Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 wrz 2013, 23:39

Emilii Plater to nie jest ciąg.

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 wrz 2013, 23:41

Ale te same autobusy wyjeżdżają w ciąg Alej Jerozolimskich. :P

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 wrz 2013, 23:41

Dobra, ja pasuję. :-#

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 wrz 2013, 23:42

:D No ale chyba się z tym zgodzisz. ;)

Z mojej strony też EOT.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 wrz 2013, 0:04

osa pisze: wystarczy zamknąć estakadę między Wisłostradą a Trasa Łazienkowską i problem tej unikatowej relacji sam się rozwiąże.
Na pół roku. Na tej zasadzie to każde zawieszenie spowodowane remontem czegokolwiek powinno być na zawsze - i nigdzie by już nic nie jeździło, bo każda ulica ma w swojej historii taki czas, że była nieprzejezdna.
(Zresztą w jedną stronę już jest objazd.)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 wrz 2013, 0:31

Ale ten remont będzie wygodną okazją, żeby odchudzić nieco nadpodaż na Czerniakowskiej i zlikwidować chyba najmniej wykorzystaną linię na tej ulicy, poza tym okaże się, że można się bez niej jakoś obyć.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 wrz 2013, 8:29

Pytanie do znawców lokalnych. Czy po Skoroszewskiej coś większego niż 10m przejedzie?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 wrz 2013, 9:36

Nie wiem czy z racji tego, że czasami bywam tam u kolegi to mogę czuć się znawcą lokalnym zważywszy na to, że już spory czas tam nie byłem a tam się baaaardzo okolice rozbudowuje ale moim zdaniem większy autobus miałby problem a i te ulice przypominają bardzo osiedlowe uliczki więc moim zdaniem wpuszczanie tam większego autobusu mijałoby się z celem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 wrz 2013, 10:00

12-metrowy przejedzie, ale na regularne kursy w dwóch kierunkach, to tam nie bardzo bym taki tabor widział... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 wrz 2013, 10:34

Coraz dalej jesteśmy od głównego tematu (gdzie o 187/167 pisać? Dolny Mokotów? Górny? Ochota? Trasa Ł?), ale postanowiłem sprawdzić, jak działa to 187 dziś. Tylko trochę mi nie wyszło, bo raz, że późno wyszedłem i chciałem jechać 9:11 (następne kursy 9:26 i 9:41), a dwa, że musiałem wzywać pogotowie do potrącenia pieszej, więc pierwszy kurs (zrealizowany ok. 9:16) musiałem przepuścić. A następny przyjechał 9:40. Urgh.

Jak to ma tak jeździć, to lepiej skasować od dziś, a odzyskanymi brygadami zasilić cokolwiek, 167?, a najlepiej takie coś, co jeździ często - np. 131, albo 159, żeby właśnie jeździło często. Na głównych ciągach w ogóle nie powinno być linii jeżdżących w szczycie rzadziej niż co 10 minut.

A autobus (do którego weszło ok. tuzina osób na przystanku Sielce) miał zajęte prawie wszystkie siedzące i w takim stanie, przy wymianach 2-3 osobowych, pojechał na Ochotę. Wysiadłem przy GUS (cudowna przesiadka na tramwaj), więc dalej nie wiem.

W sumie - na Rozbrat jest wygodniej dołem 159 i 162, na rondo Jazdy górą 131 (co prawda nie obejmuje Czerniakowskiej od Bartyckiej na północ...), na Wawelską jest 167, to może faktycznie ta linia jest niepotrzebna i już. Ale to pod warunkiem, że 167 nikt nie ruszy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 wrz 2013, 13:54

9-10 to już po szczycie. Co nie zmienia, że 25 min czekania (zwłaszcza po szczycie) nie powinno się przydarzać i już.
osa pisze:Normalnie tej pętli by nie było, gdyby nie miejsce do postoju autobusów.
:D Jaka pętla by była, gdyby nie było na niej miejsca do postoju autobusów? ;)

Oczywiście Torwar proponuję z przyczyn technicznych - na Stegny to za daleko, taka linia zeżre multum brygad. Natomiast łączenie z 411 może być, jak pisałem, to zasadniczo niewiele zmienia. Tylko wtedy do Starej Miłosnej już jechać nie może.
osa pisze:Przy 191 do Metra Politechnika nie upieram sie,
Słusznie, bo na blogu proponujesz M Rondo Daszyńskiego. Uważaj, mamy już dwie linie! :D W planach. Pewnym (drobnym) mankamentem tego pomysłu jest także rozjechanie się o rok-dwa stacji na Niedźwiadku i odcinka centralnego, a kierowanie tam 191 teraz jest mocno na wyrost.

