Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Budowa nowych dróg to trochę jak kupno większych spodni w ramach walki z nadwagą.Stary Pingwin pisze:Przypuszczam, że przejeżdża więcej samochodów, niż przedtem. Mogło przybyć samochodów, które wcześniej jechały do Rzymowskiego i Cybernetyki. Każda nowa bądź zmodernizowana droga przyciąga. Za jakiś czas korek do skrętu w lewo znów będzie sięgał Sójki.
Piszę "trochę" bo jednak jak się na siłowni podpakuje, to też nowe spodnie trzeba. Choć moim zdaniem to akurat jest jednak ten pierwszy przypadek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zasadniczo masz rację*). Jest nawet opisane takie zjawisko na potwierdzenie tej tezy, nazywa się paradoks BraessaGlonojad pisze:Budowa nowych dróg to trochę jak kupno większych spodni w ramach walki z nadwagą.
*) ale z wyjątkiem obwodnic wyrzucających ruch poza miasto.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Stąd zastrzeżenie w zdaniu poniżej... Trudno jednak usprawnienie skrzyżowania Poleczki - Puławska traktować jako rozbudowę układu obwodowego (mimo faktu, że przez parę lat będzie tamtędy szło połączenie między POW a Dolinką Służewiecką), podobnie jak II jezdnię Wołoskiej, przebitkę KEN do Śródmieścia, II jezdnię Prostej... a na to wszystko środki się znalazły - zabrakło na pół Nowolazurowej natomiast, al. Tysiąclecia i trasę Wiatraczna - Żaba.Piottr pisze: Zasadniczo masz rację*).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W korku stricte do skrętu w Poleczki najdalej stałem przed ZP Grabów.Stary Pingwin pisze:To może inaczej- kiedy ustawiasz się na lewym pasie Puławskiej do skrętu, nie wciskając się między samochody stojące już na tym pasie? Ja od Sójki właśnie.
I nikomu się nie wciskałem, takiego chamstwa na drodze nie lubię.
Zastanawiam się tylko, o której ty w takich korkach tam niby stałeś, bo naprawdę nie przypominam sobie ani razu takiego korka...
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Na Poleczki to się zgadza, ale chyba mówimy głównie o lewoskręcie z Puławskiej w Poleczki.
W podanych przez ciebie godzinach od 7 do 9 zawsze pamiętam korek do prawie ZP Grabów, ale nie dalej...
Ogólnie rano w kier. Warszawy jest permanentny korek do Sójki, potem trochę się rozluźnia, ale nadal jest to korek, więc może mamy inne odczucie korka
W podanych przez ciebie godzinach od 7 do 9 zawsze pamiętam korek do prawie ZP Grabów, ale nie dalej...
Ogólnie rano w kier. Warszawy jest permanentny korek do Sójki, potem trochę się rozluźnia, ale nadal jest to korek, więc może mamy inne odczucie korka
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
To nie Galas a "czerwona książka". Wydzielono pas w lewo (geometria), ruch z przeciwległego kierunku 2 pasy, stąd wydzielona faza. Takie przepisy. Po czasówce będzie jak było.MichalJ pisze:Zwężono (roboty ciepłownicze) Gagarina przy Sieleckiej, i specjalnie na tę cześć skręt w lewo zyskał osobną fazę... Galas to zawsze mnie czymś zaskoczy.
Ale czasami czasówki są zgodne z "czerwoną książką" a wracamy do stanu przed czasówką, który nie jest zgodny (chodzi jeszcze układ sprzed 2003 roku).
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Grzymały-Sokołowskiego/Białobrzeska/Kopińska. Jadący od Grójeckiej mają wydzielony lewoskręt w Białobrzeską. W momencie, kiedy dostają swoje bezkolizyjne zielone do skrętu w lewo w Białobrzeską, dla Grzymały-Sokołowskiego od Szczęśliwickiej zapala się zielona strzałka do skrętu w prawo w Białobrzeską. Tę samą, co w nią właśnie bezkolizyjnie skręcają jadący od Grójeckiej. Tak można?
I drugie pytanie: czy na skrzyżowaniu Grójecka - Kopińska występuje jakieś międzyzielone, czy tramwaje napierdzielają tam na poziomym, wyganiając pieszych z przejścia? Tramwaje jadące w kierunku pl. Narutowicza. Bo albo wjeżdżają na poziomym, albo jakiś kretyn pod kierunkiem innego kretyna coś spaprał i wjeżdżający na pionowej pale tramwaj po przejechaniu skrzyżowania rozgania mających zielone pieszych.
I drugie pytanie: czy na skrzyżowaniu Grójecka - Kopińska występuje jakieś międzyzielone, czy tramwaje napierdzielają tam na poziomym, wyganiając pieszych z przejścia? Tramwaje jadące w kierunku pl. Narutowicza. Bo albo wjeżdżają na poziomym, albo jakiś kretyn pod kierunkiem innego kretyna coś spaprał i wjeżdżający na pionowej pale tramwaj po przejechaniu skrzyżowania rozgania mających zielone pieszych.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Nie można, ja bym to zgłosił do ZDMu, czy kto tym zarządza. W sumie ciekawe spostrzeżenie, kilka razy mało nie wpakowałem się tam skręcając w lewo w samochody skręcające w prawo z naprzeciwka, ale myślałem że to była bezmyślna jazda bez zielonej strzałki.Szeregowy_Równoległy pisze:Grzymały-Sokołowskiego/Białobrzeska/Kopińska. Jadący od Grójeckiej mają wydzielony lewoskręt w Białobrzeską. W momencie, kiedy dostają swoje bezkolizyjne zielone do skrętu w lewo w Białobrzeską, dla Grzymały-Sokołowskiego od Szczęśliwickiej zapala się zielona strzałka do skrętu w prawo w Białobrzeską. Tę samą, co w nią właśnie bezkolizyjnie skręcają jadący od Grójeckiej. Tak można?
Na skrzyżowaniu Nowolazurowej z Ryżową od piątkowego popołudnia nie działają światła. Z tego też powodu tworzą się spore korki na Ryżowej (która jest drogą podporządkowaną) nie tylko w godzinach szczytu, ale także wieczorem. Np. wczoraj ok. 19 korek sięgał ul. Fasolowej. Czy ktoś się orientuje, kiedy światła na tym skrzyżowaniu zostaną włączone Do kogo należy napisać w tej sprawie Do inżyniera ruchu, ZDM-u
Pozdrawiam