Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 wrz 2013, 11:04

Za to jest zupełnie logiczna w kontekście tego, co napisałem powyżej (tak, wiem, pojedyncza obserwacja, tylko że logiczna). Poza tym wyobraźmy sobie poparcie polityczne dla 187 na pl. Tysiąclecia.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

cristle
Posty: 108
Rejestracja: 27 sie 2007, 15:06

Post autor: cristle » 25 wrz 2013, 11:19

Proszę przeanalizować możliwy przebieg linii według następujących założeń:
129: OKĘCIE - Al. Krakowska - Hynka - Łopuszańska - Kleszczowa - Ryżowa - Nowolazurowa - Chrościckiego - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - CM.WOLSKI (lub KOŁO)
194: URSUS NIEDŹWIADEK - Keniga - Warszawska - Traktorzystów - Swierszcza - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - CM. WOLSKI (korelacja rozkładu z 716)
206: PKP GOŁĄBKI - Orłów Piastowskich (obecne warianty) - Warszawska - Orląt Lwowskich - URSUS NIEDŹWIADEK (wybrane kursy po trasie wydłużonej: Wojciechowskiego - Traktorzystów - Swierszcza - do WAGONOWNIA ODOLANY
716: OGIŃSKIEGO - ... - Warszawska - Orląt Lwowskich - Keniga - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Swierszcza - Dźwigowa - Połczyńska - CM. WOLSKI (po otwarciu Gierdziejewskiego: Traktorzystów - Szamoty - Gierdziejewskiego - Połczyńska - CM. WOLSKI
187: URSUS NIEDŹWIADEK - Warszawska - Lalki - Cierlicka - Boh. W-wy - Plac Tysiąclecia - Ryżowa - Kleszczowa - Al. Jerozolimskie (lub Chrobrego - Popularna) - Aleje Jerozolimskie - Marszałkowska - Trasa Łazienkowska - dalej bez zmian
191: REGULSKA - PKP URSUS- Malinowa - Spisaka - Kompanii Kordian - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Kleszczowa - Al. Jerozolimskie - DW. CENTRALNY
517: likwidacja (pewnie i tak przesądzona)
401: bez zmian
178: likwidacja linii

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2013, 11:28

Ja też się skłaniam do tego, że Nowolazurową powinna kursować linia lokalna a nie 187 - to był gruby błąd ZTM i urzędu dzielnicy od samego początku. Myślałem o 206, ale teraz skłaniam się ku 177. Pytanie do tubylców: czy mały autobus da radę przejechać ulicami Batalionu AK ”Włochy” i Solipsowską do skrzyżowania Ryżowa/Kleszczowa/Bolesława Chrobrego? W tej okolicy powstało ostatnio wiele osiedli, jest szkoła, a teren pozbawiony komunikacji.
Całościowy projekt - m.in. z kompromisową propozycją zachowania linii 517, choć na nieco innej trasie - przedstawię wkrótce w blogu.

Gregory80
Posty: 25
Rejestracja: 19 wrz 2013, 7:42
Lokalizacja: Warszawa/Serock

Post autor: Gregory80 » 25 wrz 2013, 12:40

pawcio pisze:Ja im dłużej myślę, tym większy mam problem z Nowolazurową. Całą resztę jakoś poukładać jestem w stanie, a tu nic sensownego wymyślić nie za bardzo jestem w stanie. Nowolazurowa praktycznie wymusza linię z Niedźwiadka do Śródmieścia/Ochoty z ominięciem Skoroszy. I nijak nie jestem w stanie tego ominąć.
No właśnie ja też już myśle i ułożyłem tzn. narysowałem jako taki schemat dla całej Dzielnicy ale wypada mi cały czas Nowolazurowa.
Przecież nie poślę tam lini 191 kurującej co 10min. ani 401, które śmiga w godz. szczytu co 5 min a tym bardziej nowego 517 (po połączeniu ze 187) też kursującego wstępnie w godz. szczytu co 10 min.

[ Dodano: Śro 25 Wrz, 2013 12:58 ]
cristle pisze:Proszę przeanalizować możliwy przebieg linii według następujących założeń:
129: OKĘCIE - Al. Krakowska - Hynka - Łopuszańska - Kleszczowa - Ryżowa - Nowolazurowa - Chrościckiego - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - CM.WOLSKI (lub KOŁO)
194: URSUS NIEDŹWIADEK - Keniga - Warszawska - Traktorzystów - Swierszcza - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - CM. WOLSKI (korelacja rozkładu z 716)
206: PKP GOŁĄBKI - Orłów Piastowskich (obecne warianty) - Warszawska - Orląt Lwowskich - URSUS NIEDŹWIADEK (wybrane kursy po trasie wydłużonej: Wojciechowskiego - Traktorzystów - Swierszcza - do WAGONOWNIA ODOLANY
716: OGIŃSKIEGO - ... - Warszawska - Orląt Lwowskich - Keniga - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Swierszcza - Dźwigowa - Połczyńska - CM. WOLSKI (po otwarciu Gierdziejewskiego: Traktorzystów - Szamoty - Gierdziejewskiego - Połczyńska - CM. WOLSKI
187: URSUS NIEDŹWIADEK - Warszawska - Lalki - Cierlicka - Boh. W-wy - Plac Tysiąclecia - Ryżowa - Kleszczowa - Al. Jerozolimskie (lub Chrobrego - Popularna) - Aleje Jerozolimskie - Marszałkowska - Trasa Łazienkowska - dalej bez zmian
191: REGULSKA - PKP URSUS- Malinowa - Spisaka - Kompanii Kordian - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Kleszczowa - Al. Jerozolimskie - DW. CENTRALNY
517: likwidacja (pewnie i tak przesądzona)
401: bez zmian
178: likwidacja linii
Dziękuje bardzo za propozycję. Oczywiścię wezmiemy je w Urzęddzie do analizy układu komunkacyjnego

