Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 20 lis 2013, 22:01

Tyle było problemów z budową stacji Powiśle vel CNK, ale tak naprawdę zastanawiam się czy oprócz ww. CNK i BUWu stacja będzie wykorzystywana?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 20 lis 2013, 22:34

Dojazd do CNK, BUW (to też WPiA, hulakula i parę innych rzeczy, oraz znajdująca się vis a vis Neofilologia), okoliczne budynki, a w lecie wieczorami też przez ludzi spędzających czas nad Wisłą.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 20 lis 2013, 23:06

No to faktycznie nie powinno być źle, chyba jestem nadmiernie pesymistycznie nastawiony ;-)
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lis 2013, 0:48

Z tranzytu to pewnie 185, ale nie widzę, co jeszcze. :-k
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 28 lis 2013, 22:00

W dniu dzisiejszym zakończono drążenie tuneli centralnego odcinka II linii metra. Tarcza "Maria" przebiła się do stacji Centrum Nauki Kopernik

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 07148.html

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 lis 2013, 23:48

Trafili z obu stron w to samo miejsce?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lis 2013, 10:09

No właśnie nie, skoro masz dwa tunele równoległe niczym radziecka autostrada.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 02 kwie 2014, 9:19

Od czerwca na II linii pojawią się pociągi testowe, a budowa następnych stacji II linii ma zacząć się już w przyszłym roku. No i niedługo znów będziemy mogli podróżować ulicami, które aktualnie z powodu budowy metra są zamknięte :)

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... n_nad.html

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 kwie 2014, 9:52

Prognozy ruchu przewidują na centralnym odcinku II linii metra 320-350 tys. podróżnych dziennie, na pierwszej jest ich dziś przeciętnie 520 tys.
Rly? Ja oczywiście rozumiem, że Wołomin dostarcza wielu pasażerów, ale przecież Bródno nie wysiądzie z tramwaju, który do M1 dowiezie szybciej. No chyba, że wszystko z Bródna pojedzie na Wiatrak. :) Co prawda metro ma jeździć co 3 minuty, więc przesiadki z pociągu będą atrakcyjne.

Zdaję sobie sprawę, że warszawskie metro przyciąga pasażerów nawet kosztem wydłużenia czasu jazdy, ale i tak w żadne 350 tys. nie wierzę. Ursynowskie metro miało na początku coś rzędu 50 tys.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 kwie 2014, 10:10

W 300 tys. też nie wierzę, ale pamiętajmy też, że ursynowskie metro na początku dowoziło właściwie nigdzie (sprawdzić, czy nie student PW), M2C mimo wszystko dowiezie do ścisłego centrum.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 kwie 2014, 10:20

Z jednej strony - niby nigdzie, ale z drugiej strony dla Ursynowa i tak było jedynym sensownym środkiem wyjazdu z osiedla. No i miało 11 km, a nie 6.

Nie mówię, że też będzie tylko 50 tys.
100 tys. - bez trudu.
200 tys. - może.
350 tys. - no way.

Po co w ogóle podawać takie liczby? Żeby potem prasa i opozycja miały co krytykować?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 02 kwie 2014, 11:21

Może te rzeczywiście podejrzanie wygórowane prognozy zakładają po prostu dowóz odpowiedniej liczby pasażerów. Co może zapowiadać np. większe, niż się można było spodziewać, cięcia linii autobusowych przy rondzie Daszyńskiego albo więcej dowozówek do stacji Stadion Narodowy, którym jednakowoż nie wróżę powodzenia.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 kwie 2014, 11:53

Jeszcze raz powiem - Bródno musiałoby jechać na plac Bankowy 26->M2->M1 a do Feminy 26->M2->17 zamiast po prostu 26. Bez likwidacji 26 tego nie zrobią, przy całej atrakcyjności metra jako takiego. A nawet wtedy bym na 350k nie liczył.

M2C jest tak krótkim odcinkiem, urwanym na zachodzie jedną stację od Śródmieścia, że oczekiwanie liczby paxów na poziomie 70% całej pierwszej linii pasuje tylko na 1 kwietnia. Pewnie trzeba było wniosek o dotację uzasadnić...

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 02 kwie 2014, 13:13

Targową chcą całą oddać, czy tylko plac Wileński?
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 kwie 2014, 13:23

Całej to bym się długo nie spodziewał do oddania. Skoro za rok ma się zacząć budowa 3+3 to gdzieś trzeba będzie włożyć znowu tarczę i raczej będzie to koniec obecnej linii.
Obrazek

Zablokowany