Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 26 lip 2013, 0:02

Pozwolę sobie zasugerować, że działanie niektórych sygnalizacji w nocy nie uczy raczej szacunku do tego typu przepisów...

Przykładem jest ul. Poleczki, na której sygnalizacja albo świeci się czerwona i w teorii każe kierowcy zwolnić do ok. 20 km/h, aby załączyło się zielone, albo świeci się zielona i załącza się czerwona, aby spowolnić kierowcę.
Już po przejechaniu pierwszej kierowca ogarnia, że coś jest nie tak. Po drugiej jest już pewien, aby olać to, co pokazuje trzecia i kolejna.

[ Dodano: Pią 26 Lip, 2013 00:06 ]
Drugim przykładem jest sygnalizacja na Płaskowickiej przy wyjeździe z pętli Ursynów Zach....

Generalnie działanie sygnalizacji w nocy w zdecydowanej większości miejsc jest bezsensowne.
Piesi to olewają. Niezależnie od tego, czy to Wąwozowa, czy Puławska. Kierowcy jednak czerwonych w większości nie olewają, ale... i z tym bywa różnie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 sie 2013, 22:51

Z czego tak właściwie wynikają obecne regulacje dot. sygnalizacji i tego, kiedy muszą zostać wydzielone lewoskręty? Gdzie to, wraz z terminami na dostosowanie, jest zapisane?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26900
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2013, 9:17

Było chyba z dziesięć razy w tym wątku pisane...

Czerwona Księga + niespisane nigdzie varsavianizmy ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 sie 2013, 9:26

Raczej - minus varsavianizmy. Wydzielonych faz do skrętu buduje się mniej niż nakazuje rozporządzenie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26900
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2013, 10:56

W niektórych przypadkach warsawianizmy dają dodatkowe ograniczenia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27930
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 sie 2013, 8:45

Cud na Szwedzkiej dziś się stał i nie działa sygnalizuja świetlna na skrzyżowaniu Szwedzkiej z Al. Solidarności i co najważniejsze na wcześniejszej śluzie dla autobusów, dzięki temu jedzie się płynnie i szybciej. =D>

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 sie 2013, 23:05

Glonojad pisze:Było chyba z dziesięć razy w tym wątku pisane...



Czerwona Księga
A czerwona księga gdzieś jest dostępna? Chodzi mi o coś namacalnego, do czego mogę mieć dostęp i na co mogę się powołać w pytaniach :) Ewentualnie o wyłuszczenie w skrócie dokładnie obowiązujących zasad.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 15 sie 2013, 23:24

Wy jojczycie na sygnalizacje w warszawie. TO co sie wyprawia w Olsztynie przechodzi ludzkie pojęcie Potwornie długo stoi sie na czerwonym, bardzo długie czasy ewakuacji(wszyscy i wszystko stoi). Bardzo pokręcone cykle. Zielone dla pieszych to cud, choć mało kto przechodzi na czerwonym

Wyjątkiem był Plac Inwalidów Wojennych, tam jest "zwykłe rondo" piesi przechodzą bardzo szybko, samochody sobie tylko zwalniają, nie tworzą się ani jakieś monstrualne korki ani zatory. Dlaczego? całkowity brak sygnalizacji. Za to Plac Roosvelta w Olsztynie dostaje nagrodę za najbardziej niewygodne przejście dla pieszych, żeby dostać się po przekątnej trzeba odczekać prawie 4 minuty.
Obrazek

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 16 sie 2013, 9:24

MeWa pisze:
Glonojad pisze:Było chyba z dziesięć razy w tym wątku pisane...



Czerwona Księga
A czerwona księga gdzieś jest dostępna? Chodzi mi o coś namacalnego, do czego mogę mieć dostęp i na co mogę się powołać w pytaniach :) Ewentualnie o wyłuszczenie w skrócie dokładnie obowiązujących zasad.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0032202181
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10668
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sie 2013, 9:54

To jeszcze potrzebne będą załączniki, których w tym linku nie ma :]
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 16 sie 2013, 10:54

bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10668
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sie 2013, 11:42

Po co podajesz linka, skoro i tak odsyłasz od google'a? :roll:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 23 sie 2013, 19:13

"Świetnie" ktoś wymyślił nową fazę sygnalizacji na lewoskręcie z Puławskiej w Poleczki w kier. Okęcia.
Do tej pory był jeden pas i korek do skrętu, mimo dość długiej fazy do skrętu w godzinach szczytu. Niestety, w niektórych porach wyłączało to lewy pas Puławskiej z ruchu nawet do połowy odcinka między ZP Poleczki a ZP Grabów.
Teraz są dwa pasy, faza ponad 2 razy krótsza i korki już nie tylko w szczycie, ale o każdej porze w ciągu dnia. Jest jeden plus - lewy pas Puławskiej już nie jest blokowany. Ale niestety, miało być lepiej, a jest gorzej niż było.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 sie 2013, 21:55

Przypuszczam, że przejeżdża więcej samochodów, niż przedtem. Mogło przybyć samochodów, które wcześniej jechały do Rzymowskiego i Cybernetyki. Każda nowa bądź zmodernizowana droga przyciąga. Za jakiś czas korek do skrętu w lewo znów będzie sięgał Sójki.
miłośnik 13N

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 23 sie 2013, 22:52

Stary Pingwin pisze:Przypuszczam, że przejeżdża więcej samochodów, niż przedtem.
Nie wiem, nie liczyłem, ale stojąc w korku miałem wrażenie, że przejeżdża ich mniej...
Stary Pingwin pisze:Za jakiś czas korek do skrętu w lewo znów będzie sięgał Sójki.
Takiego korka nigdy tam nie widziałem... Chyba nawet nigdy do ZP Grabów korek nie dochodził.

ODPOWIEDZ