[ĹĂłdĹş] Okrojony ĹĂłdzki Tramwaj (Regionalny)
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No i co z tymi ofertami? Wie ktoś??
[ Dodano: 2006-08-21, 14:44 ]
EDIT: Ja wiem . Ze strony MPK wynika, że otwarcie ofert jest 4 września.
[ Dodano: 2006-08-21, 14:44 ]
EDIT: Ja wiem . Ze strony MPK wynika, że otwarcie ofert jest 4 września.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe, czy Konćar ma normalne osie...
Ale 7,5 bani PESA sobie zażyczyła. No cóż, jak na wąskotora to nawet niedrogo. No i taniej niż poprzednio - opłacało się przetarg powtórzyć.
18 miesięcy... hm... jak podpiszą we wrześniu, to dostawa do marca 2008. Trochę późnawo, ale do rozliczenia z Unią się nada...
Ale 7,5 bani PESA sobie zażyczyła. No cóż, jak na wąskotora to nawet niedrogo. No i taniej niż poprzednio - opłacało się przetarg powtórzyć.
18 miesięcy... hm... jak podpiszą we wrześniu, to dostawa do marca 2008. Trochę późnawo, ale do rozliczenia z Unią się nada...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A o wnętrzu PESy tak naprawdę niewiele można powiedzieć, póki co.
Zresztą, przy układzie 2+1 to jakaś superpojemna też nie będzie.
Zresztą, przy układzie 2+1 to jakaś superpojemna też nie będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Bardzo drogi ŁTR
Wiemy już, kto chce wyremontować łódzkie tory i wozić swoimi pojazdami łodzian. Niestety oferty, które wpłynęły do miejskiego przewoźnika, są bardzo drogie. Tymczasem MPK ma coraz mniej czasu na realizację projektu, bo trasa ma być gotowa do końca kwietnia 2008 roku.
Łódzki Tramwaj Regionalny ma połączyć Zgierz, Łódź i Pabianice. Na razie trwają przetargi na realizację łódzkiej części projektu. W piątek otwarto oferty na modernizację 30 km torowiska, które ma być gotowe do 30 kwietnia 2008 roku. Inaczej przepadnie unijne dofinansowanie.
O kontrakt ubiegają się dwa konsorcja - polskie i czeskie. Okazało się jednak, że ich oferty są bardzo drogie. Polacy, czyli Polimex Mostostal SA z Warszawy, chcą za remont 259,5 mln zł, a czeska firma Tchas z Ostrawy - 294,5 mln zł. MPK zamierzało przeznaczyć na modernizację 120 mln zł.
Czasu na rozpisywanie nowego przetargu właściwie już nie ma, bo prace mają trwać 82 tygodnie. Oznacza to, że musiałyby ruszyć już 1 listopada.
Do ponownego przetargu na dostawę taboru (pierwszy unieważnił Urząd Zamówień Publicznych) stanęły natomiast polska PESA i chorwacki Koncar. PESA za dziesięć wagonów oczekuje 93 mln zł, a Koncar 98 mln zł. W tym przypadku cena nie powinna być problemem, bo MPK przeznaczyło na ten cel ponad 105 mln zł. Ale i tu terminy również są napięte. - Tramwaje nie stoją na półkach w supermarketach. Powstają głównie na indywidualne zamówienia, a to trwa. Z kolei w przetargu na remont torów oferty są bardzo drogie. Rozważamy, czy nie poprosić wojewody o unieważnienie przetargu z jednoczesnym rozpisaniem nowego - mówi Marek Cieślak, wiceprezes MPK.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O psiakość... kosztorys inwestorski przebity o 120%??? Ktoś mocno czegoś niedoszacował...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bardziej się bałem, że do walki stanie ZUE Kraków, odpuszczając bez walki Warszawę dla MPK Łódź... a ja wolę, jak jednak jest więcej, niż 1 oferent w przetargu. Zwłaszcza, że w torowiskach tego typu co w Alejach, MPK-Ł za dużego doświadczenia raczej nie ma.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A czy ta sam firma może jednocześnie występować w przetargu po obu stronachPlesim pisze:No to wyszedł niezły numer. Słyszałem, że MPK ma startować w tym przetargu. Skoro jednak się nie zgłosił to wychodzi na to, że już wcześniej wiedzieli o tak znacznym zaniżeniu wartości przewidzianej inwestycji.
(tzn być jednocześnie zamawiającym i ofertodawcą) ?