Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 26 wrz 2013, 15:04

26 lipca, 4:58, przystanek Okrzei :arrow: Centrum. W 517 tłum. Wszedłem i dalej jak dwa kroki nie mogłem iść bo tyle było ludzi (a zawsze idę w głąb pojazdu, np. do przegubu). Nie wiem na ile ta obserwacja pokazuje ogólne napełnienie tej linii i nie mam zamiaru jej w żaden sposób interpretować bo nie korzystam często z tej linii. Wrzucam to tylko w ramach dyskusji o zapełnieniu tej linii na prawej stronie Wisły.

reserved
Posty: 14767
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 wrz 2013, 15:15

O kurczę, chyba dawno na tej Skoroszewskiej nie byłem bo widzę na mapie, że się troszkę pozmieniało... :-" A czy nie da się przekierować jakoś po prostu 206 lub 207 w miejsca, które są oddane obecnie od komunikacji a jej potrzebują?

mb112
Posty: 1155
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 wrz 2013, 15:31

KwZ pisze:A Niedźwiadek potrzebuje dwóch linii na Wolę, 177 i 194? Szczerze mówiąc, to już bardziej do mnie przemawia 716 wg Osy.
Tylko, że w wariancie, który zaproponowałem 177 i 194 jechałyby zupełnie innymi trasami. Z tym 177 to chodziło mi też o to, że w ten sposób mogłoby powstać dość atrakcyjne połączenie obwodowe pomiędzy dzielnicami, szczególnie jeśli miałoby częstotliwość np. 20 minut. Mogłoby się okazać, że jazda w ten sposób np. z Okęcia na Jelonki jest bardziej opłacalna niż 189, teraz czas przejazdu 189 Hynka - Ciepłownia Wola to w godzinach szczytu ok. 22 minut, ale nie licząc korków, 177 np. Okęcie - Szeligowska myślę że wyszłoby ok. 30 minut, ale mniejsze ryzyko korków - realnie mogłoby być bardziej opłacalne.
716 przez Gierdziejewskiego też byłoby logiczne, pytanie czy Piastów się zgodzi (podobno nie).
KwZ pisze:I powstaje pytanie o warunki brzegowe: czy korek na Ryżowej nadal będzie zabójczy po oddaniu węzła Salomea.
Pewnie będzie mniejszy, ale na skrzyżowaniu Ryżowa/Kleszczowa jest dość niekorzystny układ pasów i chyba też przez to się korkuje w godzinach szczytu, tu by raczej pomogła budowa ronda, tak jak jest w planach.
Bez sensu jest też kończenie trasy 517 na Torwarze. Normalnie tej pętli by nie było, gdyby nie miejsce do postoju autobusów. Stąd propozycja linii na Gocław
517 na Gocław też na pewno jest lepsze niż obecnie na Targówek, ale pytanie czy im potrzeba kolejną tak silną linię, jak mają już m.in. 507, 509, 111 ? I co wtedy z kursami 411 do Starej Miłosny ?
a na Dźwigowej częste 129 - ta trasa (Skorosze - Cm. Wolski) i reanimacja linii w miejsce obecnego potwora podoba mi się najbardziej.
Może to i ciekawy pomysł, tylko czy na pewno potrzebna jest kolejna częsta linia na Dźwigowej, skoro jest już 189 i 194 ? Moim zdaniem bardziej cenne są relacje zapewniane obecnie przez 178, tylko wadą jest niska częstotliwość.
Zostaje pytanie, czy na Techników wystarczy samo 127.
Chyba tak, bo obecne 129 i tak za bardzo nic nie daje, rzecz jasna 127 też przydałoby się trochę częściej w godzinach szczytu (12 min.) ale to obecnie raczej mało realne.
Innym pytaniem jest, tu chyba pomijanym, co dać na Sosnkowskiego/Spisaka po kasacji 178.
A nie wystarczy częstsze 177 ? Raczej w obu kierunkach przez Spisaka, wtedy bez obsługi zostałby tylko przystanek 'Kolorowa' - dość blisko Sosnkowskiego.
Pytanie do znawców lokalnych. Czy po Skoroszewskiej coś większego niż 10m przejedzie?
Na regularne kursy to 10m to jest max. W ogóle jakoś nie widzę podjazdów dwukierunkowo na tej ulicy, choćby z powodu problematycznych skrętów.
Dlaczego ? Myślę że 12 m dałoby radę w razie potrzeby, jest wiele bardziej ciasnych miejsc, najbardziej problematyczny jest chyba skręt w lewo Skoroszewska -> Prystora, ale to najwyżej by musieli się przepuszczać.

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 20:37

fik pisze:Na MŚD jest pewna asymetria potoków, ale autobusy w kierunku Pragi rano wcale puste nie jadą (zwłaszcza 190, do którego można mieć problemy z zabraniem się). Wszystko to przy znacznie wyższej częstotliwości niż 517, czyli możemy łatwo wysnuć wniosek, że ludzie w kierunku przeciwnym od większości jeżdżą, tylko z dziwnych przyczyn nie korzystają z 517.
To zależy od pory, bo zazwyczaj jednak puste jeżdżą (190 również przepełnione nie jeździ). A 517 jeździ przez inny most to raczej trudno alternatywnie z niego skorzystać, 517 przydaje się do innych celów podróży niezwiązanych z Trasą W-Z.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 20:43

ashir pisze:To zależy od pory, bo zazwyczaj jednak puste jeżdżą
Nieprawda.
ashir pisze:A 517 jeździ przez inny most to raczej trudno alternatywnie z niego skorzystać, 517 przydaje się do innych celów podróży niezwiązanych z Trasą W-Z.
Które cele osiągalne przy pomocy 517 nie mogą zostać osiągnięte z wykorzystaniem trasy WZ?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 wrz 2013, 20:46

