Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 16 lip 2013, 12:56

florekf pisze:
tomkrt pisze: Oczywiście oprócz układu stref typu tort jeszcze konieczny jest podział odległościowy.
Ale jeśli już to takze w ramach 1 strefy. Z Choszczówki do Falenicy jest 30 km.
Dokładnie
Powinna być wydzielona strefa "0" o granicach danej gminy centrum czyli obecne śródmieście i dzielnice z nim sąsiadujące (Żoliborz, Mokotów, Pragi, Wola itd)
Strefa 1 - granice administracyjne Warszawy
I później podział w pasmach - tam granice nie muszą być jednakowe we wszystkich pasmach - zależne od specyfiki - odlełości międzyprzystankowych, tras linii Lxx.
Jeśli pasma były by oznaczane np. literkami (A-Legionowskie, B- Mareckie, C-wołomińskie, D-Grodziskie, F- Owockie ...)
To były by strefy A2, A3, A4, B2, B3, B4

Bilety długookresowe by miały wkodowane kody stref w których obowiązują.
Można by było kupić samą zerówkę,
można kupić strefę 1 obowiązującą w 1 i 0,
A jak ktoś chce jeździć poza Warszawę dokodowuje/dokupuje kolejne strefy.

Bilety krótko okresowe i jednorazowe obowiązywały by na ilość stref licząc od strefy aktywacji na jedną, na dwie, na 3 strefy

Mając dane z kasowników i dane ze sprzedaży można by bardzo precyzynie policzyć przychody z biletów dla każdego pasma.

Policzenie kosztów przy autobusach nie jest trudne, przy kolei wymagało by przekonania do otwartości przewoźników, w szczególności jednego w zielonych barwach.

Jak wiemy jakie są koszta i jakie wpływy z biletów łatwo policzyć ile brakuje i jakie muszą być dopłaty z gmin.
Każdy wie ile i za co płaci, zarówno pasażer jak i samorządowcy.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 26 sie 2013, 20:15

Strefe zero wyznacza sie po to zeby promowac podroze obwodami zamiast dobijania linii docentrowych pasazerami tranzytowymi (londyn itepe).
W warszawie zewnetrzne ciagi obwodowe (poza stara gmina centrum) albo sa wysoce niedrozne albo w ogole ich nie ma.
Jazda z bemowa na targowek przez bialoleke i bielany to slaby pomysl tak samo jak z bielan na ursynow przez bemowo i wlochy.

Co wiecej same strefy to plus minus ekwiwalent biletow czasowych/odleglosciowych , z tym ze musza one byc wyznaczone/zorganizowane w taki spobob zeby taryfa odzwierciedlala czas/odleglosc (czyli koszt) podrozy. Zeby nie wylazily kwiatki typu przejazd grojecka z hynka na dickensa (z przedmiescia do starej gminy centrum) bylo drozsze niz z hynka na metro mlociny przez dzwigowa i powstancow (caly czas po przedmiesciach).
Czyli optymalnym rozwiazaniem jest duzo stref (tak z 10 minimum na terenie wawy + kolejne pewnie 10 na satelity) i powiedzmy najtanszy bilet pozwala przemieszczac sie przez 3 drozszy przez 5 itepe.

Oczywisty plus takiego systemu jest to ze dostaje sie to za co sie placi i sie wie za co sie placi w przeciwienstwie do obecnych czasowek i placi sie mniej jesli mniej sie jezdzi w przeciwienstwie do obecnych biletow okresowych.

A i generalnie do stref pasuja bardziej bilety abonamentowe zamiast okresowych, ale to juz by wymagalo glebszej reformy systemu biletowego (informatycznie - odbijanie biletu przy wejsciu i wyjsciu z pojazdu).

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 31 sie 2013, 1:35

ZTM pisze:Wspólny Bilet również w Cisach

Wybrane bilety ZTM będą, od 2 września, honorowane również w pociągu InterREGIO „Cisy” z Dorohuska do Warszawy Zachodniej, uruchamianym przez spółkę Przewozy Regionalne.