Odnośnie linii 716 to raczej nie wykonalne.
Jako Urzad spotkaliśmy sie z negatywną opinią Dzielnicy Włochy dotyczącą przeniesienia tej linii i wycofania z Włoch

Linia 206 całkiem ciekawy pomysł po skróceniu 194
Pozdrawiam
Grzegorz Busłowski

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2013, 12:59

Dlatego przez Nowolazurową trzeba posłać linię lokalną. 191 ma się bardzo dobrze na obecnej trasie, 401 - także. A 517 rzeczywiście należy połączyć ze 187 (po zmianie wschodniej końcówki). Będzie i magiczny dla Ursusa numer, a skończy się dublowanie kolei.

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 25 wrz 2013, 15:11

cristle pisze:Proszę przeanalizować możliwy przebieg linii według następujących założeń:

194: URSUS NIEDŹWIADEK - Keniga - Warszawska - Traktorzystów - Swierszcza - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - CM. WOLSKI (korelacja rozkładu z 716)
Nie mam pojęcia co jest złego w obecnej linii 194 ale informuję, iż ZP Władysława Hermana musi mieć połączenie z tramwajami na Połczyńskiej, zapraszam rano do obserwacji obecnego 716. Jeśli już to można puścic 194 po trasie dzisiejszego 187 z Niedźwiadka, choć grzebanie przy tej linii jest kompletnie bez sensu!


A co do Nowolazurowej można wymyślić coś takiego:
NIEDŹWIADEK - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Nowolazurowa - Chrobrego - Popularna - Techników - Sympatyczna - Wałowicka (powrót Świerszcza) - Chrościckiego - NOWE WŁOCHY.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 wrz 2013, 15:17

Moim zdaniem szkoda brygad na takie coś. Tam właściwsze jest puszczenie 177 lub 206.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 25 wrz 2013, 19:55

126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2013, 20:02

Zgodnie z obietnicą:
127 (PKP Niedźwiadek - Mariensztat)
517 (PKP Niedźwiadek - Gocław) i 166 (Kabaty - Targówek)
504 (PKP Niedźwiadek - Kabaty)
129 (Skorosze - Cm. Wolski)
a poza tym: 178, 187 i ewent. 394 do likwidacji

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2013, 20:05

Ciekawe, ale nie umiem bez mapki. :)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2013, 20:09

Zajrzyj - masz dokładne opisy według ulic:
http://autobusczerwony.blox.pl/2013/09/ ... rsusa.html

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 wrz 2013, 20:16

Patrzyłem z mapką i o ile słabo znam specyfikę Ursusa, tak uważam że proponowane 177 to koszmarny potwór.
Po za tym skoro wrzuca się 127 na Niedźwiadek, to po co tam jeszcze 517? To już dwa grzyby w barszcz, szczególnie jak dochodzi linia kolejowa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 25 wrz 2013, 20:39

osa pisze:Zajrzyj - masz dokładne opisy według ulic:
http://autobusczerwony.blox.pl/2013/09/ ... rsusa.html
Przepraszam, ale co? Myślałem, że po otwarciu PKP U. N. powinno się dążyć na Ursusie do układu opartego przede wszystkim na krótkich lokalnych liniach dowożących do kolei, a tutaj zostawiasz całkiem sporą liczbę długaśnych potworów wjeżdżających do samego centrum. Ja rozumiem, że można nie lubić kolei, ale sensowne linie, mogące stanowić dla niej alternatywę już istnieją – są to: 194 dla obszarów na północ od torów, i 191 dla obszarów na południe od nich. Obie z nich jadą do ważnych węzłów przesiadkowych, na których można się przesiąść na często kursujące tramwaje.

A żeby nie było, że krytykuję niekonstruktywnie – swoją propozycję już kiedyś przedstawiałem, tylko wymaga ona lekkich poprawek i wzięcia pod uwagę otwarcia nowego odcinka ul. Gierdziejewskiego.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2013, 20:44

osa pisze:Zajrzyj - masz dokładne opisy według ulic:
http://autobusczerwony.blox.pl/2013/09/ ... rsusa.html
Pisałem po przeczytaniu bloga, ale ja jestem wzrokowiec i lubię mapki. :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 wrz 2013, 20:47

Zostawianie 127 równolegle do pociągów to błąd pryncypialny.

Gdzie to 177 miałoby stać na PKP Włochy? Jeśli już wydłużyć do Nowych Włoch. Potworek straszny.

191, które teraz jest przynajmniej wolne od korków na Ochocie (no może Bitwy), miałoby dodatkowo przedzierać się przez Żwirki i Towarową. Czy dojazd do M2 jest tego wart, wątpię.

517 powinno zostać na Targówku do czasu otwarcia Targowej/M2. 166 to nie zastępstwo.

Pomysły za 187 na Mokotowie są bujne, nie powiem.

I nade wszystko, policz brygady.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