Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 28 paź 2013, 19:29

Patrząc na opublikowane dokumenty problemem nie są same autobusy i ich szczegółowa specyfikacja, a to, że rozpisując przetarg nie przewidziano wszystkich kwestii związanych z samą stacją tankowania.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 paź 2013, 19:43

Jestem ciekawy, jak wyjdzie budżetowo to zamówienie - właśnie przez tą stację tankowania... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 28 paź 2013, 21:42

Jestem ciekawy, jak wyjdzie budżetowo to zamówienie - właśnie przez tą stację tankowania...
To już pytanie do oferentów. Stacje są kompaktowe i wcale nie są tak drogie, jak może się wydawać. W czasie, kiedy zajmowałem się promocją gazu ziemnego jako paliwa do autobusów miejskich (czyli przeszło 9 lat temu) głównym modelem miała być dzierżawa stacji tankowania wraz z wieloletnim kontraktem na sprzedaż paliwa. Okres amortyzacji całej inwestycji (wraz z taborem) szacowano wtedy na 5 do 7 lat. Jednocześnie różnica w cenie samego paliwa w stosunku do paliwa ciekłego była tak wyraźna, że można było mówić o atrakcyjności dla przewoźników, gdyż - w przeciwieństwie do niestabilnej i zależnej od sytuacji na świecie ceny ropy - gwarantowano dzięki wieloletniemu kontraktowi stałą cenę paliwa gazowego.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 29 paź 2013, 14:26

Przetarg na gazowce rozstrzygnięty:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... y_114.html
Nie wychodzi to jednak drogo, skoro zakłada się że te autobusy pojeżdżą tylko 10 lat?
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 29 paź 2013, 19:23

Ekspansja Solbusa trwa...?

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 29 paź 2013, 19:49

Po tych przetargach na przeguby to wcale się nie zdziwię, jak Marcedes ze swoim Conecto będzie się musiał z Polski zawijać. A Solbus i Marcedes z Conecto to ten sam segment rynku. Zniknie bariera braku doświadczenia, i praktycznie jedynym ograniczeniem będą u Solbusa moce produkcyjne.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 paź 2013, 12:45

Zdaje się, że ZTM ustalił barwy i możliwości oklejania miejskich autobusów - jak MZA chce bawić się w głupoty, to niech się bawi, ale nie kosztem pasażerów...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 30 paź 2013, 13:00

Gadający kierowca pasuje, a grający autobus już nie? :P

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 paź 2013, 13:00

MZA to spółka, która ewidentnie cierpi za nadmiar pieniędzy.
I nie chodzi tylko o takie idiotyczne pomysły, ale także o ładowanie kasy w Ikarusy, które często po kilku tygodniach idą do kasacji.
Ale jak się wydaje publiczne pieniądze, a wyciągnięcie łapy po większą kasę na każdy wozokilometr jest bardzo łatwe, to co będą sobie żałowali... :-?
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 30 paź 2013, 23:45

Czy wiadomo gdzie będą stacjonowały autobusy na CNG ?
A właściwie bardziej interesujące jest to gdzie będą serwisowane.
Czy MZA ma warsztat w którym można wykonywać prace serwisowe pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym ?
m.in. chodzi o warsztat wyposażony systemy wentylacji awaryjnej, w tym wentylacja kanałów, instalacje elektryczne i osprzęt w wykonane wersji przeciwybuchowej, posadzki antyelektrostatyczne lekka konstrukcja dachu itp.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2057
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 31 paź 2013, 0:03

tomkrt pisze:Czy wiadomo gdzie będą stacjonowały autobusy na CNG ?
A właściwie bardziej interesujące jest to gdzie będą serwisowane.
Czy MZA ma warsztat w którym można wykonywać prace serwisowe pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym ?
m.in. chodzi o warsztat wyposażony systemy wentylacji awaryjnej, w tym wentylacja kanałów, instalacje elektryczne i osprzęt w wykonane wersji przeciwybuchowej, posadzki antyelektrostatyczne lekka konstrukcja dachu itp.
Gazowce będą stacjonowały na Ostrobramskiej, więc pewnie do 2015r. dostosują zajezdnię do obsługi i serwisowania autobusów na CNG.

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 31 paź 2013, 8:27

Nie sądzę by przy takim poważnym zakupie zapomniano o takich wymogach jak bezpieczeństwo, szczęśliwcy którzy dostaną te cacka będą pewnie jechać na szkolenie do Solca. Mnie zastanawia jeden fakt czy kierowcy sami będą tankować czy potrzeba będzie kogoś dodatkowego. Miejmy nadzieje iż wyciągnięto wnioski i wprowadzono szereg dobrych rozwiązań i to już się nie powtórzy:

http://www.youtube.com/watch?v=7RYdKHaQoDM
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 31 paź 2013, 8:55

Prezentowany autobus był napędzany gazem LNG, a nie CNG.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 lis 2013, 17:00

Solbus SM18LC83.02 zasilany metanem (LNG) już wiadomo co przyjedzie w 01.2015.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 gru 2013, 19:24

Jeżeli wierzyć w informacje dostępne w internecie, to z autobusami Solbusa dla Warszawy robi się coraz ciekawiej.
Podobno na chwilę obecną stoi kilka sztuk w stanie rozpoczętego montażu, i właściwie na tym prace się zakończyły. Solbus nie ma pieniędzy na części, więc nie ma z czego tych autobusów zmontować :P
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ODPOWIEDZ