![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zapomniane tory w Warszawie
Moderator: JacekM
Jeszcze jedna taka bocznica, ale nie zapomniana, wręcz chyba nowa, o której dowiedziałem się... dziś (mimo, że zdawało się, znam w miarę trasę) - między Żyrardowem a Międzyborowem, w kierunku Mszczonowa - samochody wyładowują. Często?
eee....około rok temu to zakłady zaczęto burzyć. A bocznice ani tory dodatkowe nie były używane już znacznie wcześniej.tomstak pisze:Do listy zapomnianych bocznic, można dodać tory na Warszawa Wileńska-Marki. Ostatni klient (Zakłady Przemysłu Tłuszczowego na radzymińskiej) zakończył eksploatację bocznic około rok temu.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Warto jeszcze wspomnieć o torach w środku lasu między Wesołą i Rembertowem. Chodzi o bocznicę odgałęziającą się w las za stacją Rembertów prowadzącą do Wojskowych Zakładów Lotniczych, oraz do jednostki w Wesołej. Jedna odnoga - odgałęziająca się za WZL prowadzi też na teren strzelnicy na terenie poligonu wojskowego. Ciekawostką są umieszczone w środku lasu mijanki (natrafiłem na jedną koło zakładów lotniczych, oraz drugie rozwidlenie z torem z tego co zaobserwowałem oporowym koło strzelnicy). Kolejna mijanka znajduje się też pomiędzy odgałęzieniem za stacją Rembertów a zakładami. Cały przebieg bocznicy dobrze widać na google maps. Na bocznicę natrafiłem dziś trochę przypadkiem podczas wycieczki rowerowej. Wcześniej wiedziałem o jej istnieniu ale nie było kiedy zgłębić dość krętego i bardzo ciekawego przebiegu.
Szlak bocznicy nie jest nigdzie zakrzaczony, ale napotkałem drzewa powalone na tory także wskazuje na brak ruchu przez ostatnie kilka tygodni. Jednakże ślad na szynach wskazuje, że od czasu do czasu musi odbywać się tam ruch, przynajmniej do wojskowych zakładów lotniczych. W załączniku dwie fotki, na których widać w jak dobrym stanie utrzymany jest tor (w wielu miejscach podkłady strunobetonowe, brak ubytków).
Co do bocznicy od stacji Zielonka do Wojskowych Zakładów Elektronicznych, to dorodne wieloletnie drzewa na przejeździe przy Wojska Polskiego w Zielonce wskazują na zero ruchu od długich lat.
Szlak bocznicy nie jest nigdzie zakrzaczony, ale napotkałem drzewa powalone na tory także wskazuje na brak ruchu przez ostatnie kilka tygodni. Jednakże ślad na szynach wskazuje, że od czasu do czasu musi odbywać się tam ruch, przynajmniej do wojskowych zakładów lotniczych. W załączniku dwie fotki, na których widać w jak dobrym stanie utrzymany jest tor (w wielu miejscach podkłady strunobetonowe, brak ubytków).
Co do bocznicy od stacji Zielonka do Wojskowych Zakładów Elektronicznych, to dorodne wieloletnie drzewa na przejeździe przy Wojska Polskiego w Zielonce wskazują na zero ruchu od długich lat.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Kiedyś te tory od jednostki w Wesołej ciągnęły się aż do Sulejówka (os. Czarnieckiego). Za małego przestawiałem zwrotnicę, ale już wtedy nic tam nie jeździło. Jakieś 10 lat temu rozebrali te tory. Odcinek od Rembertowa przed każdym transportem sprawdzają i oczyszczają, a na Okuniewskiej wojskowi wstrzymują ruch na czas przetoczenia się składu ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czasem ściągają na stację w Rembertowie wagony z transporterami, czołgami etc... Od czasu do czasu można tam spotkać również beczki z paliwem (chyba ostatnio widziałem tam skład Lotosu).marcin89 pisze:Odcinek od Rembertowa przed każdym transportem sprawdzają i oczyszczają, a na Okuniewskiej wojskowi wstrzymują ruch na czas przetoczenia się składu
Dziś po godzinie 10 na bocznicy prowadzącej do jednostki wojskowej przy osiedlu Pocisk w Nowym Rembertowie, przecinającej ulice Ilskiego i Płatnerską pojawił się pociąg. Wtoczone zostały dwa nowsze wagony a zabrane dwa starsze. Pchane/ciągnięte były przez dwa loki z obu stron:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img541/7665/77459982.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img560/6725/19369902.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img854/8167/24396310.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img198/5854/92766205.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img9/9662/64813959.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img90/7531/88187503.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img541/7665/77459982.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img560/6725/19369902.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img854/8167/24396310.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img198/5854/92766205.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img9/9662/64813959.th.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img90/7531/88187503.th.jpg)
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Zgadza się! Widziałem ten zestaw drugi w Rm i specjalnie wysiadłem z pociągu, żeby to zobaczyć. Myślałem, że wytoczyli to z bocznicy poligonowej, albo chcą wtoczyć ten złom, a to odbiór z jednostki, a raczej podmiana.
