Most łączący Jabłonnę z Łomiankami

Moderator: Wiliam

Czy most nad Wisla z Jablonny do Lomianek jest potrzebny?

tak
23
85%
nie
2
7%
nie mam zdania
2
7%
 
Liczba głosów: 27

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 wrz 2006, 22:49

inż. Glonojad pisze:Ależ w tramwajach właśnie tak się dzieje
trochę górnolotnie to napisałeś :)

[ Dodano: 2006-09-03, 22:50 ]
inż. Glonojad pisze:
hafilip84 pisze:[
cholera... racja... zrobilem skrot myslowy zapominajac, ze ten pomysl byl zwiazany z pomyslem na powiekszenie Warszawy o gmine Jablonna i/lub Lomianki...
Zaiste detal :D
To już wydzielenie Województwa Stołecznego chyba byłoby prostsze :-$
wtedy to tracimy dofinansowanie UE
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 03 wrz 2006, 22:51

MeWa pisze:wtedy to tracimy dofinansowanie UE
dlaczego?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 wrz 2006, 22:53

hafilip84 pisze:
MeWa pisze:wtedy to tracimy dofinansowanie UE
dlaczego?
zbyt duże PKB na mieszkańca w regionie

http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wyd ... a_a_1.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 wrz 2006, 22:54

Marszałek i tak chce wyłączyć Warszawę z dofinansowania regionalnego.

[ Dodano: 2006-09-03, 22:55 ]
MeWa pisze:trochę górnolotnie to napisałeś
Napisałem czystą prawdę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 wrz 2006, 23:35

inż. Glonojad pisze: To już wydzielenie Województwa Stołecznego chyba byłoby prostsze :-$
Tak mi się skojarzyło:
Metro (z dnia 31.08.06) pisze: Mazowsze bez Warszawy?

Władze Radomia zwołują spotkanie mazowieskich wójtów, burmistrzów, prezydentów i parlamentarzystów. Chcą wydzielić Warszawę z regionu i wywalczyć więcej pieniędzy z UE.

"W wyniku bardzo szybkiego wzrostu gospodarczego Warszawy i aglomeracji warszawskiej województwo mazowieckie jest postrzegane jako jedno z najbogatszych w kraju. Jednak poziom rozwoju społeczno-gospodarczego obszarów województwa mazowieckiego poza Warszawą i najbliższą okolicą jest taki sam jak w pięciu najbiedniejszych województwach Polski" - czytamy w liście prezydenta Radomia Zdzisława Marcinkowskiego wystosowanego do gmin Mazowsza.
-Wychodzi na to, że w następnych latach, poczynając od 2007 r., Mazowsze dostanie średnio na głowę mieszkańca 500 zł z UE, a np. w Świętokrzyskim będzie to od 900 do nawet 1200 zł - wylicza zastępca prezydenta Andrzej Banasiewicz. Dlatego władze Radomia chciałyby albo wydzielenia Warszawy i jej bogatszych okolic z Mazowsza, albo innego podziału pieniędzy.

(Spotkanie w Radomiu ma się odbyć 12 września. Do 5 września nasze władze czekają na deklaracje obecności. Nie zaproszono nikogo z Warszawy i okolic, bo radomska inicjatywa w nich upatruje właśnie konkurentów do pieniędzy UE. Na razie nie poszło też zaproszenie do nikogo z władz sejmiku Mazowsza)

RM
Świetny pomysł na okres przedwyborczy;)
I - co tu dużo mówić- szczerze im kibicuję. W wielu krajach Europy region stołeczny jest osobną jednostką administracyjną. Wrzucanie do jednego worka Warszawy i regionu radomskiego, czy ostrołęckiego jest oczywistą pomyłką. Owszem, Warszawa straci na tym sporo pieniędzy. Ale region jest dużo większy i liczniejszy od warszawskiej aglomeracji i jemu nalezy się po prostu ta pomoc.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 wrz 2006, 23:49

Eksperci wypowiadający się w Rzepie już nie są tacy optymistyczni odnośnie korzyści płynących dla Mazowsza z tego wydzielenia... Zresztą władze państwowe zapowiedziały, że nie będzie zmian przez najbliższe lata - ewentualne zmiany możliwe będą po 2013. " Roman Chmielewski, radca ministra w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, zapowiada, że około 2010 roku Polska będzie miała wypracowane stanowisko, co zrobić z największym i najbogatszym polskim miastem. "

[ Dodano: 2006-09-03, 23:51 ]
inż. Glonojad pisze: Napisałem czystą prawdę.
Na razie to Jerozolimskie mają opóźnienie - remont torów przesunięty, w pozostałych przypadkach, w momencie, kiedy inwestycje te nie są reozpoczęte i nie ma zatwierdzonych pieniędzy, to na prawdę nie ma co się chwalić... Bo projekty to każdy może mieć.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 wrz 2006, 23:59

