Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 wrz 2013, 10:41

Uwierze jak zobaczę. A bardzo bym chciał.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 17 wrz 2013, 15:27

Na Poligonowej przy Kompasowej jest już wybudowana pierwsza para przystanków. Pewnie 311 tam skierują, gdy skończy się remont kolejnego odcinka między Międzyborską a Ostrobramską.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 17 paź 2013, 12:30

Trwa budowa przystanków na Poligonowej:
- para przystanków przy skrzyżowaniu z Ostrobramską (wylany asfalt i budowane chodniki - jezdnia nie jest jeszcze ukończona);
- para przystanków pomiędzy rondami przy Motorowej i Kompasowej - już gotowe;

i na Nowaka-Jeziorańskiego:
- przystanek za rondem przy Kwarcianej w stronę Fieldorfa - budowana zatoczka
- para przystanków przy rondzie obok Tesco - budowane zatoczki.

Nie wiem co tamtędy pojedzie, ale mam podejrzenie że jedną z opcji może być przetrasowanie tam 135 i 311: Grenadierów-Poligonowa-Nowaka-Fieldorfa-...

Niestety na razie nie są budowane zatoki dalej w stronę Promenady i z drugiej strony w stronę Skalskiego i Os. Saska, co uniemożliwia jakieś dalsze zmiany w tym momencie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 paź 2013, 17:19

Przystanki w części wschodniej Promenady mają szanse powstać w przyszłym roku. Skalskiego to grubsza sprawa, bo to robił deweloper, a sama Skalskiego idzie przez teren tamtejszej wspólnoty mieszkaniowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 17 paź 2013, 23:37

Czy lobby zmiany trasy 135 w końcu przestanie kreślić paluszkiem po mapie?
311 jeździ puste jak bęben, aż żal patrzeć na marnowane SU12, to tej linii przyda się zmiana + przekwalifikowanie na 1..

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1645
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 17 paź 2013, 23:45

135 z 311 można by pożenić, ale to po otwarciu metra.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 paź 2013, 7:38

Kosiniak pisze:
311 jeździ puste jak bęben, aż żal patrzeć na marnowane SU12, to tej linii przyda się zmiana + przekwalifikowanie na 1..
Nie takie znowu puste - tzn na Gocławiu może owszem, ale na Grochowskim odcinku to polemizowałbym. Czy przekształcenie tego w 1.. ma sens - wątpię, ale zmiana trasy - owszem. Ja powtórzę raz jeszcze, że widziałbym na Poligonowej i JNJ oprócz 311 jeszcze 325 przekształcone z powrotem w 225 (na weekend dojazd do Promenady jak znalazł ;) ).

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 20 paź 2013, 21:46

A może 135 by zyskało na małym wygięciu trasy: PKP Olszynka Grochowska - Chłopickiego - Zamieniecka - Fieldorfa - Nowaka Jeziorańskiego - Poligonowa - Grenadierów i dalej bez zmian.

Zastanawiam się nad 311. A może ją również puścić Poligonową, tylko nie wiem jak wtedy powinna jechać dalej na Gocław..?

Można też ewentualnie skorygować 325 (np. jednokierunkowo: ... Ostrobramska - Fieldorfa - Nowaka Jeziorańskiego - Poligonowa - Ostrobramska i dalej z powrotem do Rembertowa), bo trochę się marnuje na Bora-Komorowskiego i pętli Gocław.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 24 paź 2013, 21:40

Na Poligonowej - przy Ostrobramskiej i Motorowej już są postawione wiaty.

