Jak jadą 2xAKM, to jedna pociągnie drugą, która będzie miała drzwi otwarte. Brak blokady (moim zdaniem błąd - tak być nie powinno).Michalk001 pisze:Takie rzeczy tylko w AKM - w starych kiblach nie da się tego dopilnować,
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Bzdura- SOD jest w każdej ezt. Inna kwestia czy jest włączony/ działa prawidłowoMichalk001 pisze:[ Dodano: Czw 08 Sie, 2013 20:19 ]Takie rzeczy tylko w AKM - w starych kiblach nie da się tego dopilnować, gdyż nie ma zabezpieczenia przed ruszeniem z otwartymi drzwiami.Premo pisze:Jak dla mnie to jest dziwne bo ostatnimi czasu zaczęto walczyć z niezamykającymi się drzwiami. Pociąg często nie może ruszyć jeżeli wszystkie drzwi nie będą zamknięte
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Ale nie ma przeszkód, żeby ruszyć mimo wskazania przez ten SOD otwarcia drzwi.
W zasadzie nawet w tych teoretycznie zabezpieczonych się da, ale o ile nigdy tego nie widziałem w ELFie czy Flircie, to w AKM jak najbardziej. I to nie było przez pasażerów niesfornych, tylko przez zablokowane (same z siebie) drzwi, albo ciężko chodzące.
W zasadzie nawet w tych teoretycznie zabezpieczonych się da, ale o ile nigdy tego nie widziałem w ELFie czy Flircie, to w AKM jak najbardziej. I to nie było przez pasażerów niesfornych, tylko przez zablokowane (same z siebie) drzwi, albo ciężko chodzące.
Nieuchronnie zbliża się moment ogłoszenia przetargów na naprawy główne i rewizyjne na przyszły rok. Należy spodziewać się następujących zamówień:
- naprawy główne z modernizacją na AKM
- naprawy rewizyjne pierwszych dziesięciu AKM
- standardowe naprawy rewizyjne EN57
Jeśli ktoś nie pamięta, to niedługo nastąpi "kumulacja", swoje kilometry będzie wyjeżdżało 4-8 jednostek miesięcznie.
Ale jak widać KMom się nie spieszy, a później będzie płacz, ze brakuje sprawnego taboru.
- naprawy główne z modernizacją na AKM
- naprawy rewizyjne pierwszych dziesięciu AKM
- standardowe naprawy rewizyjne EN57
Jeśli ktoś nie pamięta, to niedługo nastąpi "kumulacja", swoje kilometry będzie wyjeżdżało 4-8 jednostek miesięcznie.
Ale jak widać KMom się nie spieszy, a później będzie płacz, ze brakuje sprawnego taboru.
Jak podano na YT i SSC, z Newagu wyjechały do nas EN57AKM-1640 oraz EN57-1567 (link).
I w związku z tym cisną mi się dwa pytania :
1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?
2) Jak widać na filmiku 1567 ma podniesiony pantograf, czyżby więc ta przeróbka serii KM na AKM była kompatybilna w sterowaniu z AKM serii 2013 - czy to tylko niezbędna odrobina zasilania dla drugiej jednostki (oświetlenie końca składu itp.)?
I w związku z tym cisną mi się dwa pytania :
1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?
2) Jak widać na filmiku 1567 ma podniesiony pantograf, czyżby więc ta przeróbka serii KM na AKM była kompatybilna w sterowaniu z AKM serii 2013 - czy to tylko niezbędna odrobina zasilania dla drugiej jednostki (oświetlenie końca składu itp.)?
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
1567 najprawdopodobniej służył jako holownik w celu zaciągnięcia do Newagu kolejnego szrota na modernizację. Wychodzi na to, że w Nowym Sączu się zepsuł. Ma jechać do Mińska na naprawę gwarancyjną.Jacek Z. pisze:1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?
W przetargu była wymagana kompatybilność z serią Newagu 2010-2011, czyli de facto ze wszystkimi (z EW60AKM też).Jacek Z. pisze:2) Jak widać na filmiku 1567 ma podniesiony pantograf, czyżby więc ta przeróbka serii KM na AKM była kompatybilna w sterowaniu z AKM serii 2013
Jak widać na filmie zdemontowano te dziwne agregaty na dachu więc przeszła naprawę. Szkoda tylko że poskąpiono pieniędzy na wymianę okien i montaż klimatyzacji. Bez sensu taka modernizacja skoro zamiast podnosić komfort podróży się go obniża. Nie każdy chce podróżować piekarnikiemJacek Z. pisze:1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?