Co do kryterium koło Banacha(?) - linie potrzebują pętli. 177 też trzeba byłoby wydłużyć do Nowych Włoch, co akurat tu problemem nie jest (w przeciwieństwie do kręcenia jak jelita w brzuchu).
osa pisze:Nie rozumiem protestu Włoch przeciw zmianie trasy 716 przez Gierdziejewskiego.
Ja zrozumiałem, że to Piastów protestuje 8-( Akurat jeśli coś ma być na tym wiadukcie, to takie 716 wydaje się najsensowniejsze. Przynajmniej z różnorakich pomysłów, z jakimi się spotkałem. Jest to chyba też najciekawszy element całej Twojej propozycji.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 26 wrz 2013, 14:05

Piastów chce podjazdów pod PKP Niedźwiadek zamiast prosto Warszawską bo podobno część stoi na terenie Piastowa, a Włochy protestują choć jeźdzą 716 pojedyńcze osoby z ZP Przepiórki. Nowe Włochy jeżdzą 194 a reszta 194/189. 716 przez Gierdziejewskiego nie będzie dla nikogo stratą.

[ Dodano: Czw 26 Wrz, 2013 14:07 ]
pawcio pisze:Pytanie do znawców lokalnych. Czy po Skoroszewskiej coś większego niż 10m przejedzie?
Na regularne kursy to 10m to jest max. W ogóle jakoś nie widzę podjazdów dwukierunkowo na tej ulicy, choćby z powodu problematycznych skrętów.

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 14:25

fik pisze:Tak, oczywiście spodziewałem się takiego komentarza (choć forma "na przeciwpotoku" przyszła i walnęła mnie z byka, ale jej się nie dałem). Problem polega na tym, że na moście Poniatowskiego tramwaje jadą nabite w obie strony, na moście Ś-D to samo, tylko biedne 517 ma jakiś "przeciwpotok". Za chwile okaże się, że metro między Ratuszem a Politechniką ma jakieś przeciwpotoki.
Na Moście Śląsko-Dąbrowskim jak najbardziej są przeciwpotoki, w szczególności rano w kierunku Pragi, Targówka autobusy jak bęben się odbijają jeden od drugiego, tak samo po południu w kierunku metra wcale takie załadowane nie jeżdżą, również 160 wychwalane przez niektórych pod niebiosa. O-)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 wrz 2013, 14:44

ArturS pisze:a Włochy protestują choć jeźdzą 716 pojedyńcze osoby z ZP Przepiórki.
Tzn. coś w zamian na Świerszcza można dać - ja lansuję 129 ;)

Mam całą swoją koncepcję, której nie chcę tu wrzucać, bo wczoraj już były dwie czy trzy, byłoby tego za dużo.

Na Nowolazurową proponuję 129 (najlepiej z Pużaka, choć może być ze Skoroszy), które miałoby stać się analogiem 194 po południowej stronie torów - dojazd do Ciepłowni z ok. [15/15/15]. Wtedy oczywiście Koło jest daleko. Zostaje pytanie, czy na Techników wystarczy samo 127.

Innym pytaniem jest, tu chyba pomijanym, co dać na Sosnkowskiego/Spisaka po kasacji 178.

Poza tym policzyłem brygady i kilku brakuje, zwłaszcza w DS. Bierze się to głównie z dzielenia 401.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 wrz 2013, 14:48

ashir pisze:Na Moście Śląsko-Dąbrowskim jak najbardziej są przeciwpotoki, w szczególności rano w kierunku Pragi, Targówka autobusy jak bęben się odbijają jeden od drugiego, tak samo po południu w kierunku metra wcale takie załadowane nie jeżdżą, również 160 wychwalane przez niektórych pod niebiosa.
Na MŚD jest pewna asymetria potoków, ale autobusy w kierunku Pragi rano wcale puste nie jadą (zwłaszcza 190, do którego można mieć problemy z zabraniem się). Wszystko to przy znacznie wyższej częstotliwości niż 517, czyli możemy łatwo wysnuć wniosek, że ludzie w kierunku przeciwnym od większości jeżdżą, tylko z dziwnych przyczyn nie korzystają z 517.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