Budowa centralnego odcinka II linii metra
Moderator: JacekM
Tyle było problemów z budową stacji Powiśle vel CNK, ale tak naprawdę zastanawiam się czy oprócz ww. CNK i BUWu stacja będzie wykorzystywana?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!
Dojazd do CNK, BUW (to też WPiA, hulakula i parę innych rzeczy, oraz znajdująca się vis a vis Neofilologia), okoliczne budynki, a w lecie wieczorami też przez ludzi spędzających czas nad Wisłą.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
No to faktycznie nie powinno być źle, chyba jestem nadmiernie pesymistycznie nastawiony
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!
Z tranzytu to pewnie 185, ale nie widzę, co jeszcze.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
W dniu dzisiejszym zakończono drążenie tuneli centralnego odcinka II linii metra. Tarcza "Maria" przebiła się do stacji Centrum Nauki Kopernik
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 07148.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 07148.html
No właśnie nie, skoro masz dwa tunele równoległe niczym radziecka autostrada.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Od czerwca na II linii pojawią się pociągi testowe, a budowa następnych stacji II linii ma zacząć się już w przyszłym roku. No i niedługo znów będziemy mogli podróżować ulicami, które aktualnie z powodu budowy metra są zamknięte
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... n_nad.html
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... n_nad.html
Rly? Ja oczywiście rozumiem, że Wołomin dostarcza wielu pasażerów, ale przecież Bródno nie wysiądzie z tramwaju, który do M1 dowiezie szybciej. No chyba, że wszystko z Bródna pojedzie na Wiatrak. Co prawda metro ma jeździć co 3 minuty, więc przesiadki z pociągu będą atrakcyjne.Prognozy ruchu przewidują na centralnym odcinku II linii metra 320-350 tys. podróżnych dziennie, na pierwszej jest ich dziś przeciętnie 520 tys.
Zdaję sobie sprawę, że warszawskie metro przyciąga pasażerów nawet kosztem wydłużenia czasu jazdy, ale i tak w żadne 350 tys. nie wierzę. Ursynowskie metro miało na początku coś rzędu 50 tys.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W 300 tys. też nie wierzę, ale pamiętajmy też, że ursynowskie metro na początku dowoziło właściwie nigdzie (sprawdzić, czy nie student PW), M2C mimo wszystko dowiezie do ścisłego centrum.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Z jednej strony - niby nigdzie, ale z drugiej strony dla Ursynowa i tak było jedynym sensownym środkiem wyjazdu z osiedla. No i miało 11 km, a nie 6.
Nie mówię, że też będzie tylko 50 tys.
100 tys. - bez trudu.
200 tys. - może.
350 tys. - no way.
Po co w ogóle podawać takie liczby? Żeby potem prasa i opozycja miały co krytykować?
Nie mówię, że też będzie tylko 50 tys.
100 tys. - bez trudu.
200 tys. - może.
350 tys. - no way.
Po co w ogóle podawać takie liczby? Żeby potem prasa i opozycja miały co krytykować?
Może te rzeczywiście podejrzanie wygórowane prognozy zakładają po prostu dowóz odpowiedniej liczby pasażerów. Co może zapowiadać np. większe, niż się można było spodziewać, cięcia linii autobusowych przy rondzie Daszyńskiego albo więcej dowozówek do stacji Stadion Narodowy, którym jednakowoż nie wróżę powodzenia.
Jeszcze raz powiem - Bródno musiałoby jechać na plac Bankowy 26->M2->M1 a do Feminy 26->M2->17 zamiast po prostu 26. Bez likwidacji 26 tego nie zrobią, przy całej atrakcyjności metra jako takiego. A nawet wtedy bym na 350k nie liczył.
M2C jest tak krótkim odcinkiem, urwanym na zachodzie jedną stację od Śródmieścia, że oczekiwanie liczby paxów na poziomie 70% całej pierwszej linii pasuje tylko na 1 kwietnia. Pewnie trzeba było wniosek o dotację uzasadnić...
M2C jest tak krótkim odcinkiem, urwanym na zachodzie jedną stację od Śródmieścia, że oczekiwanie liczby paxów na poziomie 70% całej pierwszej linii pasuje tylko na 1 kwietnia. Pewnie trzeba było wniosek o dotację uzasadnić...
Targową chcą całą oddać, czy tylko plac Wileński?
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Całej to bym się długo nie spodziewał do oddania. Skoro za rok ma się zacząć budowa 3+3 to gdzieś trzeba będzie włożyć znowu tarczę i raczej będzie to koniec obecnej linii.