Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 sie 2013, 22:54

Mało widziałeś (bez urazy).
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sie 2013, 22:59

Stary Pingwin pisze:Przypuszczam, że przejeżdża więcej samochodów, niż przedtem. Mogło przybyć samochodów, które wcześniej jechały do Rzymowskiego i Cybernetyki. Każda nowa bądź zmodernizowana droga przyciąga. Za jakiś czas korek do skrętu w lewo znów będzie sięgał Sójki.
Budowa nowych dróg to trochę jak kupno większych spodni w ramach walki z nadwagą.

Piszę "trochę" bo jednak jak się na siłowni podpakuje, to też nowe spodnie trzeba. Choć moim zdaniem to akurat jest jednak ten pierwszy przypadek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 24 sie 2013, 2:09

Glonojad pisze:Budowa nowych dróg to trochę jak kupno większych spodni w ramach walki z nadwagą.
Zasadniczo masz rację*). Jest nawet opisane takie zjawisko na potwierdzenie tej tezy, nazywa się paradoks Braessa

*) ale z wyjątkiem obwodnic wyrzucających ruch poza miasto.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 24 sie 2013, 11:43

Stary Pingwin pisze:Mało widziałeś (bez urazy).
Niby o jakiej porze tam był taki korek?
Bo jeżdżąc tam co najmniej cztery razy dziennie prawdopodobnie widziałem co najmniej tyle, że już wiele więcej się nie da.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 24 sie 2013, 12:00

To może inaczej- kiedy ustawiasz się na lewym pasie Puławskiej do skrętu, nie wciskając się między samochody stojące już na tym pasie? Ja od Sójki właśnie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2013, 12:08

Piottr pisze: Zasadniczo masz rację*).
Stąd zastrzeżenie w zdaniu poniżej... Trudno jednak usprawnienie skrzyżowania Poleczki - Puławska traktować jako rozbudowę układu obwodowego (mimo faktu, że przez parę lat będzie tamtędy szło połączenie między POW a Dolinką Służewiecką), podobnie jak II jezdnię Wołoskiej, przebitkę KEN do Śródmieścia, II jezdnię Prostej... a na to wszystko środki się znalazły - zabrakło na pół Nowolazurowej natomiast, al. Tysiąclecia i trasę Wiatraczna - Żaba. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 24 sie 2013, 12:29

Stary Pingwin pisze:To może inaczej- kiedy ustawiasz się na lewym pasie Puławskiej do skrętu, nie wciskając się między samochody stojące już na tym pasie? Ja od Sójki właśnie.
W korku stricte do skrętu w Poleczki najdalej stałem przed ZP Grabów.
I nikomu się nie wciskałem, takiego chamstwa na drodze nie lubię.

Zastanawiam się tylko, o której ty w takich korkach tam niby stałeś, bo naprawdę nie przypominam sobie ani razu takiego korka...

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 24 sie 2013, 12:41

Poza wakacjami w godzinach 7-9 :arrow: Poleczki oraz :arrow: Puławska na Poleczki od Poloneza po 16.
miłośnik 13N

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 24 sie 2013, 13:01

Na Poleczki to się zgadza, ale chyba mówimy głównie o lewoskręcie z Puławskiej w Poleczki.

W podanych przez ciebie godzinach od 7 do 9 zawsze pamiętam korek do prawie ZP Grabów, ale nie dalej...
Ogólnie rano w kier. Warszawy jest permanentny korek do Sójki, potem trochę się rozluźnia, ale nadal jest to korek, więc może mamy inne odczucie korka :P

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 sie 2013, 12:41

Zwężono (roboty ciepłownicze) Gagarina przy Sieleckiej, i specjalnie na tę cześć skręt w lewo zyskał osobną fazę... Galas to zawsze mnie czymś zaskoczy.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 sie 2013, 16:09

Musze przyznac racje koledze BJ. Stalem na Pullawskiej do skretu w Poleczki 6 w kolejnosci, wjechalem na skrzyzowanie na kocie oczy.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 02 wrz 2013, 22:33

MichalJ pisze:Zwężono (roboty ciepłownicze) Gagarina przy Sieleckiej, i specjalnie na tę cześć skręt w lewo zyskał osobną fazę... Galas to zawsze mnie czymś zaskoczy.
To nie Galas a "czerwona książka". Wydzielono pas w lewo (geometria), ruch z przeciwległego kierunku 2 pasy, stąd wydzielona faza. Takie przepisy. Po czasówce będzie jak było.
Ale czasami czasówki są zgodne z "czerwoną książką" a wracamy do stanu przed czasówką, który nie jest zgodny (chodzi jeszcze układ sprzed 2003 roku).

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 paź 2013, 22:34

Grzymały-Sokołowskiego/Białobrzeska/Kopińska. Jadący od Grójeckiej mają wydzielony lewoskręt w Białobrzeską. W momencie, kiedy dostają swoje bezkolizyjne zielone do skrętu w lewo w Białobrzeską, dla Grzymały-Sokołowskiego od Szczęśliwickiej zapala się zielona strzałka do skrętu w prawo w Białobrzeską. Tę samą, co w nią właśnie bezkolizyjnie skręcają jadący od Grójeckiej. Tak można?
I drugie pytanie: czy na skrzyżowaniu Grójecka - Kopińska występuje jakieś międzyzielone, czy tramwaje napierdzielają tam na poziomym, wyganiając pieszych z przejścia? Tramwaje jadące w kierunku pl. Narutowicza. Bo albo wjeżdżają na poziomym, albo jakiś kretyn pod kierunkiem innego kretyna coś spaprał i wjeżdżający na pionowej pale tramwaj po przejechaniu skrzyżowania rozgania mających zielone pieszych.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 14 paź 2013, 12:21

Szeregowy_Równoległy pisze:Grzymały-Sokołowskiego/Białobrzeska/Kopińska. Jadący od Grójeckiej mają wydzielony lewoskręt w Białobrzeską. W momencie, kiedy dostają swoje bezkolizyjne zielone do skrętu w lewo w Białobrzeską, dla Grzymały-Sokołowskiego od Szczęśliwickiej zapala się zielona strzałka do skrętu w prawo w Białobrzeską. Tę samą, co w nią właśnie bezkolizyjnie skręcają jadący od Grójeckiej. Tak można?
Nie można, ja bym to zgłosił do ZDMu, czy kto tym zarządza. W sumie ciekawe spostrzeżenie, kilka razy mało nie wpakowałem się tam skręcając w lewo w samochody skręcające w prawo z naprzeciwka, ale myślałem że to była bezmyślna jazda bez zielonej strzałki. :(

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 15 paź 2013, 14:40

Na skrzyżowaniu Nowolazurowej z Ryżową od piątkowego popołudnia nie działają światła. Z tego też powodu tworzą się spore korki na Ryżowej (która jest drogą podporządkowaną) nie tylko w godzinach szczytu, ale także wieczorem. Np. wczoraj ok. 19 korek sięgał ul. Fasolowej. Czy ktoś się orientuje, kiedy światła na tym skrzyżowaniu zostaną włączone :?: Do kogo należy napisać w tej sprawie :?: Do inżyniera ruchu, ZDM-u :?:
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