Nie dziwię się, wagony to trupy. Ja nie wiem jakim cudem je wpuszczono na PLK![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img705/3300/img2138mk.th.jpg)
i jeszcze:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img199/1092/img2140m.th.jpg)
A pod kozłem oporowym toru nr 20 (chyba), czyli za peronami w Rm stoi sobie Skoda 181, chyba DB i czeka na skład.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img825/6743/img2143mi.th.jpg)
Nie dziwię się, wagony to trupy. Ja nie wiem jakim cudem je wpuszczono na PLK
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img705/3300/img2138mk.th.jpg)
i jeszcze:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img199/1092/img2140m.th.jpg)
A pod kozłem oporowym toru nr 20 (chyba), czyli za peronami w Rm stoi sobie Skoda 181, chyba DB i czeka na skład.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img825/6743/img2143mi.th.jpg)
https://maps.google.pl/maps?q=warszawa+ ... eckie&z=17Bastian pisze:Gdzie są te WZL?
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Ta bocznica jest bardzo ciekawa, raz z racji przebiegu przez interesujące tereny, a dwa bo jak się głębiej przyjrzeć to widać, że tych torów tam było więcej m.in. istniała łącznica umożliwiająca wjazd na bocznicę od strony Sulejówka czy w ogóle bezpośredni przejazd od strony Sulejówka na szlak w kierunku Zielonki (a dalej skręt w lewo kolejną nieistniejącą już łącznicą na szlak w kierunku Wileńskiej).laczor pisze:Warto jeszcze wspomnieć o torach w środku lasu między Wesołą i Rembertowem.
Ło rany, tam to chyba od lat nic nie jechało. Z tego w ogóle wynika, że jakieś dwa wagony muszą tam zawsze stać na tej jednostce na wypadek wojny?Bernard pisze:Dziś po godzinie 10 na bocznicy prowadzącej do jednostki wojskowej przy osiedlu Pocisk w Nowym Rembertowie, przecinającej ulice Ilskiego i Płatnerską pojawił się pociąg. Wtoczone zostały dwa nowsze wagony a zabrane dwa starsze.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Mowa o łącznicy odchodzącej niedaleko Zielonki Bankowej, w okolice Zielonki na linii 21. Przy odgałęzieniu na linii 21 z Wileńskiej znajdował się posterunek odgałęźny Siwki. Swoją drogą, czy wiadomo coś czy odpowiednio na linii z Rembertowa znajdował się jakiś posterunek odgałęźny obsługujący tę łącznicę??Siecool pisze:Ta bocznica jest bardzo ciekawa, raz z racji przebiegu przez interesujące tereny, a dwa bo jak się głębiej przyjrzeć to widać, że tych torów tam było więcej m.in. istniała łącznica umożliwiająca wjazd na bocznicę od strony Sulejówka czy w ogóle bezpośredni przejazd od strony Sulejówka na szlak w kierunku Zielonki (a dalej skręt w lewo kolejną nieistniejącą już łącznicą na szlak w kierunku Wileńskiej).laczor pisze:Warto jeszcze wspomnieć o torach w środku lasu między Wesołą i Rembertowem.
Po opisywanej łącznicy zachował się jeszcze wyraźny nasyp, a niedawno przy szlaku między Zielonką Bankową i 'Centralną' w miejscu odgałęzienia leżały jeszcze resztki torowiska.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka