Hmm...Prace wykonywałoby nie MPK Łódź sp. z oo. ale Zakład Torów i Sieci...który co prawda wchodzi w skłąd MPK,ale może jest inaczej traktowany;)mkm101 pisze:A czy ta sam firma może jednocześnie występować w przetargu po obu stronach
(tzn być jednocześnie zamawiającym i ofertodawcą) ?
[ĹĂłdĹş] Okrojony ĹĂłdzki Tramwaj (Regionalny)
Moderator: JacekM
Albo sami nie byli w stanie wykonać wszystkich prac. Pamiętajmy, że nie chodzi tylko o wymianę torowiska, czy sieci trakcyjnej...
Teoretycznie, jeśli firma może wykonać określone prace we własnym zakresie, nie musi ogłaszać przetargu (ewentualnie na podwykonawców). W przetargu ogłoszonym przez siebie wg logiki nie może, gdyż można taki przetarg uznać za "ustawiony".mkm101 pisze:A czy ta sam firma może jednocześnie występować w przetargu po obu stronach (tzn być jednocześnie zamawiającym i ofertodawcą) ?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
geograf pisze: Albo sami nie byli w stanie wykonać wszystkich prac. Pamiętajmy, że nie chodzi tylko o wymianę torowiska, czy sieci trakcyjnej...
Jakoś nie widzę tu czegoś co MPK by nie zrobiło (no ewentualnie byłby potrzebny podwykonawca do robót elektrycnych na podstacjach oraz do robót brukarskich i asfaltowania). Torowisko miało być tylko podsypkowe i płyta węgierskaSIWZ przetargu pisze:Roboty, jaki przewidziano dla potrzeb Łódzkiego Tramwaju Regionalnego Zgierz – Łódź – Pabianice Zadanie 1, Etap I – Łódź obejmują istniejące torowiska tramwajowe, pętle, przystanki z wiatami, trakcję napowietrzną wraz z słupami, instalacjami ogrzewania i zasilania zwrotnic, linie zasilające i powrotne oraz stacje przekaźnikowe i ich zasilanie.
No chyba nie bardzo biorąc pod uwagę że z prawnego punktu widzenia to ta sama firma (ZTiS ma samodzielość prawną i finansową?)geograf pisze:Hmm...Prace wykonywałoby nie MPK Łódź sp. z oo. ale Zakład Torów i Sieci...który co prawda wchodzi w skłąd MPK,ale może jest inaczej traktowany;)mkm101 pisze:A czy ta sam firma może jednocześnie występować w przetargu po obu stronach (tzn być jednocześnie zamawiającym i ofertodawcą) ?
1) zajmie to trochę czasu i pieniędzy (choćby szacowanie i podział majątku)plesim pisze:Jasne, że nie. Ale co za problem wyłonić nową komórkę (czytaj firmę).
2) konkurenci mogą uważać że taki przetarg jest ustawiony (i mieliby duże szanse to udowodnić)
3) a co jeśli i tak wydzielona komórka nie wygra?
Tak przy okazji - kto występuje w poszczególnych konsorcjach?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rodzina 120/121N będzie liczyć już 31 sztuk, a do kompletu brakuje tylko normalnotorowego 121N (może Szczecin się skusi? ). Oraz wariantów dwukierunkowych i siedmioczłonowca . Super - im dłuższa seria, tym niższa awaryjność i lepsze dopracowanie a i kilku Polaków będzie miało pracę. Zobaczymy, czy i ile z tortu 2007-2013 uda się Bydgoszczy ugryźć...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czasem zaś przedsiębiorstwo jest gotowe wziąć jakikolwiek tramwaj a mu się nie udaje...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W przypadku Łodzi i pozytywnej eksploatacji 820N można się spodziewać dajszych zamówień na te wagony. Wiadomo, że bez środków unijnych jest to raczej niemożliwe lub bardzo utrudnione.
Geografie-czy MPK ma jakieś dalsze plany kompleksowej modernizacji tras albo chociaż koncepcje takich planów i związane z tym zakupy nowego taboru?
Geografie-czy MPK ma jakieś dalsze plany kompleksowej modernizacji tras albo chociaż koncepcje takich planów i związane z tym zakupy nowego taboru?
15/12/2005-12/7/2019
W Łodzi remontuje się według strategii gaszenia pożaru (choćby na Kopcińskiego, gdzie między wyremontowanymi odcinkami będzie jakieś 200-300 metrów niewyremontowanego toru:/ sic!). Nie ma, poza ŁTRem, kompleksowych planów, coś tam powiedzieli o stworzeniu "tramwaju śródmiejskiego" (czyli remont 12-tki), ale trzeba brac poprawkę na zbliżające się wybory.TLG pisze:czy MPK ma jakieś dalsze plany kompleksowej modernizacji tras albo chociaż koncepcje takich planów i związane z tym zakupy nowego taboru?
Ergo: nie, nie ma.
[ Dodano: 2006-09-06, 20:20 ]
Jak donoszą Poinformowani: przetarg na remont trasy ŁTRu ma być powtórzony.
Będą nowe tramwaje
2006-10-24 15:30
W obecności prezydenta Łodzi, Jerzego Kropiwnickiego i pierwszego wiceprezydenta Włodzimierza Tomaszewskiego prezes MPK - Łódź Krzysztof Wąsowicz i prezes przedsiębiorstwa Pojazdy Szynowe "PESA", Tomasz Zaboklicki podpisali umowę na dostawę 10 tramwajów. Wszystkie nowe pojazdy będę niskopodwoziowe, klimatyzowane i zapewniające komfort podróżowania. Tramwaje zostały zakupione dla potrzeb Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, projektu realizowanego przez MPK - Łódź, finansowanego z budżetu Łodzi oraz środków Unii Europejskiej.
Uroczystość odbyła się w tramwaju, który przejechał planowaną trasą ŁTR.
Taką makietę zaprezentowano
I jeszcze jedno:
(Źródła jeszcze nie znam...)
Po raz kolejny otwarto wczoraj oferty na roboty torowo-sieciowe dla projektu
Łódzki Tramwaj Regionalny. Poprzedni przetarg został unieważniony przez
łódzkie MPK, ze względu na to, że firmy, które do przetargu stanęły,
zaproponowały zbyt wysokie stawki.
- Do drugiego przetargu zgłosiły się te same firmy, tylko w innym układzie,
dwa konsorcja, czterech i dwóch firm. Niestety, ich nowe propozycje finansowe
są dla nas również nie do przyjęcia. Nie mamy takich możliwości - wyjaśnia
Magdalena Witkowska z łódzkiego MPK. - Będziemy się zastanawiać, co w tej
sytuacji zrobić. Unieważnienie kolejnego przetargu opóźni całą procedurę, a
projekt finansowany jest z pieniędzy unijnych i dotrzymanie terminów jest
bardzo istotne.
Decyzja o tym, czy kolejny przetarg zostanie unieważniony, zapadnie
prawdopodobnie dzisiaj. Również dziś MPK podpisze umowę z firmą PESA
Bydgoszcz, która dostarczy 10 nowoczesnych pojazdów dla Łódzkiego Tramwaju
Regionalnego.
Wrzucam link do makiety pesy 122 N dla łodzi .Pantograf ma po srodku i według mnie to bardzo fajne rozwiązanie http://kmlodz.pl/details.php?image_id=1 ... ef898e90dd