Linia 171
Moderator: Wiliam
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
To się nazywa "To jak mam jechać, skoro tu się zepsuło, a tu nie wolno?" No i jak pogodzisz buspas z brakiem możliwości wydzielenia pasa dla samochodów? Dobra tylko dla zbiorkomu?
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
To gdzie te samochody miałyby jeździć? Rozumiem przywileje dla zbiorkomu, ale bez przesady, gdzieś osobówki poruszać się musząemyl pisze:Pewnie. I pozostawienie na niej 185.
-
- Posty: 868
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12
Vilén pisze:Zawsze można cokolwiek zakrańcować na Placu Konstytucji, i tak każda linia z Trasy Łazienkowskiej do Politechnika musi tam dojechać by zawrócić, więc nie widzę większego problemu.
Aha, czyli wszystko jasne. Najpierw na bez wiedzy opierasz pomysly a potem je korygujesz na podstawie obserwacji. Najpierw poobserwujesz, pobierz pomiary, a potem "usprawniaj" komunikacji.Vilén pisze:A tak apropo Radzymińskiej, to myślę, że chyba jednak potencjału tej ulicy nie doceniłem, nie chcąc w moim projekcie zwiększać tam liczby autobusów – ostatnio jak jechałem tamtędy 190-ką, to był tam w tym autobusie całiem spory tłok. Może faktycznie winno się jedynie wzmocnić 190 do 5/7,5/7,5, a wtedy skrócić 171 do odcinka DWC — TORWAR, i podaż na Górczewskiej uzupełnić wydłużeniem (i uzwykleniem?) 512…?
Czy tego chcecie czy nie, ludzie nie lubia przesiadek. W wiekszosci przypadkow sa nieuniknione, ale nie tam gdzie sie zmusza ludzi do przesiadki aby podjecha jeden/dwa przystanki jak to ma miejsce przy Politechnica z linii bez metra i pociagu (131, 501, 519, 520). Zamiast usprawnic ruch autobusowy poprzez wytyczenie buspasa na Marszalkowskiej w obu kierunkach od Dmowskiego do Konstytucji i po Warynskiego, to padaja glupie pomysly zakrancowania wszystkiego na Politechnice/Konstytucji, gdzie nie ma miejsca na tyle wozow a i metro i tramwaje nie sa z gumy.
A jezeli chodzi o przyklad porownujacy Gorczewska z Radzyminska to jest on chybiony. Radzyminska nie ma polaczenia z centrum tylko dlatego ze aby usprawnic tramwaj na Moscie S-D doszlo do wydzielenia trasy od ruchu kolowego, stad zabraklo miejsca na autobusy. Gdyby przejezdnosc na moscie wyglada jak na Solidarnosci (od Bankowego do Gorczewskiej) czyli tramwaj oddzielnie i dwa/trzy pasy ruchu to tez bys mial bezposredni autobus. Analogicznie gdyby ten sam odcinek Solidarnosci byl waskim gardlem jak most to nie mialbys bezposredniego autobusu tylko mocny tramwaj.
Ogolnie, to mnie zastanawia, kto (jakie osiedle, miejsce) powinniem miec bezposredni dojazd do centrum? Z lektury tutaj mozna dojsc do wniosku ze nikt Bo za daleko i wioska (np. Olesin, Powsin, Aleksandrow), czy za blisko i blokowisko (np. Goclaw).
Oby takich "uzdrowicieli" komunikacji bylo jak najmniej.
[ Dodano: Nie 16 Cze, 2013 12:41 ]
Vilén pisze:Zawsze można cokolwiek zakrańcować na Placu Konstytucji, i tak każda linia z Trasy Łazienkowskiej do Politechnika musi tam dojechać by zawrócić, więc nie widzę większego problemu.
Aha, czyli wszystko jasne. Najpierw na bez wiedzy opierasz pomysly a potem je korygujesz na podstawie obserwacji. Najpierw poobserwujesz, pobierz pomiary, a potem "usprawniaj" komunikacji.Vilén pisze:A tak apropo Radzymińskiej, to myślę, że chyba jednak potencjału tej ulicy nie doceniłem, nie chcąc w moim projekcie zwiększać tam liczby autobusów – ostatnio jak jechałem tamtędy 190-ką, to był tam w tym autobusie całiem spory tłok. Może faktycznie winno się jedynie wzmocnić 190 do 5/7,5/7,5, a wtedy skrócić 171 do odcinka DWC — TORWAR, i podaż na Górczewskiej uzupełnić wydłużeniem (i uzwykleniem?) 512…?