W pociągu, ale tylko na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, będą honorowane bilety: dobowe, 3-dniowe, 30-dniowe, 90-dniowe i Bilety Seniora. Honorowane będą także uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych.

Pociąg zatrzymuje się na stacjach: Warszawa Wschodnia, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota i Warszawa Zachodnia. Pociąg InterREGIO „Cisy” jest obecnie jedynym pociągiem Przewozów Regionalnych korzystającym z podmiejskiej linii średnicowej (i tylko w jednym kierunku – do Warszawy Zachodniej).
http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=1027&c=100&l=1
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 13 lut 2014, 19:56

Gazeta Stołeczna pisze: Wróci wspólny bilet do Wołomina? Ząbki stawiają warunki

Zarząd Transportu Miejskiego chciałby przywrócić wspólny bilet na linii wołomińskiej. Kluczowa będzie opinia władz Ząbek. Te stawiają zdecydowane warunki: - Nasza stacja musiałaby wrócić do I strefy.

Ze wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską na linii wołomińskiej nie można korzystać od połowy zeszłego roku. Zbuntowały się władze Ząbek, które uznały, że nie warto do niego dopłacać.

Po otwarciu stacji Warszawa-Zacisze Wilno mieszkańcy Ząbek oszczędzają 10 zł, kupując osobno bilet okresowy ZTM na I strefę i bilet Kolei Mazowieckich do pięciu kilometrów.

Po zlikwidowaniu wspólnego biletu bardziej cierpią za to mieszkańcy dalszych miejscowości na tej trasie: Zielonki, Kobyłki czy Wołomina. Pasażerowie dojeżdżający codziennie np. do centrum stolicy muszą kupować dwa osobne bilety - na pociąg i komunikację warszawską. Na przejazdy wydają więcej niż poprzednio. Niektórzy przesiedli się do prywatnych autobusów dojeżdżających do stolicy.

Nowy dyrektor ZTM, Wiesław Witek, zapowiedział walkę o przywrócenie wspólnego biletu na tej trasie. - W marcu będziemy na ten temat rozmawiać m.in. z władzami Ząbek - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Zapchane pociągi w Ząbkach

Nie wiadomo, czy te rozmowy do czegoś doprowadzą. Burmistrz Ząbek, Robert Perkowski, stawia warunki. - O powrocie do wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską można myśleć tylko wtedy, jeśli stacja Ząbki - tak jak przed laty - znowu znajdzie się w pierwszej strefie biletowej - mówi burmistrz Perkowski.

Wtedy mieszkańcy tego miasta mogliby kupować bilet okresowy ZTM w tej samej cenie co warszawiacy i jeździć pociągiem do Dworca Wileńskiego. Zaznacza, że składy Kolei Mazowieckich zatrzymujące się w Ząbkach są tak zapchane, że ciężko do nich się wbić. Dodaje, że nie będzie także zainteresowany zeszłotygodniową ofertą złożoną przez stolicę, czyli biletem Warszawa+. Ma polegać na tym, że bilety ważne w dwóch strefach dla mieszkańców miejscowości podwarszawskich kosztowałyby tyle, co przed podwyżką (np. 30-dniowy 196 zł zamiast 210 zł).

Różnicę w cenie mają pokrywać gminy. Dla Ząbek ta propozycja nie jest opłacalna, bo już teraz w autobusach ZTM dojeżdżających do tego miasta obowiązują tańsze bilety ważne w I strefie. Biletem Warszawa+ są za to zainteresowane władze Marek.

Burmistrz tego miasta, Janusz Werczyński, już zadeklarował, że będzie dopłacać do biletów podmiejskich dla mieszkańców.
link
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Mae
(Furniszczur)
Posty: 105
Rejestracja: 03 kwie 2011, 10:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mae » 18 lut 2014, 23:05

Nie znalazłem tutaj żadnej informacji o tym, więc wstawiam:
Czy mogę wsiąść do pociągu Przewozów Regionalnych, mając bilet ZTM Warszawa?
śr., 2014-01-22 10:39

Tak, jest to możliwe w pociągach PR między Warszawą Wschodnią a Warszawą Zachodnią. Z pociągów PR na wymienionym odcinku do odwołania mogą korzystać pasażerowie z biletami normalnymi lub ulgowymi ZTM Warszawa:

1) dobowymi

2) 3-dniowymi

3) 30-, 90-dniowymi

4) seniora

5) weekendowymi i weekendowymi grupowymi

6) dla dziecka z rodziny posiadającej minimum troje dzieci.

