Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lip 2013, 15:24

rufio198 pisze:maszynista poleci na CPN i z kanisterka będzie tankował
Niezła partyzantka! :D
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 lip 2013, 21:26

Wolfchen pisze:
rufio198 pisze:maszynista poleci na CPN i z kanisterka będzie tankował
Niezła partyzantka! :D
[OT] Partyzantką to było to, co się robiło jeszcze parę lat temu w Gdyni - marsz z taczką-japonką przez całe centrum miasta w środku sezonu - na taczce 6 dwudziestolitrowych kanistrów z olejem napędowym. Kanistry miały jeszcze to do siebie, że miały niezbyt szczelne zamknięcia i olej napędowy wychlapywał się z nich do taczki. Najciekawszym było przejście przed samym głównym wejściem do Komendy Miejskiej Policji. Po co to wszystko? Ano jeszcze niedawno to była jedyna metoda zatankowania jachtu w Gdyni :) [/OT]

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 22 lip 2013, 0:01

Kochani,
wiecie może czy każdego dnia jako "Słoneczny" jeździ bombardier? Z ilu się składa wagonów i jaka jest frekwencja? Spokojnie są miejsca siedzące czy różnie bywa?
Wdzięczny będę za każdą informacje na ten temat

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 lip 2013, 5:45

kubaS1 pisze:wiecie może czy każdego dnia jako "Słoneczny" jeździ bombardier?
Tak.
kubaS1 pisze:Z ilu się składa wagonów i jaka jest frekwencja?
Przypadkiem nie z 6 wagonów?

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 22 lip 2013, 8:48

Tak, dokładnie z 6 wagonów.
Na powrocie spokojnie trzeba sobie dodać +20 do rozkładu, przeciętnie tyle się spóźnia.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 lip 2013, 11:52

kubaS1 pisze:Z ilu się składa wagonów i jaka jest frekwencja? Spokojnie są miejsca siedzące czy różnie bywa?
Tu zależy jakiego dnia chcesz jechać. Wiadomo, że w środku tygodnia luźno dość jest i wagonów czasem 5 a nie 6.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 10 sie 2013, 6:11

Czy pociąg służbowy składający się z 4 jednostek (wszystkie na chodzie) podążający przed 3 na odcinku Międzylesie - Wawer to jakiś wybryk czy stały obieg?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 sie 2013, 7:22

Wybryk. Teoretycznie pociąg zestawiony więcej jak z 3 ezt nie może jechać.
Widać jakieś zeschnięte ezt-y ściągano
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 10 sie 2013, 18:29

Z tego co pamiętam to były 1109+11xx+1903+1900.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 sie 2013, 0:12

Plesim pisze:Z tego co pamiętam to były 1109+11xx+1903+1900.
Brakujący Ci numer to najprędzej 1173 ("nierozłączka" od 1109), co wygląda na połączone dwie pary. Wszystkie ww. jednostki aktywne (żaden złom stojący po krzakach).

Rozumiem, że taki skład normalnie kursować by nie mógł, ze względu na przekroczenie długości peronów, jednak jeśli jedzie jako służbowy, czy jedynym ograniczeniem nie jest długość najkrótszego odstępu na trasie?...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 sie 2013, 10:46

Długość torów stacyjnych też.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 29 sie 2013, 22:12

Tak się zastanawiam... Czy KM w swoich obiegach rozróżnia wersje EN57 - tzn. że niektóre kursy/trasy mają obsługiwać z zasady AKM, a inne niemodernizowane jednostki? - czy też dyspozytorzy nie muszą tego brać pod uwagę i biorą po prostu to, co jest w danym dniu dostępne?

Czy rozkłady jazdy są wyliczane biorąc pod uwagę charakterystyki napędu wersji AKM, czy zwykłego EN57? - pytam, bo widzę, że na KM7 część z niemodernizowanych jednostek jakby się po prostu w tych rozkładach nie wyrabiała...

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 31 sie 2013, 11:27

Czy może ktoś orientuje się z czego będzie rodził się od poniedziałku 2 września kurs KM 615 (Zachodnia-Nasielsk 16:50)? Z 610, 5132 czy z Grochowa?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 wrz 2013, 8:11

ak się zastanawiam... Czy KM w swoich obiegach rozróżnia wersje EN57 - tzn. że niektóre kursy/trasy mają obsługiwać z zasady AKM, a inne niemodernizowane jednostki?
Rozróżnia AKM od nie-AKM.. Widać to po prędkościach maksymalnych na przykład.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 01 wrz 2013, 21:46

przewoz pisze:Rozróżnia AKM od nie-AKM.. Widać to po prędkościach maksymalnych na przykład.
Czyli jeżeli dany obieg jest z założenia AKM-owy, a pojawi się na nim zwykły EN57, to z definicji będzie opóźnienie...

BTW, ciekawy duet się ostatnio pojawił (m.in. dziś po południu na Mrozy): EN57-1767+1173. Ta druga jednostka zmienionym czołem sprawia złudzenie, że to nie-AKM w parze z AKM ;-) (Czyżby 1109 gdzieś się zawieruszył?)

ODPOWIEDZ