Komunikacja miejska w Ursusie
Moderator: Wiliam
26 lipca, 4:58, przystanek Okrzei Centrum. W 517 tłum. Wszedłem i dalej jak dwa kroki nie mogłem iść bo tyle było ludzi (a zawsze idę w głąb pojazdu, np. do przegubu). Nie wiem na ile ta obserwacja pokazuje ogólne napełnienie tej linii i nie mam zamiaru jej w żaden sposób interpretować bo nie korzystam często z tej linii. Wrzucam to tylko w ramach dyskusji o zapełnieniu tej linii na prawej stronie Wisły.
Tylko, że w wariancie, który zaproponowałem 177 i 194 jechałyby zupełnie innymi trasami. Z tym 177 to chodziło mi też o to, że w ten sposób mogłoby powstać dość atrakcyjne połączenie obwodowe pomiędzy dzielnicami, szczególnie jeśli miałoby częstotliwość np. 20 minut. Mogłoby się okazać, że jazda w ten sposób np. z Okęcia na Jelonki jest bardziej opłacalna niż 189, teraz czas przejazdu 189 Hynka - Ciepłownia Wola to w godzinach szczytu ok. 22 minut, ale nie licząc korków, 177 np. Okęcie - Szeligowska myślę że wyszłoby ok. 30 minut, ale mniejsze ryzyko korków - realnie mogłoby być bardziej opłacalne.KwZ pisze:A Niedźwiadek potrzebuje dwóch linii na Wolę, 177 i 194? Szczerze mówiąc, to już bardziej do mnie przemawia 716 wg Osy.
716 przez Gierdziejewskiego też byłoby logiczne, pytanie czy Piastów się zgodzi (podobno nie).
Pewnie będzie mniejszy, ale na skrzyżowaniu Ryżowa/Kleszczowa jest dość niekorzystny układ pasów i chyba też przez to się korkuje w godzinach szczytu, tu by raczej pomogła budowa ronda, tak jak jest w planach.KwZ pisze:I powstaje pytanie o warunki brzegowe: czy korek na Ryżowej nadal będzie zabójczy po oddaniu węzła Salomea.
517 na Gocław też na pewno jest lepsze niż obecnie na Targówek, ale pytanie czy im potrzeba kolejną tak silną linię, jak mają już m.in. 507, 509, 111 ? I co wtedy z kursami 411 do Starej Miłosny ?Bez sensu jest też kończenie trasy 517 na Torwarze. Normalnie tej pętli by nie było, gdyby nie miejsce do postoju autobusów. Stąd propozycja linii na Gocław
Może to i ciekawy pomysł, tylko czy na pewno potrzebna jest kolejna częsta linia na Dźwigowej, skoro jest już 189 i 194 ? Moim zdaniem bardziej cenne są relacje zapewniane obecnie przez 178, tylko wadą jest niska częstotliwość.a na Dźwigowej częste 129 - ta trasa (Skorosze - Cm. Wolski) i reanimacja linii w miejsce obecnego potwora podoba mi się najbardziej.
Chyba tak, bo obecne 129 i tak za bardzo nic nie daje, rzecz jasna 127 też przydałoby się trochę częściej w godzinach szczytu (12 min.) ale to obecnie raczej mało realne.Zostaje pytanie, czy na Techników wystarczy samo 127.
A nie wystarczy częstsze 177 ? Raczej w obu kierunkach przez Spisaka, wtedy bez obsługi zostałby tylko przystanek 'Kolorowa' - dość blisko Sosnkowskiego.Innym pytaniem jest, tu chyba pomijanym, co dać na Sosnkowskiego/Spisaka po kasacji 178.
Pytanie do znawców lokalnych. Czy po Skoroszewskiej coś większego niż 10m przejedzie?
Dlaczego ? Myślę że 12 m dałoby radę w razie potrzeby, jest wiele bardziej ciasnych miejsc, najbardziej problematyczny jest chyba skręt w lewo Skoroszewska Prystora, ale to najwyżej by musieli się przepuszczać.Na regularne kursy to 10m to jest max. W ogóle jakoś nie widzę podjazdów dwukierunkowo na tej ulicy, choćby z powodu problematycznych skrętów.
To zależy od pory, bo zazwyczaj jednak puste jeżdżą (190 również przepełnione nie jeździ). A 517 jeździ przez inny most to raczej trudno alternatywnie z niego skorzystać, 517 przydaje się do innych celów podróży niezwiązanych z Trasą W-Z.fik pisze:Na MŚD jest pewna asymetria potoków, ale autobusy w kierunku Pragi rano wcale puste nie jadą (zwłaszcza 190, do którego można mieć problemy z zabraniem się). Wszystko to przy znacznie wyższej częstotliwości niż 517, czyli możemy łatwo wysnuć wniosek, że ludzie w kierunku przeciwnym od większości jeżdżą, tylko z dziwnych przyczyn nie korzystają z 517.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nieprawda.ashir pisze:To zależy od pory, bo zazwyczaj jednak puste jeżdżą
Które cele osiągalne przy pomocy 517 nie mogą zostać osiągnięte z wykorzystaniem trasy WZ?ashir pisze:A 517 jeździ przez inny most to raczej trudno alternatywnie z niego skorzystać, 517 przydaje się do innych celów podróży niezwiązanych z Trasą W-Z.