Nie ten most, nie ta godzina. Ok, można się zastanawiać, czy dla samego Targówka nie opłacałoby się bardziej wzmocnić 160, niż zostawiać 517. Ja słyszałem głosy, że 517 po zabraniu tramwajów (22, 25) odżyło trochę i przyjąłem konserwatywnie jego zostawienie na potrzeby dyskusji o Ursusie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 20:48

KwZ pisze:Ja słyszałem głosy, że 517 po zabraniu tramwajów (22, 25) odżyło trochę i przyjąłem konserwatywnie jego zostawienie na potrzeby dyskusji o Ursusie.
Owszem, ale na krótko i obecnie przeżywa raczej wtórną zapaść. Chociaż nie sposób kwestionować faktu, iż zdarzają się kursy wcale nieźle wykorzystane. Jednak procent zapełnienia (popyt : podaż) jest o punkt więcej, niż niezadowalający.

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 20:48

emyl pisze:Nieprawda.
Prawda, o godzinie 6 czy 7 zdecydowanie pustsze jeżdżą niż o 8-9.
emyl pisze:Które cele osiągalne przy pomocy 517 nie mogą zostać osiągnięte z wykorzystaniem trasy WZ?
Bardzo mi np. brakuje linii 32 jako łącznik między Trasą W-Z, a Grójecką (i dalej Włochami), dzięki czemu raczej decyduję się na jazdę 517 niż latanie po Centralnym od 160 do tramwaju. ;-)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 wrz 2013, 20:49

emyl pisze:
Które cele osiągalne przy pomocy 517 nie mogą zostać osiągnięte z wykorzystaniem trasy WZ?
De Gaulle'a, Smyk, Centrum, Starynkiewicza, pl. Zawiszy, DwZ, Berestecka (przynajmniej bez przesiadek). Każdy jeden nie jest zbyt istotny, ale zbiera się.

[ Dodano: Czw 26 Wrz, 2013 20:51 ]
ashir pisze: Bardzo mi np. brakuje linii 32 jako łącznik między Trasą W-Z, a Grójecką (i dalej Włochami), dzięki czemu raczej decyduję się na jazdę 517 niż latanie po Centralnym od 160. ;-)
Mnie 32 nie brakuje. Nauczyłem się przesiadać na Okopowej z 1, na Centralnym ze 160 albo nawet na dwie przesiadki Centralny/Femina.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 20:52

Pl. Narutowicza też, dobry przystanek do przesiadki na tramwaje (bardzo blisko, przejście na jednym poziomie). Zamiast się przesiadać nawet już na Kijowskiej, lepiej dopiero tutaj, więcej tramwajów i duża szansa, że po drodze jakiś się wyprzedzi, w końcu one takie szybskie są, w szczególności między Mostem Poniatowskiego, a Muzeum Narodowym, światła też swoje robią. ;-)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 21:00

KwZ pisze:De Gaulle'a, Smyk, Centrum, Starynkiewicza, pl. Zawiszy, DwZ, Berestecka
Za punkt wyjściowy przyjąwszy Dw. Wileński:
1. WZ -> Stare Miasto -> Trakt (przyznaję, ta jedyna przesiadka jest mało wygodna)
2. Tutaj 517 się nie zatrzymuje.
3. M1?
4. Tutaj 517 również się nie zatrzymuje.
5. WZ -> Karcelak -> Jedynka.
6. Przy tej odległości dopuszczalna staje się mniej wygodna przesiadka przy Dw. Centralnym i dokładnie to samo tyczy się Beresteckiej.

cristle
Posty: 108
Rejestracja: 27 sie 2007, 15:06

Post autor: cristle » 26 wrz 2013, 21:07

Na 100% gwarantuję, że Piastów wyraża zgodę na 716 na Gierdziejewskiego w zamian za podjazd pod URSUS NIEDŹWIADEK i kilka szczytowych kursów skróconych do URSUSA NIEDŹWIADKA z zachowaniem rodzaju taboru.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 wrz 2013, 21:12

ekhm, chyba Kercelak lub po jak to było kiedyś plac Kercelego. ;-)
Obrazek

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 21:15

emyl pisze:5. WZ -> Karcelak -> Jedynka.
Znów przesiadać się na Kercelaku, żeby za chwilę przesiąść się gdzieś na Grójeckiej, bo samo w sobie 1 mnie nie interesuje? A jeszcze wcześniej się przesiąść, albo lecieć do Radzymińskiej najlepiej do 512, które byście chcieli zlikwidować? :D Czyli np. w drodze na Pralkę zamiast przesiąść się raz, mam się przesiąść 3 razy? :D

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 21:29

Wiliam pisze:ekhm, chyba Kercelak lub po jak to było kiedyś plac Kercelego.
Nie wiem, co ja mam z tym "Karcelakiem". Niby człowiek zna "poprawną" formę, a zapisuje za każdym razem przez "a" :/
ashir pisze:Czyli np. w drodze na Pralkę zamiast przesiąść się raz, mam się przesiąść 3 razy?
160+9 to jedna przesiadka. 8-(

ODPOWIEDZ