobus rozluźnia się dopiero przy 1 Sierpnia, ale za chwile na przystanku Rakowiec ponownie zapakowuje. Podobnie jest po południu: sporo ludzi wysiada na Rakowcu, ale przy Novotelu już znów robi się ciasno. Wiem, bo sam codziennie jeżdżę.
No nareszcie znalazł się ktoś z kim można porozmawiać o 504. Taka prawda że część osób wypowiadających się w tym wątku niema bladego pojęcia o tej linii. Jeżeli coś zmieniać to 175 wywalić, a 128 przedłużyć do sasanki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 14:21

Czy ja mógłbym dowiedzieć się, w jakich konkretnie godzinach to 504 jest "napakowane" na skręcie na Sasanki?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6963
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 kwie 2013, 14:54

Napakowane to przesada =; Owszem, jest nieźle napełnione z Ursynowa do Służewca, ale na Sasanki to akurat bywa pustawo nawet w szczycie. Ponowne napełnienie następuje dopiero po przejechaniu nad PKP ŻiW.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 29 kwie 2013, 15:23

fik pisze:Czy ja mógłbym dowiedzieć się, w jakich konkretnie godzinach to 504 jest "napakowane" na skręcie na Sasanki?
Ok, pomijając już fakt Sasanki. Jak proponujesz utrzymać obecną podaż na odcinku: PL. ZAWISZY - RAKOWIEC? W kierunku południowym nie masz nawet 128. A na tym odcinku autobusy raczej jeżdżą napakowane i to nie tylko w godzinach szczytu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 19:56

Pan Piotr pisze:W kierunku południowym nie masz nawet 128. A na tym odcinku autobusy raczej jeżdżą napakowane i to nie tylko w godzinach szczytu.
Oczywiście, że mam 128, strefy obsługi ZP RAKOWIEC i PRUSZKOWSKA w znacznej mierze pokrywają się. Na południe od Rakowca nadpodaż we wszystkich liniach furczy przez większą część dnia i to jest fakt, z którym coś trzeba zrobić; 504 tylko przeszkadza w budowaniu rozsądnej oferty, bo jest niekoordynowalne ze 175/128, co przy dużym pokryciu się potoków powoduje nieefektywne wykorzystanie części kursów, więc jako pierwsze z tego odcinka powinno wylecieć.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10663
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 kwie 2013, 21:24

Lub się uzwyklić...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 21:45

Zaproponuj częstotliwości i układ koordynacyjny.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10663
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 kwie 2013, 21:59

Jak bym miał jakiś sensowny pomysł, to już bym o nim napisał.

Ale kiedyś wspominałem o 504 do M R Daszyńskiego. Uzwyklone rzecz jasna, powtórki z 436 nie potrzeba.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6963
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 kwie 2013, 22:08

Zaproponuj częstotliwości i układ koordynacyjny.
Gdyby podbić 504 do 10 minut w DP przez cały dzień, to razem ze 179 na Ursynowie pracowałoby lepiej. Tak czy tak na ŻiW - 504 (uzwyklone) albo 175. Nie ma sensu, żeby zostały oba.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 29 kwie 2013, 22:11

fik pisze:
Pan Piotr pisze:W kierunku południowym nie masz nawet 128. A na tym odcinku autobusy raczej jeżdżą napakowane i to nie tylko w godzinach szczytu.
Oczywiście, że mam 128, strefy obsługi ZP RAKOWIEC i PRUSZKOWSKA w znacznej mierze pokrywają się. Na południe od Rakowca nadpodaż we wszystkich liniach furczy przez większą część dnia i to jest fakt, z którym coś trzeba zrobić; 504 tylko przeszkadza w budowaniu rozsądnej oferty, bo jest niekoordynowalne ze 175/128, co przy dużym pokryciu się potoków powoduje nieefektywne wykorzystanie części kursów, więc jako pierwsze z tego odcinka powinno wylecieć.
Uwzględniając spóźnienia 504 w szczycie, kiedy zarówno 128, 175, 504 kursują co 10 minut, nie jest tak że linie jeżdżą jedna za drugą, nawet jeśli to wynikałoby z rozkładu. Poza tym masz obecnie 18 kursów w szczycie/h na tym odcinku. Nawet jeśli usuniesz 504 i uwzględnisz nieefektywne wykorzystanie części brygad to poniżej 15 kursów/h z nieefektywnego wykorzystania części kursów w przepełnienie części kursów.


Dalej rozbijając podaż 15 kursów na 2 linie - 128, 175 też ciężko kombinować. Wyślesz co 6 minut 128 na Szczęśliwice? Obecnie 128 na odcinku: PRUSZKOWSKA - SZCZĘŚLIWICE jeździ gorzej wykorzystane niż 504 na odcinku: DW. CENTRALNY - SASANKI. Wobec czego pozostaje 175, które zasilania na południe od Sasanki już zupełnie nie potrzebuje.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25623
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 kwie 2013, 22:27

Pan Piotr pisze:Dalej rozbijając podaż 15 kursów na 2 linie - 128, 175 też ciężko kombinować. Wyślesz co 6 minut 128 na Szczęśliwice? Obecnie 128 na odcinku: PRUSZKOWSKA - SZCZĘŚLIWICE jeździ gorzej wykorzystane niż 504 na odcinku: DW. CENTRALNY - SASANKI. Wobec czego pozostaje 175, które zasilania na południe od Sasanki już zupełnie nie potrzebuje.
Trochę mi to przypomina casus 5xx z Ostrobramskiej na Zapłowieczu. 520 i Marysin wcale nie są najbardziej potrzebujące, a mają najlepszą częstotliwość. Dlaczego? Bo są najbliżej, więc na podbiciu częstotliwości straty w systemie są najmniejsze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 22:46

Pan Piotr pisze:Uwzględniając spóźnienia 504 w szczycie, kiedy zarówno 128, 175, 504 kursują co 10 minut, nie jest tak że linie jeżdżą jedna za drugą, nawet jeśli to wynikałoby z rozkładu.
Oczywiście. Dziś rano przyśniło mi się, że pięć linii (wszystko poza 306) odjechało z SASANEK 02 w przeciągu dwóch minut. Każda z wolnymi miejscami siedzącymi, 175 i 188 z jednocyfrową frekwencją.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Zablokowany