[Łódź] Okrojony Łódzki Tramwaj (Regionalny)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2006, 14:40

No i co z tymi ofertami? Wie ktoś??

[ Dodano: 2006-08-21, 14:44 ]
EDIT: Ja wiem ;). Ze strony MPK wynika, że otwarcie ofert jest 4 września.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

X-ik
Posty: 3
Rejestracja: 31 maja 2006, 22:00
Lokalizacja: Toruń/Warszawa

Post autor: X-ik » 23 sie 2006, 1:21

Ciekawe jak jakośc idzie w parze z ceną u Chorwatów?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 wrz 2006, 16:31

Jak donoszą Dobrze Poinformowane Źródła (Aleksej):

PESA:
cena brutto: 92 mln 79 tys 500 zl
gwarancja: 30 miesiecy
realizacja od momentu podpisania umowy: 18 miesiecy

Koncar:
cena brutto: 97 mln 949 tys 530 zl
gwarancja: 30 miesiecy
realizacja: 15 miesiecy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 wrz 2006, 17:29

Ciekawe, czy Konćar ma normalne osie...
Ale 7,5 bani PESA sobie zażyczyła. No cóż, jak na wąskotora to nawet niedrogo. No i taniej niż poprzednio - opłacało się przetarg powtórzyć.
18 miesięcy... hm... jak podpiszą we wrześniu, to dostawa do marca 2008. Trochę późnawo, ale do rozliczenia z Unią się nada...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 wrz 2006, 17:36

Koncar nie ma pełnych osi.
(Przynajmniej do tej pory nie produkował takich wozów)

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 04 wrz 2006, 18:24

Życzę Wam Pesy, Koncar do Łodzi się nie nadaje...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 04 wrz 2006, 19:31

jacek2357 pisze:Życzę Wam Pesy, Koncar do Łodzi się nie nadaje...
czemu? specjalnie dziwnych warunków w Łodzi nie ma
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 04 wrz 2006, 19:35

chodzi o ogólnie polskie warunki, czyli tłok... wnętrze Koncara jest niefunkcjonalne i delikatne...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 wrz 2006, 9:11

A o wnętrzu PESy tak naprawdę niewiele można powiedzieć, póki co.
Zresztą, przy układzie 2+1 to jakaś superpojemna też nie będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 wrz 2006, 10:59

Obrazek
Bardzo drogi ŁTR

Wiemy już, kto chce wyremontować łódzkie tory i wozić swoimi pojazdami łodzian. Niestety oferty, które wpłynęły do miejskiego przewoźnika, są bardzo drogie. Tymczasem MPK ma coraz mniej czasu na realizację projektu, bo trasa ma być gotowa do końca kwietnia 2008 roku.
Łódzki Tramwaj Regionalny ma połączyć Zgierz, Łódź i Pabianice. Na razie trwają przetargi na realizację łódzkiej części projektu. W piątek otwarto oferty na modernizację 30 km torowiska, które ma być gotowe do 30 kwietnia 2008 roku. Inaczej przepadnie unijne dofinansowanie.

O kontrakt ubiegają się dwa konsorcja - polskie i czeskie. Okazało się jednak, że ich oferty są bardzo drogie. Polacy, czyli Polimex Mostostal SA z Warszawy, chcą za remont 259,5 mln zł, a czeska firma Tchas z Ostrawy - 294,5 mln zł. MPK zamierzało przeznaczyć na modernizację 120 mln zł.

Czasu na rozpisywanie nowego przetargu właściwie już nie ma, bo prace mają trwać 82 tygodnie. Oznacza to, że musiałyby ruszyć już 1 listopada.

Do ponownego przetargu na dostawę taboru (pierwszy unieważnił Urząd Zamówień Publicznych) stanęły natomiast polska PESA i chorwacki Koncar. PESA za dziesięć wagonów oczekuje 93 mln zł, a Koncar 98 mln zł. W tym przypadku cena nie powinna być problemem, bo MPK przeznaczyło na ten cel ponad 105 mln zł. Ale i tu terminy również są napięte. - Tramwaje nie stoją na półkach w supermarketach. Powstają głównie na indywidualne zamówienia, a to trwa. Z kolei w przetargu na remont torów oferty są bardzo drogie. Rozważamy, czy nie poprosić wojewody o unieważnienie przetargu z jednoczesnym rozpisaniem nowego - mówi Marek Cieślak, wiceprezes MPK.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 wrz 2006, 11:07

O psiakość... kosztorys inwestorski przebity o 120%??? Ktoś mocno czegoś niedoszacował... :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7735
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 wrz 2006, 11:14

inż. Glonojad pisze:O psiakość... kosztorys inwestorski przebity o 120%??? Ktoś mocno czegoś niedoszacował... :-k
A może MPK Łódź myślała że ich firma stanie do przetargu na remontowanie torowiska :]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 wrz 2006, 11:21

Bardziej się bałem, że do walki stanie ZUE Kraków, odpuszczając bez walki Warszawę dla MPK Łódź... a ja wolę, jak jednak jest więcej, niż 1 oferent w przetargu. Zwłaszcza, że w torowiskach tego typu co w Alejach, MPK-Ł za dużego doświadczenia raczej nie ma.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 wrz 2006, 16:09

No to wyszedł niezły numer. Słyszałem, że MPK ma startować w tym przetargu. Skoro jednak się nie zgłosił to wychodzi na to, że już wcześniej wiedzieli o tak znacznym zaniżeniu wartości przewidzianej inwestycji.

mkm101
Posty: 1000
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 05 wrz 2006, 16:20

Plesim pisze:No to wyszedł niezły numer. Słyszałem, że MPK ma startować w tym przetargu. Skoro jednak się nie zgłosił to wychodzi na to, że już wcześniej wiedzieli o tak znacznym zaniżeniu wartości przewidzianej inwestycji.
A czy ta sam firma może jednocześnie występować w przetargu po obu stronach
(tzn być jednocześnie zamawiającym i ofertodawcą) ?

ODPOWIEDZ