MeWa pisze:Roman Chmielewski, radca ministra w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, zapowiada, że około 2010 roku Polska będzie miała wypracowane stanowisko,
Super, nie da się szybciej niż w 4 lata? :|
MeWa pisze:Eksperci wypowiadający się w Rzepie już nie są tacy optymistyczni odnośnie korzyści płynących dla Mazowsza z tego wydzielenia...
Coś więcej?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 wrz 2006, 0:22

geograf pisze:
MeWa pisze:Eksperci wypowiadający się w Rzepie już nie są tacy optymistyczni odnośnie korzyści płynących dla Mazowsza z tego wydzielenia...
Coś więcej?
dałem link do artykułu. Zmniejszenie obszaru powoduje mniejsze dopłaty, powoływanie się na przykład Pragi itp.

geograf pisze: Super, nie da się szybciej niż w 4 lata?
a po co, skoro do 2013 r. środki UE zostały właściwie rozdysponowane?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 wrz 2006, 7:39

MeWa pisze:
Napisałem czystą prawdę.
Na razie to Jerozolimskie mają opóźnienie - remont torów przesunięty, w pozostałych przypadkach, w momencie, kiedy inwestycje te nie są reozpoczęte i nie ma zatwierdzonych pieniędzy, to na prawdę nie ma co się chwalić... Bo projekty to każdy może mieć.
Nie ma żadnego opóźnienia, nie strasz ludzi bezpodstawnie. Termin oddania całości jest niezagrożony. Kwestia opóźnień lub nie w Alejach jest dyskutowana w innym wątku, gdzie ta kwestia została dokładnie wyjaśniona. Dalsze próby ciągnięcia tej kwestii tutaj zostaną potraktowane jako spamowanie.
Jeśli zaś chodzi o dofinansowanie po wyłączeniu Warszawy: Po pierwsze, wcale nie wiadomo, w którym miejscu to wycięcie nastąpi - może na przykład program regionalny określi, które powiaty mogą się ubiegać (w sensie np. kryterium PKB) i już sprawa rozwiązana.
Po drugie, algorytm dzielenia pieniędzy zależy nie tylko od populacji, ale i od "bogactwa" (różnie w różnych algorytmach). Więc chociaż na województwo pieniędzy będzie mniej, to na biedniejsze regiony, per capita, pieniędzy wyszłoby więcej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 wrz 2006, 17:01

Każdy dodatkowy most w aglomeracji jest potrzeby.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 09 wrz 2006, 17:58

Zależy,przez jaką rzekę. :D :P Bo równie dobrze w aglomeracji można wybudowac most przez inną rzekę,np.Jeziorkę czy Świder...
a apropo marzeń i planów na przyszłość-właśnie przed chwilą skończyłem mój plan obwodnicy warszawskiej na mapie...ztm-u :twisted: :] Oprócz tego przedłużyłem kilka lini[np.147],zmieniłem trasy[np.153,takie długie przedłużenie] i zrobiłem nowe podmiejszczaki moraz 2 linie zwykłe i 1 przyśpieszoną apropos Falenicy[526].Sora za odbiegnięcie od tematu,ale jest coś najważniejszego:na mapie wybudowałem most Płn. i most Płd w dobrej lokalizacji :D [to apropo tematu].Proszę o nie krytykowanie... :smile: :sad: :-? [-o<

[ Dodano: 2006-09-09, 18:20 ]
A teraz apropo naprawdę tematu ;-) :D :P .Teraz moje zdanie.Most Jabłonna-Łomianki jest częściowo potrzebny,jednak myślę,że niebyłby wybudowany,bo rezerwat ,,Kiełpińskie Ławice''przeszkadza w budowie.Pozatym,pewnie,jeżeli już odpowiedź by była taka-albo MP,albo ten most Jabłoński.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2006, 10:09

ziomal pisze:rezerwat ,,Kiełpińskie Ławice''przeszkadza w budowie.
Są jeszcze tzw. inwestycje priorytetowe, które trudno ekologom zablokować (nie mówię, że się nie da). No i zawsze przecież można zmienić granice rezerwatu...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 10 wrz 2006, 10:39

Ale nawet jak.Ja na przykład nie jestem za nieszczeniem rezerwatów.Jesteśmy jedną z jedynych w Europie stolic z dużą ilością rezerwatów i lasów.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2006, 10:43

Wyłączenie z rezerwatu pasa o szerokości około 50 metrów nie jest jego niszczeniem. Przykład: estakady Wisłostrady na Bielanach.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 wrz 2006, 11:18

Busmann pisze:Wyłączenie z rezerwatu pasa o szerokości około 50 metrów nie jest jego niszczeniem.
Dla mnie jest to dyskusyjne. Zalezy to od tego co jest na tych 50 metrów i jak przesunięcie granic wraz z zabudową odrezerwatowanego terenu wpłynie na resztę.
No i to podejście "tylko tyle przesuniemy, nic się nie stanie" jest złe. Bo teraz 50 metrów, następnym razem "drobne" 100 metrów i źle to się skończy

(Hmm...odbiegłem od tematu...)

ODPOWIEDZ