Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 paź 2013, 21:31

AAdamq pisze::shock:
zxcvbnm pisze:Witam. Dlaczego Koleje Mazowieckie nie używają hamowania ED w starszych EN57AKM i EN57KM ? Jak wygląda sytuacja z EW60 ?
prawdopodobnie nie mają takiego wynalazku

Wszystkie mają. Pytanie inne - dlaczego maszyniści nie chcą go używać.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 29 paź 2013, 23:31

Użyj go parę razy, zwłaszcza na starych AKM-ach, to wyskoczy ci piękny komunikat, o przekroczeniu temperatury silników trakcyjnych i blokadzie napędu. Krótko mówiąc silniki za bardzo się przegrzewają, poza tym, stary typ przekładni, nie za bardzo wytrzymuje hamowanie ED, do którego nie był przewidziany. Już nie jedna przekładnia wyzionęła ducha po iluś tam hamowaniach. Na nowych AKM-ach jest z tym znacznie lepiej, bo jest zupełnie nowy typ przekładnia, oraz inny typ silników. Chociaż też nie jest różowo, bo filtry się zapychają, ale to już inna sprawa.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 paź 2013, 11:32

Z tego co widzę, łatwiej spotkać hamującego ED EN57AKx w innych rejonach niż u nas. Też rzadko, ale częściej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2302
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 lis 2013, 17:36

Czy komuś w jakikolwiek sposób udało się zarejestrować komuś hamowanie ED w EN57KM (Nie AKM) ? Czy EN57KM jeszcze gdzieś jeździ ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 04 lis 2013, 17:46

A dziś jadąc o 8:00 do wwy widziałem 2xEN57AKM w Falenicy, a także w Wawrze 2xEN57 i 2xEN57AKM.
Z czego wracając koło 15 widziałem, że w Falenicy składy nadal stały, natomiast w Wawrze było już tylko 2xEN57 z napisem Góra Kalwaria.
Cóż to za zmiany, raczej nigdy w żadnym z tych miejsc nie stacjonowały pociągi.

??

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 lis 2013, 19:55

zxcvbnm pisze:Czy komuś w jakikolwiek sposób udało się zarejestrować komuś hamowanie ED w EN57KM (Nie AKM) ? Czy EN57KM jeszcze gdzieś jeździ ?
Dawno, dawno temu... zdarzyło się zarejestrować. Ale to na prawdę na początku było. Potem już nie. Silniki znacznie szybciej padały.
Czopki w wersji czopkowej już nie jeżdżą chyba nigdzie, zdaje się, że ostatnia sztuka powinna być przerabiana..
A dziś jadąc o 8:00 do wwy widziałem 2xEN57AKM w Falenicy, a także w Wawrze 2xEN57 i 2xEN57AKM.
Z czego wracając koło 15 widziałem, że w Falenicy składy nadal stały, natomiast w Wawrze było już tylko 2xEN57 z napisem Góra Kalwaria.
Cóż to za zmiany, raczej nigdy w żadnym z tych miejsc nie stacjonowały pociągi.
W Wawrze dość często stoją pociągi zjeżdżające z trasy, kiedy są prowadzone jakieś prace na zjeździe na Grochów. Pewnie tym razem też tak jest. Do Falenicy też się zdarzało, ale rzadziej. Jeszcze Rembertów i Praga są takimi miejscami awaryjnymi.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 04 lis 2013, 22:23

Ciekawe co tam robią i na jak długo... (może coś pod Pendolino przerabiają, a krzyżuje się to z torami KM?)

I to pewnie dlatego też na torach odstawczych na MNG takie pustki były dzisiaj. Choć gdyby się uprzeć, jedną stroną też pewnie dałoby się wjechać (pod prąd) i wyjechać...

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 04 lis 2013, 22:51

No nie krzyzuj, ale jak sie myle to mnie poprawcie ;)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 lis 2013, 11:34

W okolicy posterunku Podskarbińska, to mało co się ze sobą nie spotyka, więc może tam coś grzebią w dzień?

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 05 lis 2013, 23:12

przewoz pisze:W okolicy posterunku Podskarbińska, to mało co się ze sobą nie spotyka, więc może tam coś grzebią w dzień?
A no grzebali pod wiaduktem na rozjazdach.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 lis 2013, 18:38

Jest taki klop. 1920. Niby fajny, okna szczelne, w miarę cichy... Ale jak zauważyłem, Mińsk chyba zapomniał włożyć jakiegokolwiek uszczelnienia w drzwi szczytowe (automatyczne). Tak wieje, że siedząc tam nawet przy tej temperaturze jak dziś - trudno wytrzymać. Co będzie zimą i jak to zostało puszczone?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 lis 2013, 10:59

Czy ktoś wie, czemu w hiperklopach nie włączana jest klimatyzacja?
Nie ma w nich żadnej wentylacji. Włączenie grzania powoduje powstania zaduchu. Aż szyby parują. Jak w starym klopie. Nawet w modernizacji wcześniejszej nie było tak fatalnego powietrza jak w nich. Może jakby to był jednostkowy przypadek, to bym nie pisał, ale któryś raz już na to trafiam.

alojz
Posty: 2700
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 09 lis 2013, 18:49

Tymczasem na P4 do Newagu pojechał Flirt nr 1 - http://www.youtube.com/watch?v=Jrqq_wqX6no
Z P4 powrócił F-06.

EW60-001 ma jazdy próbne - http://www.garnek.pl/szlach1/27131630/e ... zacji-jako

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2302
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 lis 2013, 16:14

No i po co usunęli te dodatkowe drzwi ? Chociaż 3 mogły zostać. Jakie to coś ma teraz oznaczenie ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 10 lis 2013, 17:21

Mniejsze prawdopodobieństwo awarii drzwi :D

ODPOWIEDZ