Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Patrząc na opublikowane dokumenty problemem nie są same autobusy i ich szczegółowa specyfikacja, a to, że rozpisując przetarg nie przewidziano wszystkich kwestii związanych z samą stacją tankowania.
15/12/2005-12/7/2019
Jestem ciekawy, jak wyjdzie budżetowo to zamówienie - właśnie przez tą stację tankowania...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
To już pytanie do oferentów. Stacje są kompaktowe i wcale nie są tak drogie, jak może się wydawać. W czasie, kiedy zajmowałem się promocją gazu ziemnego jako paliwa do autobusów miejskich (czyli przeszło 9 lat temu) głównym modelem miała być dzierżawa stacji tankowania wraz z wieloletnim kontraktem na sprzedaż paliwa. Okres amortyzacji całej inwestycji (wraz z taborem) szacowano wtedy na 5 do 7 lat. Jednocześnie różnica w cenie samego paliwa w stosunku do paliwa ciekłego była tak wyraźna, że można było mówić o atrakcyjności dla przewoźników, gdyż - w przeciwieństwie do niestabilnej i zależnej od sytuacji na świecie ceny ropy - gwarantowano dzięki wieloletniemu kontraktowi stałą cenę paliwa gazowego.Jestem ciekawy, jak wyjdzie budżetowo to zamówienie - właśnie przez tą stację tankowania...
15/12/2005-12/7/2019
Przetarg na gazowce rozstrzygnięty:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... y_114.html
Nie wychodzi to jednak drogo, skoro zakłada się że te autobusy pojeżdżą tylko 10 lat?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... y_114.html
Nie wychodzi to jednak drogo, skoro zakłada się że te autobusy pojeżdżą tylko 10 lat?
Ekspansja Solbusa trwa...?
Po tych przetargach na przeguby to wcale się nie zdziwię, jak Marcedes ze swoim Conecto będzie się musiał z Polski zawijać. A Solbus i Marcedes z Conecto to ten sam segment rynku. Zniknie bariera braku doświadczenia, i praktycznie jedynym ograniczeniem będą u Solbusa moce produkcyjne.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Zdaje się, że ZTM ustalił barwy i możliwości oklejania miejskich autobusów - jak MZA chce bawić się w głupoty, to niech się bawi, ale nie kosztem pasażerów...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Gadający kierowca pasuje, a grający autobus już nie?
MZA to spółka, która ewidentnie cierpi za nadmiar pieniędzy.
I nie chodzi tylko o takie idiotyczne pomysły, ale także o ładowanie kasy w Ikarusy, które często po kilku tygodniach idą do kasacji.
Ale jak się wydaje publiczne pieniądze, a wyciągnięcie łapy po większą kasę na każdy wozokilometr jest bardzo łatwe, to co będą sobie żałowali...
I nie chodzi tylko o takie idiotyczne pomysły, ale także o ładowanie kasy w Ikarusy, które często po kilku tygodniach idą do kasacji.
Ale jak się wydaje publiczne pieniądze, a wyciągnięcie łapy po większą kasę na każdy wozokilometr jest bardzo łatwe, to co będą sobie żałowali...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Czy wiadomo gdzie będą stacjonowały autobusy na CNG ?
A właściwie bardziej interesujące jest to gdzie będą serwisowane.
Czy MZA ma warsztat w którym można wykonywać prace serwisowe pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym ?
m.in. chodzi o warsztat wyposażony systemy wentylacji awaryjnej, w tym wentylacja kanałów, instalacje elektryczne i osprzęt w wykonane wersji przeciwybuchowej, posadzki antyelektrostatyczne lekka konstrukcja dachu itp.
A właściwie bardziej interesujące jest to gdzie będą serwisowane.
Czy MZA ma warsztat w którym można wykonywać prace serwisowe pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym ?
m.in. chodzi o warsztat wyposażony systemy wentylacji awaryjnej, w tym wentylacja kanałów, instalacje elektryczne i osprzęt w wykonane wersji przeciwybuchowej, posadzki antyelektrostatyczne lekka konstrukcja dachu itp.
Gazowce będą stacjonowały na Ostrobramskiej, więc pewnie do 2015r. dostosują zajezdnię do obsługi i serwisowania autobusów na CNG.tomkrt pisze:Czy wiadomo gdzie będą stacjonowały autobusy na CNG ?
A właściwie bardziej interesujące jest to gdzie będą serwisowane.
Czy MZA ma warsztat w którym można wykonywać prace serwisowe pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym ?
m.in. chodzi o warsztat wyposażony systemy wentylacji awaryjnej, w tym wentylacja kanałów, instalacje elektryczne i osprzęt w wykonane wersji przeciwybuchowej, posadzki antyelektrostatyczne lekka konstrukcja dachu itp.
Nie sądzę by przy takim poważnym zakupie zapomniano o takich wymogach jak bezpieczeństwo, szczęśliwcy którzy dostaną te cacka będą pewnie jechać na szkolenie do Solca. Mnie zastanawia jeden fakt czy kierowcy sami będą tankować czy potrzeba będzie kogoś dodatkowego. Miejmy nadzieje iż wyciągnięto wnioski i wprowadzono szereg dobrych rozwiązań i to już się nie powtórzy:
http://www.youtube.com/watch?v=7RYdKHaQoDM
http://www.youtube.com/watch?v=7RYdKHaQoDM
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Prezentowany autobus był napędzany gazem LNG, a nie CNG.
Solbus SM18LC83.02 zasilany metanem (LNG) już wiadomo co przyjedzie w 01.2015.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Jeżeli wierzyć w informacje dostępne w internecie, to z autobusami Solbusa dla Warszawy robi się coraz ciekawiej.
Podobno na chwilę obecną stoi kilka sztuk w stanie rozpoczętego montażu, i właściwie na tym prace się zakończyły. Solbus nie ma pieniędzy na części, więc nie ma z czego tych autobusów zmontować
Podobno na chwilę obecną stoi kilka sztuk w stanie rozpoczętego montażu, i właściwie na tym prace się zakończyły. Solbus nie ma pieniędzy na części, więc nie ma z czego tych autobusów zmontować
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą