Warszawa biurowa

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lip 2013, 16:07

Aligator pisze: Gdy "ogryzek" powstanie, to funkcjonowanie SKM na średnicy straci sens (utrzymanie projektu będzie zbyt drogie w stosunku do korzyści jakie będzie oferował). Sama obecność metra w ciągu Świętokrzyskiej, zmusi KM do działania w ramach systemu, nie będzie konieczności utrzymywania SKM jako "straszaka".
Średnica dowozi ludzi z aglomeracji do Śródmieścia. Ogryzek będzie dowozić linię wileńską/Bródno/Targówek do pierwszej linii metra i obsługiwać północne Śródmieście. Co ma jedno z drugim wspólnego? Nic. Zatem co ma istnienie SKM do ogryzka?
Aligator pisze: Z tego co mi wiadomo zaludnienie Śródmieścia nie przekracza 8,5 tys.
Za to Ochota już tak. Nie zmienia to sedna, że podmiejskie dzielnice Paryża leżą poza jego granicami administracyjnymi, a w Warszawie nie (Wilanów, Wawer, Białołęka).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 sie 2013, 23:40

Aligator pisze:Gdy "ogryzek" powstanie, to funkcjonowanie SKM na średnicy straci sens
Nadal uważam, że to są rozibeżne cele. Wawer, Rembertów i Ursus ogryzkiem nie dojadą, nie dojadą też całą drugą linią.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 07 sie 2013, 10:59

Nadal uważam, że to są rozibeżne cele. Wawer, Rembertów i Ursus ogryzkiem nie dojadą, nie dojadą też całą drugą linią.
No ok, M2 nie dojadą, ale czy muszą dojechać SKM, które obecnie ma cenę strefy 2 wyższą o 1/3 niż bilet miesięczny km?
Pomijając to jednak.

Cele nie są rozbieżne. Konsekwencje dla jednego wynikają z istnienia drugiego.
SKM powołano do życia w celu przymuszenia KM do współpracy - nawet KwZ się do tego odnosi.
Po otwarciu "ogryzka" KM będzie musiało pozostać w systemie, więc mimochodem zapewni połączenia na wspomnianych trasach. Nikt nie powie, że pociągów przez średnicę jest mało - generalnie odchodzą z częstotliwością blisko 4 min (słynne kłótnie o sloty na średnicy).
Ponad to SKM tak generalnie nie ma jakiejś porażającej częstotliwości, za to generuje duże nieproporcjonalnie duże koszty (od samego wykupu slotów, poprzez koszt personelu oraz eksploatacji pociągów, dla których miasto nie ma ani własnych STP, ani własnej bazy serwisowej).
Nawet jeżeli KM zażyczy sobie za to kilka groszy więcej, to i tak nie będzie to koszt porównywalny z funkcjonowaniem SKM na tej samej trasie.
Do tego nałożyła się obwodnica Wawy, która odkorkowała Jerozolimskie, więc powstała alternatywa dla pociągu z Ursusa w formie choćby autobusu z Daszyńskiego, kolejny element przymuszający KM do współpracy.
KM nie ma obecnie kart przetargowych, musi współpracować, jeśli nie chce ponosić strat.
Miasto ma większość argumentów.
A "aglomeracja" po kolejnych podwyżkach strefy 2, SKM może sobie w ogóle darować - już dziś taniej jest kupić okresówkę KM niż dopłacać do 2 strefy.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sie 2013, 12:35

Aligator pisze:
Nadal uważam, że to są rozibeżne cele. Wawer, Rembertów i Ursus ogryzkiem nie dojadą, nie dojadą też całą drugą linią.
No ok, M2 nie dojadą, ale czy muszą dojechać SKM, które obecnie ma cenę strefy 2 wyższą o 1/3 niż bilet miesięczny km?
Bo mieszkańców Wawra, Rembertowa i Ursusa interesują ceny drugiej strefy...
Aligator pisze:Nikt nie powie, że pociągów przez średnicę jest mało - generalnie odchodzą z częstotliwością blisko 4 min (słynne kłótnie o sloty na średnicy).
Ponad to SKM tak generalnie nie ma jakiejś porażającej częstotliwości
Po uruchomieniu SKM czuję wyraźną różnicę w jakości i częstotliwości.
Aligator pisze:KM nie ma obecnie kart przetargowych, musi współpracować, jeśli nie chce ponosić strat.
Miasto ma większość argumentów.
Z uwagi na układ polityczny i właścicielski KM nie mają żadnego interesu, żeby współpracować.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 sie 2013, 19:10

Aligator pisze:Do tego nałożyła się obwodnica Wawy, która odkorkowała Jerozolimskie,
Albo to nieprawda, albo to chwilowe. Dzisiaj Jerozolimskie (w centrum) zakorkowane na maksa, także tramwaje.
Aligator pisze:KM nie ma obecnie kart przetargowych, musi współpracować, jeśli nie chce ponosić strat.
Miasto ma większość argumentów.
KM ma marszałka...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