Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 28 cze 2013, 23:12

Tak do kompletu - KM314 do Dęblina (12461/12451? - na wylocie ze Wschodniej tuż przed 19:00) - zwykle dwie, dziś też tylko jedna jednostka AKM.

Za to nowych AKM na linii otwocko-dęblińskiej dziś nie mniej niż trzy pary: 1611+1641, 1614+1620 oraz 1616+1622.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 29 cze 2013, 14:47

Poc. 1227: domyślnie obługiwany przez bombariera na 3 wagonach, od dzisiaj zaczął żywot jako dwuklop. Powrotny pociąg na pewno również.
Tym samym zgodnie z powiedzeniem "jak k... zwykle" KM7 z powrotem stało się jedyną "od-warszawską" linią w 100% obsługiwaną przez EN57. :mrgreen:

abubu
Posty: 144
Rejestracja: 11 sie 2009, 20:20

Post autor: abubu » 29 cze 2013, 22:27

VLnt7 pisze:Poc. 1227: domyślnie obługiwany przez bombariera na 3 wagonach, od dzisiaj zaczął żywot jako dwuklop. Powrotny pociąg na pewno również.
Tym samym zgodnie z powiedzeniem "jak k... zwykle" KM7 z powrotem stało się jedyną "od-warszawską" linią w 100% obsługiwaną przez EN57. :mrgreen:
Nie jedyną, do Małkini też jeżdżą tylko EN57. Jaki sens jest puszczać piętrowe wagony na linię gdzie jeżdżą głównie muchy. Z wileniaka w 7713 jest więcej ludzi.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 29 cze 2013, 22:36

abubu pisze:Nie jedyną, do Małkini też jeżdżą tylko EN57.
Szynobusy mówią dzień dobry. 222M w drodze.
abubu pisze:Jaki sens jest puszczać piętrowe wagony na linię gdzie jeżdżą głównie muchy. Z wileniaka w 7713 jest więcej ludzi.
Ciężko dobrze odpowiedzieć na twierdzenie, które nie ma żadnego sensu. Zastanów się czasem, zanim napiszesz.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 29 cze 2013, 22:43

Piętrusy powinno się puszczać tam, gdzie można wykorzystać w stu procentach jego możliwości techniczne albo tam gdzie dużo osób podróżuje w danym kursie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 29 cze 2013, 22:57

VLnt7 pisze:
abubu pisze:Nie jedyną, do Małkini też jeżdżą tylko EN57.
Szynobusy mówią dzień dobry. 222M w drodze.
A EN71 to pies? :P
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 29 cze 2013, 23:11

Generalnie decyzja była taka, że powinny w ogóle jeździć. Kiedy nie jadą ekspresami, po prostu marnują się. Trzeba też wziąć pod uwagę, że UTK wyłącza z ruchu kibel po kiblu, a nie zanosi się na sprawne działanie drzwi w EN57.
Myślę, że trzeba było odstawić jeden skład na słonecznika i to z tego powodu go zabrali.

A teraz temat pokrewny. KM już wspominało, że chce załatwić sobie kolejne 2 składy piętrowe do uzupełnienia oferty pociągów przyspieszonych. Jak sądzicie - na czym takie uzupełnienie w praktyce miałoby polegać? (źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/45004/Kole ... zbedny.htm )

[ Dodano: Sob 29 Cze, 2013 23:12 ]
Czotyk pisze:A EN71 to pies? :P
Właściwie to tak. W końcu to turbojamnik, prawda? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 29 cze 2013, 23:19

VLnt7 pisze:
Czotyk pisze:A EN71 to pies? :P
Właściwie to tak. W końcu to turbojamnik, prawda? :mrgreen:
He, tu mnie masz :D
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

alojz
Posty: 2718
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 29 cze 2013, 23:20

VLnt7 pisze:Jak sądzicie - na czym takie uzupełnienie w praktyce miałoby polegać?
http://mazowieckie.com.pl/przetargi-arc ... d,192.html
VLnt7 pisze:W końcu to turbojamnik, prawda?
Nieprawda

abubu
Posty: 144
Rejestracja: 11 sie 2009, 20:20

Post autor: abubu » 30 cze 2013, 0:22

Czotyk pisze:
VLnt7 pisze: Szynobusy mówią dzień dobry. 222M w drodze.
A EN71 to pies? :P
EN71 jeździ w jednym pociągu 7949 (wraca 7954) i na dodatek to EN71-100, które ciągle się psuje.
Pozostałe jeżdżą najdalej do Łochowa.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 30 cze 2013, 10:37

alojz pisze:Nieprawda
Dla mnie każdy długi kibel będzie (turbo)jamnikiem. A jak już odpowiadasz, wysilaj się na bardziej treściwe odpowiedzi.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 cze 2013, 10:51

Za turbojamniki uznawane są jamniki po zmianie napędu na AC, czyli EN71AC i 71AKŚ. U nas takich nie ma.

TOMEK
Posty: 2496
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 01 lip 2013, 14:51

Wczoraj to miałem wrażenie, że obiegi KM to są póki co dość spontaniczne. Chciałem jechać o 7:49 do Góry Kalwarii, pociąg miał być z peronu trzeciego. Ale zbliżała się godzina odjazdu i nic się nie podstawiało. Na tor, na którym miał być pociąg do Góry Kalwarii przyjechał podwójny kibel nie wiem skąd. Nikt nie wiedział, łącznie z kierownikiem oczekującym na peronie co z tym pociągiem, w końcu ogłosili, że będzie z szóstego. A na szósty wjechał AKM z Dęblina planowo 7:46. Przy okazji taka ciekawostka to na wschodnim pociąg ten był opisany na elektronicznej tablicy odjazdów, że jedzie do stacji WARSZAWA CZYSTE :D

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 03 lip 2013, 18:39

Nie jestem pewien, czy to właściwy temat, ale najsilniej związane jest to z KM, więc...
Mapka SKM objawiła:
Numer 11: kawałek drogi za Błoniem.
Numer 903: Pod Łowiczem
Numer 904: Sochaczew
Numer 905: Sochaczew
Numer 909: Sochaczew (chyba ich za wiele... przez moment wszystkie były obok siebie)
Numer 913: Pilawa
Numer 914: Pilawa (najpewniej dwuklop z 913)
Gdzieś śmignął jeszcze jakiś 99x, na dnie morza, ale już nie ma...

alojz
Posty: 2718
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 lip 2013, 20:14

Cała dostępna ósemka flirtów twardo kursuje na obiegach siedleckich (04 i 10 są w Newagu).

Niestety KMy nie dostrzegają tłoku na tych kursach przez Centralną, a potrójny EN57 startujący z Wschodniej o 17:02 wiezie powietrze.

No ale przecież niedasie zamiast 2*ER75 wsadzić 3*AKM, bo przecież Siedlce muszą być obsługiwane przez flirty.

ODPOWIEDZ