Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 23 cze 2013, 15:04

najbardziej jednak korzystał ZTM, bo teraz drastycznie spadnie liczba sprzedanych biletów dla strefy 2. A przypominam, że liczba pasażerów rzędy 800 osób na każdy pociąg szczytowy w 2010 r. to nie to samo co 300 osób na linii piaseczyńskiej.

moim zdaniem metodologia ZTM zawiniła. preferencyjne warunki dla WWL powinny być, bo frekwencja jest najwyższa ze wszystkich linii w aglomeracji. płacąc tyle samo co inne, mniej obciążone linie jest niesprawiedliwie. do tego dochodzi drastyczna podwyżka cen biletów dla strefy 2. SKM nie ma na Błonie i Piaseczno, ale potoki są w godzinie jak tu w 10 minut.

Ząbki mają 145 i bilet do stacji Wilno, Zielonka ma możliwość jazdy przez Rembertów (pociągiem lub indywidualnym transportem).

problem wróci we wrześniu. bo ludzie pewnie jeszcze będą mieli ważne karty miejskie, a teraz nie ma młodzieży szkolnej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 cze 2013, 15:20

patryk148 pisze:Ząbki mają 145 i bilet do stacji Wilno, Zielonka ma możliwość jazdy przez Rembertów (pociągiem lub indywidualnym transportem).
Pociągiem przez Rembertów? Nie kpij, kolego. To kilka składów dziennie, tyle, co kot napłakał - przy tym ruchu wartości pomijalne.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36637
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 cze 2013, 15:23

patryk148 pisze:najbardziej jednak korzystał ZTM
To komunikacja już nie jest deficytowa? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 cze 2013, 16:10

Bastian pisze:
MichalJ pisze:Jeżeli dla Ząbek kupno osobnego biletu KM i ZTM1 jest tańsze:
- dla pasażerów, to bo mniej niż ZTM2
- dla gminy, bo nie wymaga żadnych dopłat komukolwiek
...to znaczy, że Ząbki korzystały de facto kosztem Warszawy z jednej strony, Zielonki, Kobyłki i Wołomina z drugiej.
Korzystały? W czasie, gdy dopłacały? No ludzie...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36637
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 cze 2013, 17:02

Korzystały, dopłacając mniej, niż by to wynikało z bilansu wszystkich tych miast.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 cze 2013, 17:09

Nie widzę powodu do takiego wniosku. Teraz nie dopłacą nic i będą mieli taniej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36637
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 cze 2013, 17:44

Ale przecież bilans inny.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 cze 2013, 17:59

Otwarcie Wilna ujawniło, że Ząbki przepłacały.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 23 cze 2013, 19:02

gdyby rozdzielać stawki za 1 km linia wołomińska miałaby najniższą dopłatę (duże przychody z biletów, niska stawka za dostęp do infrastruktury, krótki odcinek raptem 34 km do Tłuszcza) - nie jestem w stanie napisać ile, ale to tez nie jest wina ZTM do końca, tylko Marszałka.

czyli wniosek jest jeden: to ZTM i mieszkańcy WWL padli ofiarą nie do końca dobrego systemu naliczania dopłaty przez Koleje Mazowieckie (w tym organizatora przewozów czyli Marszałka który dopłaca jednakową stawkę za km na każdym fragmencie sieci).

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 23 cze 2013, 20:05

Poc Vocem pisze:
tomkrt pisze:Większość zadowoliła by się biletem na dane pasmo który obowiązuje na ciągu szynowym i ew. liniach autobusowych dowozowy L i wybiegowych podmiejskich 7xx.
Łopatologicznie, skoro takich osób jest garstka nie obciążają one systemu finansowo. A skoro tak jest, bilet na dane pasmo nie będzie tańszy niż globalny. A elastyczność leci na łeb.

Już bardziej sensowne byłoby wprowadzenie biletów tylko na drugą strefę ze względu na odległości.
Nie do końca każde z pasm ma swoją specyfikę i z tego wynikające różne koszty.
Różny tabor, inne ceny dostępu do torów a przede wszystkim różnią się potokami i pracą przewozową, długości tras, gęstością i dystrybucją pasażerów. np. Pasma Łomiankowskie czy Raszyńskie mają tylko autobusy, a Pruszkowskie ma dwa ciągi szynowe i 3 przewoźników SKM/KM/WKD

A teraz jest tak, że pasażerowie płacą tak samo za bilety niezależnie jaką ofertę mają w swoim rejonie, a gminy płacą wszędzie tą samą stawkę pociągokilometra/wozokilometra.
Czyli ZTMowi udało się wprowadzić komunizm w najczystszej i utopijnej formie - wszystkim po równo przynajmniej w sferze kosztów.
Co jest zupełnie oderwane od realnej ekonomiki organizacji przewozów
....
A jeśli ktoś potrzebuje mieć dostęp do całej sieci to niech sobie kupi taki bilet który to będzie umożliwiał.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 cze 2013, 20:54

tomkrt pisze:Nie do końca każde z pasm ma swoją specyfikę i z tego wynikające różne koszty.
Różny tabor, inne ceny dostępu do torów a przede wszystkim różnią się potokami i pracą przewozową, długości tras, gęstością i dystrybucją pasażerów. np. Pasma Łomiankowskie czy Raszyńskie mają tylko autobusy, a Pruszkowskie ma dwa ciągi szynowe i 3 przewoźników SKM/KM/WKD
Przecież za dostęp do torów czy ilość kursów płaci gmina. Wpływy z biletów, niezależnie na ile stref podzielisz strefę podmiejską będą TAKIE SAME jak przed podziałem, co wynika z niewielkich ilości pasażerów korzystających dwukrotnie z przejazdów w strefie podmiejskiej/w dwóch obszarach tortu.

Natomiast podaż jest wynikiem zapotrzebowania, a jak wiadomo można wyprowadzić zależność praca = k*wozokilometry, a ilość wozokilometrów jest wynikiem ilości pasażerów, co oznacza, że im większe zapotrzebowanie tym większe wpływy z biletów, a więc ostatecznie procent wpływów z biletów jest na całym obszarze taki sam w całości finansowania. A jeśli gdzieś są rozbieżności (wynikające najczęściej z silnej szyny) to pokrywa je właśnie gmina.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 cze 2013, 21:03

Swoją drogą, ciekawe, za ile KM-KM podniosą ceny biletów miesięcznych w pierwszym przedziale taryfowym (chociażby integrując go z drugim) i Ząbki wyjdą na swojej decyzji jak Zabłocki na mydle.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 cze 2013, 21:18

Gdyby bilet ZTM2 stał się tańszy niż ZTM1+KM, to Ząbki mogą wrócić. Ale w roku wyborczym w taką podwyżkę KM nie wierzę. Za to podwyżka ZTM2-ZTM1 jest już zapisana.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25346
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 cze 2013, 7:25

tomkrt pisze:Czyli krótszy odcinek dofinansowywane przez powiat (Wilno-Zagościniec) i Ząbki się nie dokładają.
I ile w tym zmianie wysokości słupka jest wpływu otwarcia Wilna, a ile wycofania się Ząbek? Bo to jest ważna kwestia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 24 cze 2013, 8:57

tomkrt pisze: Oczywiście oprócz układu stref typu tort jeszcze konieczny jest podział odległościowy.
Ale jeśli już to takze w ramach 1 strefy. Z Choszczówki do Falenicy jest 30 km.
Obrazek

ODPOWIEDZ