Nie ten most, nie ta godzina. Ok, można się zastanawiać, czy dla samego Targówka nie opłacałoby się bardziej wzmocnić 160, niż zostawiać 517. Ja słyszałem głosy, że 517 po zabraniu tramwajów (22, 25) odżyło trochę i przyjąłem konserwatywnie jego zostawienie na potrzeby dyskusji o Ursusie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Owszem, ale na krótko i obecnie przeżywa raczej wtórną zapaść. Chociaż nie sposób kwestionować faktu, iż zdarzają się kursy wcale nieźle wykorzystane. Jednak procent zapełnienia (popyt : podaż) jest o punkt więcej, niż niezadowalający.KwZ pisze:Ja słyszałem głosy, że 517 po zabraniu tramwajów (22, 25) odżyło trochę i przyjąłem konserwatywnie jego zostawienie na potrzeby dyskusji o Ursusie.
Prawda, o godzinie 6 czy 7 zdecydowanie pustsze jeżdżą niż o 8-9.emyl pisze:Nieprawda.
Bardzo mi np. brakuje linii 32 jako łącznik między Trasą W-Z, a Grójecką (i dalej Włochami), dzięki czemu raczej decyduję się na jazdę 517 niż latanie po Centralnym od 160 do tramwaju.emyl pisze:Które cele osiągalne przy pomocy 517 nie mogą zostać osiągnięte z wykorzystaniem trasy WZ?
De Gaulle'a, Smyk, Centrum, Starynkiewicza, pl. Zawiszy, DwZ, Berestecka (przynajmniej bez przesiadek). Każdy jeden nie jest zbyt istotny, ale zbiera się.emyl pisze:
Które cele osiągalne przy pomocy 517 nie mogą zostać osiągnięte z wykorzystaniem trasy WZ?
[ Dodano: Czw 26 Wrz, 2013 20:51 ]
Mnie 32 nie brakuje. Nauczyłem się przesiadać na Okopowej z 1, na Centralnym ze 160 albo nawet na dwie przesiadki Centralny/Femina.ashir pisze: Bardzo mi np. brakuje linii 32 jako łącznik między Trasą W-Z, a Grójecką (i dalej Włochami), dzięki czemu raczej decyduję się na jazdę 517 niż latanie po Centralnym od 160.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Pl. Narutowicza też, dobry przystanek do przesiadki na tramwaje (bardzo blisko, przejście na jednym poziomie). Zamiast się przesiadać nawet już na Kijowskiej, lepiej dopiero tutaj, więcej tramwajów i duża szansa, że po drodze jakiś się wyprzedzi, w końcu one takie szybskie są, w szczególności między Mostem Poniatowskiego, a Muzeum Narodowym, światła też swoje robią.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Za punkt wyjściowy przyjąwszy Dw. Wileński:KwZ pisze:De Gaulle'a, Smyk, Centrum, Starynkiewicza, pl. Zawiszy, DwZ, Berestecka
1. WZ Stare Miasto Trakt (przyznaję, ta jedyna przesiadka jest mało wygodna)
2. Tutaj 517 się nie zatrzymuje.
3. M1?
4. Tutaj 517 również się nie zatrzymuje.
5. WZ Karcelak Jedynka.
6. Przy tej odległości dopuszczalna staje się mniej wygodna przesiadka przy Dw. Centralnym i dokładnie to samo tyczy się Beresteckiej.
Znów przesiadać się na Kercelaku, żeby za chwilę przesiąść się gdzieś na Grójeckiej, bo samo w sobie 1 mnie nie interesuje? A jeszcze wcześniej się przesiąść, albo lecieć do Radzymińskiej najlepiej do 512, które byście chcieli zlikwidować? Czyli np. w drodze na Pralkę zamiast przesiąść się raz, mam się przesiąść 3 razy?emyl pisze:5. WZ Karcelak Jedynka.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nie wiem, co ja mam z tym "Karcelakiem". Niby człowiek zna "poprawną" formę, a zapisuje za każdym razem przez "a"Wiliam pisze:ekhm, chyba Kercelak lub po jak to było kiedyś plac Kercelego.
160+9 to jedna przesiadka.ashir pisze:Czyli np. w drodze na Pralkę zamiast przesiąść się raz, mam się przesiąść 3 razy?