Obiegi i obsługa połączeń KM
Moderator: JacekM
Gdzie jest ta stówka ? Z Otwocka do Pilawy jeździ się tylko 80 km/h, a na części linii do otwocka 80 km/h to tylko można wycisnąć na odcinku WWO - Olszynka Grochowska i Wawer-Anin. Reszta 60-70 niestety.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Rozkładowo od Wschodniej do Otwocka - 80, od Otwocka do Pilawy - 100.
Dobry maszynista ze sprawną w 100% maszyną nawet kiblem starym wyciśnie rozkładowe prędkości na tej linii bez problemu, o nowszych pojazdach nie wspominając Szczególnie na dłuższych odcinkach. Jakbym dobrze pogrzebał, to gdzieś mam przebiegi prędkości z rzeczywistych przejazdów SKMkami i KMami na tej linii.
Jazda planowa nie wiąże się z koniecznością jazdy pod kreskę, zwykle wystarczy 70. A dawniej to i 50-60 wystarczało, żeby kibel się wyrobił.
Dobry maszynista ze sprawną w 100% maszyną nawet kiblem starym wyciśnie rozkładowe prędkości na tej linii bez problemu, o nowszych pojazdach nie wspominając Szczególnie na dłuższych odcinkach. Jakbym dobrze pogrzebał, to gdzieś mam przebiegi prędkości z rzeczywistych przejazdów SKMkami i KMami na tej linii.
Jazda planowa nie wiąże się z koniecznością jazdy pod kreskę, zwykle wystarczy 70. A dawniej to i 50-60 wystarczało, żeby kibel się wyrobił.
Jak będę jechał na tej linii przynajmniej 90 km/h to mi chyba czołg wyrośnie na ogródku.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
O tak i między Wschodnią, a Otwockiem nie byłoby tygodnia bez prokuratora...zxcvbnm pisze:Czy ta linia będzie miała zaszczyt kiedyś być modernizowana (160km/h, 2 tory)
Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Może warto założyć oddzielny temat do tej dyskusji?
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Mi też się nie chce wierzyć w ten plan. Jak zobaczę, to uwierzę. Może będziemy pozytywnie zaskoczeni?zxcvbnm pisze:nie chce mi się wierzyć w plan modernizacji który ma się rzekomo zacząć w 2015 i skończyć dopiero w 2020. Przecież już 1 rok to odległa przyszłość (Nie ukrywam że się nie cierpliwie). Nasi sąsiedzi z północy (linia kolejowa nr.2) jakoś mogą jeździć 160 km/h.
Może warto założyć oddzielny temat do tej dyskusji?
marcin89 pisze:O tak i między Wschodnią, a Otwockiem nie byłoby tygodnia bez prokuratora...
Numerki 99x to na 100% EN76.VLnt7 pisze:Czy numerki 991+ to EN76? Wydaje się, że trzymają się "nasielsków", "ciechanowów" i lotniska.
[OT]Nie wiem co to 601, które aktualnie znajduję się w Opolu[/OT]
Na upartego 100km/h chyba dałoby się wprowadzić od Wschodniej (km 6,...) do Wawra. Do uzyskania między Wschodnią i Olszynką i Olszynką a Gocławkiem, nieco trudniej dalej. I to po torze nr 1. Tor nr 2 nieco więcej łuków ma od Gocławka do Olszynki, nie wiem czy by to przeszło.zxcvbnm pisze:Jak będę jechał na tej linii przynajmniej 90 km/h to mi chyba czołg wyrośnie na ogródku.
A dalsza część trasy niestety do modernizacji musi czekać.
Taki mały ekspres nie byłby zły. Zachodnia->Centralny/Śródmieście(Godz.15:13)->WWO->Wawer->Międzylesie->Falenica->Józefów->Otwock->Stara Wieś->Celestynów->Zabieżki->Pilawa i jakieś tam stacje między Pilawą a Dęblinem. Obsługa najlepiej EN57AKM lub Push-Pull. Szkoda że KM ma wiadomo gdzie rozważanie na temat wprowadzenia połączenia przyśpieszonego.VLnt7 pisze:Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Zbyt wielu możliwości nie ma. Wypada na trójmiejskiego EN57-1718, jedynego turbokibla zrobionego do tej pory przez TS Opole.Plesim pisze:[OT]Nie wiem co to 601, które aktualnie znajduję się w Opolu[/OT]
Mógł to być jeszcze jakiś klop na próbie z Gliwic. Zależy czy widziany dokładnie na TS Opole, czy na dw. głównym...
Sąsiedzie, nie wiem jak często i w jakich porach zerkasz na KM7, ale tych obiegów na nowych AKM już od dawna jest przynajmniej 3-4 (pod warunkiem, że nie chodzisz na obserwacje tylko w weekendy albo w pozaszczycie). Powiem więcej, w dni robocze nie są rzadkością pasma, w których można zobaczyć 3 obiegi na nowych AKM (5-6 jednostek) w ciągu niespełna godziny.zxcvbnm pisze:Jest już przedostatni turbo-kibel nowej serii ? Na KM7 tylko 1 obieg nowszych i parę starszych AKM wliczając byłe EN57KM. Widać jak KM traktują tereny po wschodniej stronie Wisły patrząc na KM7 i KM6.[...]
Do tego w ostatnich dniach dochodzi co najmniej 1-2 takie obiegi z innych linii "garażujące" na Wawrze, a w sobotę dodatkowy push-pull (bodajże do Radomia) odpoczywający w Falenicy. Skąd więc ten fatalizm co do KM7?
Może dlatego że ciągle trafiam na kible, a poza tym push-pull-em do Radomia nie pojedziesz bo on tam tylko stoi. Po co ja takich rzeczy wymagam jak i tak wszyscy uważają te tereny za zadupie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A skąd wiesz co myślą "wszyscy"? Co mają powiedzieć mieszkańcy innych rejonów, gdy im podjeżdża stary kibel PR, nowiutki szynobus "aż" 5 razy na dzień, lokomotywa towarowa z pordzewiałymi wagonami z Czech...zxcvbnm pisze:Może dlatego że ciągle trafiam na kible[...]. Po co ja takich rzeczy wymagam jak i tak wszyscy uważają te tereny za zadupie.
Zamknięcia na Grochowie, niektóre jednostki KM "odpoczywają" na WPT.Jacek Z. pisze: Do tego w ostatnich dniach dochodzi co najmniej 1-2 takie obiegi z innych linii "garażujące" na Wawrze, a w sobotę dodatkowy push-pull (bodajże do Radomia) odpoczywający w Falenicy. Skąd więc ten fatalizm co do KM7?
Nie martw się! Jeśli PLK dotrzyma obietnicy (hehe) i jeszcze wyrobi się w wyznaczonym terminie (haha), to w 2020 może zobaczymy nowiuteńkie EZT... z drugiego przetargu PKPIC jako TLKi, które w najlepszym wypadku zatrzymają się w Otwocku przed wjazdem na świeżo zrobiony dwutor... Chyba, że PIC stwierdzi, że jednak woli Stojadłę.zxcvbnm pisze:Może dlatego że ciągle trafiam na kible, a poza tym push-pull-em do Radomia nie pojedziesz bo on tam tylko stoi. Po co ja takich rzeczy wymagam jak i tak wszyscy uważają te tereny za zadupie.