Czy tego chcecie czy nie, ludzie nie lubia przesiadek. W wiekszosci przypadkow sa nieuniknione, ale nie tam gdzie sie zmusza ludzi do przesiadki aby podjecha jeden/dwa przystanki jak to ma miejsce przy Politechnica z linii bez metra i pociagu (131, 501, 519, 520). Zamiast usprawnic ruch autobusowy poprzez wytyczenie buspasa na Marszalkowskiej w obu kierunkach od Dmowskiego do Konstytucji i po Warynskiego, to padaja glupie pomysly zakrancowania wszystkiego na Politechnice/Konstytucji, gdzie nie ma miejsca na tyle wozow a i metro i tramwaje nie sa z gumy.
A jezeli chodzi o przyklad porownujacy Gorczewska z Radzyminska to jest on chybiony. Radzyminska nie ma polaczenia z centrum tylko dlatego ze aby usprawnic tramwaj na Moscie S-D doszlo do wydzielenia trasy od ruchu kolowego, stad zabraklo miejsca na autobusy. Gdyby przejezdnosc na moscie wyglada jak na Solidarnosci (od Bankowego do Gorczewskiej) czyli tramwaj oddzielnie i dwa/trzy pasy ruchu to tez bys mial bezposredni autobus. Analogicznie gdyby ten sam odcinek Solidarnosci byl waskim gardlem jak most to nie mialbys bezposredniego autobusu tylko mocny tramwaj.
Ogolnie, to mnie zastanawia, kto (jakie osiedle, miejsce) powinniem miec bezposredni dojazd do centrum? Z lektury tutaj mozna dojsc do wniosku ze nikt Bo za daleko i wioska (np. Olesin, Powsin, Aleksandrow), czy za blisko i blokowisko (np. Goclaw).
Oby takich "uzdrowicieli" komunikacji bylo jak najmniej.
[ Dodano: Nie 16 Cze, 2013 12:41 ]
Vilén pisze:Zawsze można cokolwiek zakrańcować na Placu Konstytucji, i tak każda linia z Trasy Łazienkowskiej do Politechnika musi tam dojechać by zawrócić, więc nie widzę większego problemu.
Aha, czyli wszystko jasne. Najpierw na bez wiedzy opierasz pomysly a potem je korygujesz na podstawie obserwacji. Najpierw poobserwujesz, pobierz pomiary, a potem "usprawniaj" komunikacji.Vilén pisze:A tak apropo Radzymińskiej, to myślę, że chyba jednak potencjału tej ulicy nie doceniłem, nie chcąc w moim projekcie zwiększać tam liczby autobusów – ostatnio jak jechałem tamtędy 190-ką, to był tam w tym autobusie całiem spory tłok. Może faktycznie winno się jedynie wzmocnić 190 do 5/7,5/7,5, a wtedy skrócić 171 do odcinka DWC — TORWAR, i podaż na Górczewskiej uzupełnić wydłużeniem (i uzwykleniem?) 512…?
Czy tego chcecie czy nie, ludzie nie lubia przesiadek. W wiekszosci przypadkow sa nieuniknione, ale nie tam gdzie sie zmusza ludzi do przesiadki aby podjecha jeden/dwa przystanki jak to ma miejsce przy Politechnica z linii bez metra i pociagu (131, 501, 519, 520). Zamiast usprawnic ruch autobusowy poprzez wytyczenie buspasa na Marszalkowskiej w obu kierunkach od Dmowskiego do Konstytucji i po Warynskiego, to padaja glupie pomysly zakrancowania wszystkiego na Politechnice/Konstytucji, gdzie nie ma miejsca na tyle wozow a i metro i tramwaje nie sa z gumy.
A jezeli chodzi o przyklad porownujacy Gorczewska z Radzyminska to jest on chybiony. Radzyminska nie ma polaczenia z centrum tylko dlatego ze aby usprawnic tramwaj na Moscie S-D doszlo do wydzielenia trasy od ruchu kolowego, stad zabraklo miejsca na autobusy. Gdyby przejezdnosc na moscie wyglada jak na Solidarnosci (od Bankowego do Gorczewskiej) czyli tramwaj oddzielnie i dwa/trzy pasy ruchu to tez bys mial bezposredni autobus. Analogicznie gdyby ten sam odcinek Solidarnosci byl waskim gardlem jak most to nie mialbys bezposredniego autobusu tylko mocny tramwaj.
Ogolnie, to mnie zastanawia, kto (jakie osiedle, miejsce) powinniem miec bezposredni dojazd do centrum? Z lektury tutaj mozna dojsc do wniosku ze nikt Bo za daleko i wioska (np. Olesin, Powsin, Aleksandrow), czy za blisko i blokowisko (np. Goclaw).
Oby takich "uzdrowicieli" komunikacji bylo jak najmniej.
Post napisałeś 3 razy. Błąd 2013 nie oznacza, że się nie dodał.