Warunkiem honorowania tych biletów (w tym Warszawskiej Karty Miejskiej) jest uprzednie skasowanie lub aktywowanie ich przez podróżnego w pojeździe komunikacji miejskiej (autobusie, tramwaju lub pociągu SKM), w kasownikach zlokalizowanych na stacjach (dworcach) lub w bramce metra.
Żródło: http://www.przewozyregionalne.pl/faq/cz ... m-warszawa

Czyli krótko pisząc: aktualne zasady w PR są takie jak w wakacje (dotyczy wszystkich pociągów a nie tylko Cisy).
Ciekawe czemu na stronie ZTM nic o tym nie ma (albo przynajmniej przegapiłem i nie znalazłem).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 lut 2014, 23:44

Ta, Cisego.

Żeromskiego już w lekturach nie ma?

Awatar użytkownika
Mae
(Furniszczur)
Posty: 105
Rejestracja: 03 kwie 2011, 10:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mae » 19 lut 2014, 6:45

Bardzo przepraszam, ale pisałem to dość późno i taki błąd mi się niestety zdarzył. Poprawione.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lut 2014, 10:37

Nie polecam mimo wszystko wsiadania z biletem ZTM do pociągu PR. Informacja jest przestarzała i można narazić się na nieprzyjemności.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lut 2014, 11:12

fik pisze:Nie polecam mimo wszystko wsiadania z biletem ZTM do pociągu PR. Informacja jest przestarzała i można narazić się na nieprzyjemności.
To znaczy od kiedy jest to nieaktualne? Bo w informacji są nawet nowe typy biletów ważne od 1 stycznia 2014 roku.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lut 2014, 11:24

Co to znaczy "nie polecam"? Co to znaczy "przestarzała"? informacja jest ze stycznia, zresztą - dopóki wisi, dopóty honorowanie obowiązuje i nie będzie go tu jakiś kanar odwoływał. :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lut 2014, 11:30

To znaczy, że mnie nie chciałoby się tłumaczyć Renomie i pisać odwołań (które, finalnie, powinny zostać rozpatrzone pozytywnie, rzecz jasna). Jeśli masz takie zacięcie, to proszę uprzejmie, jak dla mnie to niepotrzebna strata czasu i nerwów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lut 2014, 11:32

Znaczy - na jakiej podstawie uważasz, że Renoma o tym honorowaniu nie wie? A nawet, że wiedziała, ale ktoś jej kazał przestać? Dla samej przyjemności dokopania temu komuś bym się przejechał, tylko czasu brak.

I co - każdy przepis taryfowy mam traktować jako wątpliwy, bo "może Renoma o nim nie wie"?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lut 2014, 11:37

MichalJ pisze:Znaczy - na jakiej podstawie uważasz, że Renoma o tym honorowaniu nie wie?
Na takiej podstawie, że zapytałem kolegi, który zajmuje się honorowaniami, czy coś o tym wie. Nie wiedział.
I co - każdy przepis taryfowy mam traktować jako wątpliwy, bo "może Renoma o nim nie wie"?
Nie. Ale możesz przyjąć dobrą radę osoby, która wie lepiej i nie pakować się w niepotrzebne kłopoty. Oczywiście możesz również dalej patrzeć z wyższością i robić ironiczne przytyki do jednego z wykonywanych przeze mnie zawodów, ale obawiam się, że to pewnych faktów nie zmieni. Na chwilę obecną PR nie ma stałej umowy o honorowaniu biletów z ZTM.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lut 2014, 11:39

Kolegi w Renomie, czy kolegi w PR?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lut 2014, 11:40

Kolegi w PR. Nie mam i nigdy nie miałem nic wspólnego z Renomą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