Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 lis 2013, 12:05

MichalJ pisze:Jak długo pociąg stał w tunelu? Jaka była treść komunikatów? Czy prawdą jest, że maszynista wyszedł z kabiny i chodził po pociągu?
Nie słyszałem, żeby maszynista wyszedł z pociągu - poza oczywiście stacją. Cały przejazd z Centrum do Politechniki z postojem nie trwał dłużej niż kilka minut. Trwałby krócej, gdyby nie kilkunastu pasażerów, którzy wysiedli przez stacją, w wyniku czego podjęto decyzję o wyłączeniu na chwilę napięcia.
Komunikaty były o: problemach technicznych oraz przemieszczaniu się na początek składu - i to nawet spójne jest z wieloma relacjami świadków.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 19 lis 2013, 12:08

MeWa pisze: - jak najbardziej zdarzają się głupi pasażerowie, pozbawieni instynktu
Pozbawieni?
To własnie instynkt nakazuje natychmiast uciekać z miejsca zagrożenia a dopiero wyuczone zachowania pomagaja go nam przezwyciężyc i zrobic cos dokladnie przeciwnego.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 lis 2013, 12:17

Rosa pisze:
MeWa pisze: - jak najbardziej zdarzają się głupi pasażerowie, pozbawieni instynktu
Pozbawieni?
To własnie instynkt nakazuje natychmiast uciekać z miejsca zagrożenia a dopiero wyuczone zachowania pomagaja go nam przezwyciężyc i zrobic cos dokladnie przeciwnego.
Przeczytaj całą wypowiedź, bo chyba nie za bardzo widziałeś do czego to się odnosiło?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lis 2013, 12:18

MeWa pisze:
MichalJ pisze:Jak długo pociąg stał w tunelu? Jaka była treść komunikatów? Czy prawdą jest, że maszynista wyszedł z kabiny i chodził po pociągu?
Nie słyszałem, żeby maszynista wyszedł z pociągu - poza oczywiście stacją.
Nie z pociągu, tylko z kabiny - chyba wyraźnie napisałem.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 19 lis 2013, 12:24

MeWa pisze:O wypadki w metrze.
Odpowiadając na pytanie, jak to jest w Londynie - to służby i pracownicy ewakuują pasażerów z tunelu PO WYRAŹNYCH instrukcjach maszynisty na temat rozpoczęcia ewakuacji.
No i wszędzie są napisy, że zawsze bezpieczniej jest zostać w pociągu, niż próbować z niego wyłazić. Swoją drogą, wczoraj była rocznica pożaru na stacji King's Cross St. Pancras: http://en.wikipedia.org/wiki/King's_Cross_fire po którym (skąd my to znamy - Hillsborough?) wprowadzono nowe procedury.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lis 2013, 12:29

MeWa pisze:Trwałby krócej, gdyby nie kilkunastu pasażerów, którzy wysiedli przez stacją, w wyniku czego podjęto decyzję o wyłączeniu na chwilę napięcia.
Czy chcesz powiedzieć, że pociąg ruszył z tunelu dopiero po ewakuowaniu pasażerów, którzy wysiedli z tunelu i upewnieniu się, że nikt nie stoi na torach? I wszystko w pojedyncze minuty?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 lis 2013, 12:31

MichalJ pisze:
MeWa pisze: Nie słyszałem, żeby maszynista wyszedł z pociągu - poza oczywiście stacją.
Nie z pociągu, tylko z kabiny - chyba wyraźnie napisałem.
Nie słyszałem, żeby maszynista chodził po pociągu - poza oczywiście stacją.
JacekM pisze:No i wszędzie są napisy, że zawsze bezpieczniej jest zostać w pociągu, niż próbować z niego wyłazić. Swoją drogą, wczoraj była rocznica pożaru na stacji King's Cross St. Pancras: http://en.wikipedia.org/wiki/King's_Cross_fire po którym (skąd my to znamy - Hillsborough?) wprowadzono nowe procedury.
No niestety w tej branży wiele przepisów jest krwią pisanych. Ale w Londynie w latach 70. i 80. metro było poważnie zaniedbane i borykało się ze znacznym ograniczeniem środków finansowych. Od King's X wiele się poprawiło, ale oczywiście nie wyeliminowano występowania wypadków.
MichalJ pisze:Czy chcesz powiedzieć, że pociąg ruszył z tunelu dopiero po ewakuowaniu pasażerów, którzy wysiedli z tunelu i upewnieniu się, że nikt nie stoi na torach? I wszystko w pojedyncze minuty?
Z peronu technologicznego widać stację, to nie jest długi dystans. Pasażerów ZTCW wyprowadziła żandarmeria wojskowa.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lis 2013, 12:42

I ta żandarmeria ich wyprowadziła ZANIM ponownie włączono napięcie i pociąg ruszył?
Jakoś wątpię.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 lis 2013, 12:45

Przejście do peronu zajmuje niedużo czasu, ale oczywiście myślę, że będzie to wyjaśniała komisja też.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 lis 2013, 12:46

MeWa pisze:Trwałby krócej, gdyby nie kilkunastu pasażerów, którzy wysiedli przez stacją, w wyniku czego podjęto decyzję o wyłączeniu na chwilę napięcia.
Czyli mieliśmy dwa wyłączenia napięcia?

To moim zdaniem ważne, bo nie podoba mi się to zatrzymanie przed peronami. Jadąc 60km/h z Centrum do Politechniki musiałby jechać na wybiegu pewnie od samego Centrum, żeby się dotoczyć do Politechniki (i na samym początku musiałoby zabraknąć prądu). Jakoś nie wydaje mi się... Boję się, że maszynista po sygnale alarmowym zatrzymał się przed peronem, a potem to już poszło to, co dalej znamy.

Ale jest monitoring, rejestrator zdarzeń - do ustalenia.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lis 2013, 20:38

Na odcinek A-13 - A-11 z uwagi na długość OIDP są przewidziane dwa rozruchy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 21 lis 2013, 1:55

Czy na tak długim odcinku, jakim jest Politechnika-Centrum są jakieś wyjścia ewakuacyjne (chociażby w miejscu stacji A12)?

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 lis 2013, 10:51

MeWa pisze:Na odcinek A-13 - A-11 z uwagi na długość OIDP są przewidziane dwa rozruchy
Chodzi o to, żeby w ogóle dojechać, czy żeby toczyć się z rozsądną prędkością?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 lis 2013, 13:10

A teraz napisało, że przyczyną pożaru był - a kuku! - odbierak. "Być może nie był on dobrze dokręcony". Strach się bać, bo wychodzi na to, że ten pociąg tak sobie jeździł z coraz gorzej pracującym odbierakiem i nikomu to nie przeszkadzało...

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 lis 2013, 13:24

A jeżeli tak było, to czy to mogło skutkować czymś więcej niż tylko kupa dymu? W sensie czy możliwe jest, że jakaś iskra spowodowana przez taką rzecz spowoduje pożar? Czy faktycznie jest tak, że wszystko wokół jest raczej niepalne i groźby poza zadymieniem nie ma?
Popatrz, jaka franca!

ODPOWIEDZ