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 13 lis 2013, 10:34

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował dwa warianty zmian w komunikacji miejskiej na Pradze Południe. Choć różnią się szczegółami, ich głównym założeniem jest uruchomienie komunikacji autobusowej na ulicach: Poligonowej oraz Nowaka-Jeziorańskiego. O tym, który wariant wejdzie w życie zdecydują pasażerowie. Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych.
Wariant pierwszy
Zakłada połączenie linii 135 i 311 w jedną linię 135, która będzie kursować trasą: PL. HALLERA - … - Grenadierów – Poligonowa – Nowaka-Jeziorańskiego – Fieldorfa – Bora-Komorowskiego – Meissnera – Jugosłowiańska –
Bora-Komorowskiego – GOCŁAW
.
Ponadto, w wariancie pierwszym swoją trasę zmieni linia 168. Kursować będzie ulicami: SPARTAŃSKA - … - Fieldorfa – Zamieniecka – Chłopickiego –
PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA
.
Dzięki temu wariantowi obsługę komunikacyjną zyskają osiedla, które obecnie mają utrudniony dostęp do transportu zbiorowego. Ponadto pozwoli on na zwiększenie podaży miejsc na mocno obciążonym ciągu Fieldorfa – Zamieniecka. A zwłaszcza na odcinku Umińskiego – Grochowska. Co przełoży się na zmniejszenie tłoku w kursujących tamtędy liniach autobusowych. Dodatkową zaletą tego wariantu jest utworzenie nowych, całotygodniowych połączeń poprzecznych przez Pragę Południe: z os. Gocław, ciągiem ulic Nowaka-Jeziorańskiego – Poligonowa – Grenadierów – Grochowska oraz ciągiem ulic Fieldorfa – Zamieniecka – Chłopickiego (do przystanku kolejowego).
Wariant drugi
Zakłada zmianę trasy linii 135 na następującą: PL. HALLERA - … - Grenadierów – Poligonowa – Nowaka-Jeziorańskiego – Fieldorfa – Zamieniecka - … - PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA. Przewiduje również zmianę trasy linii 311 na następującą: PRAGA PŁD.-RATUSZ - … - Grenadierów – Poligonowa –
Nowaka-Jeziorańskiego – Fieldorfa -
… - GOCŁAW.
Jakie są zalety tego wariantu? Podobnie jak w przypadku wariantu pierwszego osiedla mające obecnie utrudniony dostęp do transportu zbiorowego zyskają komunikacyjną obsługę. Ponadto utrzymane zostaną na terenie Pragi Południe dotychczasowe pętle linii 135, 168 oraz 311. Zachowane również zostanie (ale tylko w dni robocze) połączenie os Gocław z ciągiem ulic Grenadierów – Grochowska.
Zachęcamy pasażerów do udziału w konsultacjach społecznych. Na uwagi czekamy do 30 listopada włącznie. Można je przekazywać mailowo na adres konsultacje@ztm.waw.pl lub pocztą tradycyjną.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2013, 12:14

Pierwszy wariant wygląda na lepszy... Pytanie do gocławian: jak połączenia lokalne?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 lis 2013, 12:26

Wygra drugi, bo ma więcej linii.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lis 2013, 12:29

Niekoniecznie. Są całkiem spore przesiadki 5xx-168 przy Promenadzie. Przesiadki przy Zamienieckiej tego nie załatwią, bo są one koszmarne. Ja raczej się zastanawiam, na ile niezbędna jest relacja Zamieniecka-Chłopickiego i na ile można ją protezować 325. Bo samo połączenie 135 i 311 faktycznie wygląda sympatycznie (choć z podaniem częstotliwości [wyższej od obecnej] byłoby jeszcze milej).
No i niestety sam projekt jest bardzo mało perspektywiczny. Udrożnienie czy to Skalskiego, czy to wschodniej Nowaka wymusi budowanie całego układu także na Poligonowej niemal od początku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 13 lis 2013, 13:43

pawcio pisze: No i niestety sam projekt jest bardzo mało perspektywiczny. Udrożnienie czy to Skalskiego, czy to wschodniej Nowaka wymusi budowanie całego układu także na Poligonowej niemal od początku.
Wystarczy, że teraz ZTM wybierze do realizacji wariant nr 1, który jest zdecydowanie lepszy, a potem wpuści na ul. Skalskiego np. linię 117 - od ul. Bora-Komorowskiego do końca ul. Nowaka-Jeziorańskiego, a najlepiej przez Rechniewskiego do pętli Gocław.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7775
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 13 lis 2013, 13:55

Wariant 1 lepszy, ale Gocław będzie płakał za odcięciem od promenady. W ogóle to nie wiem, po co trzecia linia Gocław-pl.Szembeka, z czego druga z Mokotowa... Wyciągnąć to przez Promenadę-Witolin na Olszynkę, zrobi przy okazji pewnie z 1000 "niezbędnych" relacji lokalnych
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