Nie wiem, o co chodzi. 507 ktoś zabiera? Nawet 117 ma zostać, przynajmniej dla Gocławia.geograf_OSU pisze:czy za blisko i blokowisko (np. Goclaw).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Co do Dobrej, to przypominam, że można zawsze zdjąć betonowe zapory na skrzyżowaniu Karowej z Wybrzeżem Kościuszkowskim i zmienić organizację ruchu (mariensztacki odcinek Dobrej na zasadach Grzybowskiej).
Dobra jest bardzo szeroka, bodajże 9 m, ale nie jestem pewny. Planowane są pasy rowerowe w oba kierunki. Być może można pomyśleć o jednokierunkowym rowerobuspasie (3,25m), wąskim pasie dla samochodów (2,75 m) i standardowym pasie w drugim kierunku (3,5 m) (oczywiście trzeba obecną wyspę zlikwidować). Pozostaje problem tylko wjazdy w Nowy Zjazd.
Dobra jest bardzo szeroka, bodajże 9 m, ale nie jestem pewny. Planowane są pasy rowerowe w oba kierunki. Być może można pomyśleć o jednokierunkowym rowerobuspasie (3,25m), wąskim pasie dla samochodów (2,75 m) i standardowym pasie w drugim kierunku (3,5 m) (oczywiście trzeba obecną wyspę zlikwidować). Pozostaje problem tylko wjazdy w Nowy Zjazd.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26878
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I co by to miało dać?patryk148 pisze: Być może można pomyśleć o jednokierunkowym rowerobuspasie (3,25m)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
410 chyba kiedyś to umiało.Georg pisze:Masz rację. Nie wpadłem na to. A jest możliwość skrętu z Miodowej w Kapucyńską? Poza tym MRA 55 jest przystankiem tymczasowym, a po zaliczeniu przystanku MRA 09 chyba nie da się wykonać skrętu w prawo w Bielańską.
[ Dodano: Nie 16 Cze, 2013 23:03 ]
To też nawet nie o to chodzi, tylko o to, że 171+131 na tak długiej trasie przy takiej częstotliwości to będzie siedlisko stad niczym kiedyś robiły wtyczki na 517.MichalJ pisze:Weź się odstosunkuj od 131.
[ Dodano: Nie 16 Cze, 2013 23:08 ]
Na razie to nie ma jak inaczej wjechać na Wisłostradę.Szeregowy_Równoległy pisze:To gdzie te samochody miałyby jeździć? Rozumiem przywileje dla zbiorkomu, ale bez przesady, gdzieś osobówki poruszać się musząemyl pisze:Pewnie. I pozostawienie na niej 185.
ŁK
[nieco off]
Nie no, chłopie, za mało kompleksowa ta wizja jest.
[/nieco off]
Przeczytałem "częste", zobaczyłem "10'" i umarłem ze śmiechuGeorg pisze:Stąd dałbym częste 184 (10/15/15)
A co na Przasnyskiej? Co w relacji Powązkowska-pl. Wilsona? Co na Gwiaździstej?Georg pisze: zlikwidować 122 i zastąpić je 114 jadącym ciągiem równoległym do Broniewskiego, czyli Powązkowską, Rudnickiego i Kochanowskiego.
Nie no, chłopie, za mało kompleksowa ta wizja jest.
[/nieco off]
Mi się pomysł emylowy pomysł ze 171 podoba. Co do rozwiązań infrastrukturalnych to mi by jeszcze chodziło po głowie zrobienie lewoskrętu z Dobrej na Nowy Zjazd dla autobusów, dwukierunkowość do wiaduktu Pancera i skręt w lewo w Grodzką. Tyle że to by wymagało poszerzeń i nie wiem czy nie za ostry byłby ten drugi zakręt, ale uniknęło by się jazdy po Wisłostradzie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26878
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W tym przypadku to już chyba rewolucja, a może i fala samobójstw...person pisze:A co na Przasnyskiej?(...)Georg pisze: zlikwidować 122 i zastąpić je 114 jadącym ciągiem równoległym do Broniewskiego, czyli Powązkowską, Rudnickiego i Kochanowskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Może nie doprecyzowałem. Chodziło mi o to, żeby 114 od pl. Wilsona jechało: Krasińskiego - Powązkowską - Maczka - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada i dalej własną trasą. W zastępstwie za 122 można na Gwiaździstą dać 157 (później Pl. Wilsona-Mickiewicza-Pl.Inwalidów - Al. WP - Pl. Grunwaldzki-R. Babka - Al. JP2 - Stawki - i dalej swoją trasą. I jakaś linia z Gwiaździstej do Metro Marymont po trasie 205 a potem po trasie 156 (oczywiście zamiast, a nie oprócz obecnej) do Młocin. Częstotliwość 20/20/20 (ew. 20/30/30)person pisze:A co na Przasnyskiej? Co w relacji Powązkowska-pl. Wilsona? Co na Gwiaździstej?
Nie no, chłopie, za mało kompleksowa ta wizja jest.