Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 16 paź 2013, 8:52

Szacować to i ja sobie mogę, bo ostatnio sporo tam czasu spędzam. I szacuję na 60-70%.
Niech zrobią dokładne pomiary, to będzie wiadomo.

A skoro tyle osób dobiega, to niech kierownicy nie czekają na 30 osób dobiegających, tylko o godzinie odjazdu odjeżdżają. Tam to powinno działać jak w metrze.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 paź 2013, 8:53

BJ pisze:A skoro tyle osób dobiega, to niech kierownicy nie czekają na 30 osób dobiegających, tylko o godzinie odjazdu odjeżdżają. Tam to powinno działać jak w metrze.
Jak na takim dobiegającym drzwi odbiją to kierownik może sobie nie czekać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 16 paź 2013, 9:12

fik pisze: Wczoraj byłem na spotkaniu, na którym przedstawiciele KM i SKM szacowali procent osób wsiadających ze środka na 70-80% i podawali to jako jedną z głównych przyczyn wydłużających się postojów (=obniżenia przepustowości linii średnicowej).
A czy jest coś co zmusza obsługę pociągu do upartego zamykania najpierw drzwi od strony peronu środkowego, a dopiero potem wędrowania przez kierpocia na drugą stronę i zamykania od trony peronu bocznego? Jakieś instrukcje? Przepisy wewnętrzne? Przecież w tym kontekście to jest całkowicie bez sensu, a jest nagminne...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 paź 2013, 9:16

kveld pisze:
fik pisze: Wczoraj byłem na spotkaniu, na którym przedstawiciele KM i SKM szacowali procent osób wsiadających ze środka na 70-80% i podawali to jako jedną z głównych przyczyn wydłużających się postojów (=obniżenia przepustowości linii średnicowej).
A czy jest coś co zmusza obsługę pociągu do upartego zamykania najpierw drzwi od strony peronu środkowego, a dopiero potem wędrowania przez kierpocia na drugą stronę i zamykania od trony peronu bocznego?
Podobno UTK.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 paź 2013, 9:26

BJ pisze:
MichalJ pisze:
Poza tym pekap powinien w końcu przyjąć do wiadomości, że ludzie wsiadają ze środkowego peronu.
Nie jest ich aż tak wiele więcej niż tych z bocznych peronów. Poza tym takie "przyjęcie do wiadomości" co by dało? Może zawieszenie wyświetlaczy.
1. Zawieszenie klapek.
2. Zapowiadanie pociągów w sposób niewywołujący paniki u osób, które są pierwszy raz na dworcu (np. wg toru, a nie wg peronu). Już parę razy ratowałem przyjezdnych z walizami przed połamaniem nóg i spóźnieniem się na pociąg, gdy zapowiedziano kurs z peronu 3, a biedny pasażer stał na peronie 2 i usiłował przedostać się na inny peron przed przyjazdem pociągu.
3. Sprzedaż biletów.

Cały ruch z metra, z tramwajów, z patelni etc. trafia na środkowy peron, więc takich pasażerów jest mnóstwo. Wejście z E. Plater też jest na środek. Na boczne perony wejście jest tylko z górnych pawilonów, położonych in the middle of nowhere, oraz z peronów Centralnej. Może przesiadkowicze z busów z pl. Defilad mają blisko do pawilonów - i nikt więcej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 paź 2013, 11:26

Z busów też wygodniej na drugi. :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 16 paź 2013, 11:45

MichalJ pisze: Wejście z E. Plater też jest na środek. Na boczne perony wejście jest tylko z górnych pawilonów, położonych in the middle of nowhere, oraz z peronów Centralnej.
"Middle of nowhere" to by było jeszcze pół biedy. Intensywna woń uryny i paskudnego śmieciowego żarcia, która zawsze tam występuje, świadczy, że to jest środek jakiegoś "somewhere", które niespecjalnie ma się ochotę odwiedzać bez bezwzględnej konieczności.
Popatrz, jaka franca!

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 23 paź 2013, 1:04

Ciekawe jak jest ustalana pora włączenia oświetlenia dworców - czasowo, wg czujnika zmierzchowego czy ręcznie? Warszawa Wschodnia i Warszawa Stadion od blisko miesiąca o zmroku bywa że przez kwadrans lub dłużej toną w egipskich ciemnościach.

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 23 paź 2013, 18:43

Z tego co zauwazylem wczoraj i dzis to swiatla wlaczaja sie o 18.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 27 paź 2013, 8:41

Orientujecie się dlaczego na Wileńskim klapki peronowe nie działają już wiele miesięcy?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 27 paź 2013, 14:51

Nie ma ich kto zaprogramować (wpisać nowego r.j. i prawdopodobnie obsłużyć). KM w prosty sposób pozbyły się kłopotu (brak prawa własności, brak obowiązku informowania od 15.XII).

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 27 paź 2013, 23:14

fik pisze:Wczoraj byłem na spotkaniu, na którym przedstawiciele KM i SKM szacowali procent osób wsiadających ze środka na 70-80% i podawali to jako jedną z głównych przyczyn wydłużających się postojów (=obniżenia przepustowości linii średnicowej).
Zlikwidujmy problem opóźnień - zamknijmy peron środkowy! :term:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 paź 2013, 23:22

Tak się zastnawiam, czy ten układ z peronami do wsiadania / wysiadania w ogóle miał prawo dobrze funkcjonować i czy to byłoby do utrzymania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 paź 2013, 23:53

W Japonii czy innym zdyscyplinowanym społeczeństwie to może i by zadziałało...
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 paź 2013, 6:42

Nie trzeba Japonii. Wystarczy do Monachium pojechać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