Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 17 gru 2013, 9:20

Nie wiesz w jakim kilometrze to było?

Tam aż się prosi coś w rodzaju trapezu, wydaje mi się że między semaforem wjazdowym i wyjazdowym na/z WZS jest wystarczająco na to miejsca.
Zresztą ten kawałek od zawsze jest ignorowany przy wszystkim modernizacjach/rewitalizacjach itp. Nic się nie poprawiło od kiedy pierwszy raz tam jechałem, tzn gdzieś w 1990. W sumie to obwodnica średnicy jakby nie patrzeć....

Żeby przy temacie pozostać, dziś problemy z napięciem w okolicach Nowego Dworu Mazowieckiego, 91602 i 91604 przez to kilka minut w plecy.

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1289
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 17 gru 2013, 9:28

Konkretnego kilometra nie jestem wstanie powiedzieć, ale na zdjęciach z miejsca wygląda to że gdzieś na wysokości ulicy Burakowskiej. Pełny trapez mógłby być zaraz za przejazdem na Ostroroga/Kozielska. Chwilowo mamy romb Czyli przejście z torów "towarowych" (1J i 2J) od strony Jelonek w tory "pasażerskie" od WZSu (1S? i 2S?).
Załączniki
Warszawa Gdańska [WG] (2011.08).JPG

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 17 gru 2013, 15:25

180 min opóźnienia na KM31..
Załączniki
czeremszak1.JPG
tandem VT 101/104?
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 17 gru 2013, 20:13

Jakaś usterka na średnicy podmiejskiej? Zachodnia kieruje składy przez Centralną...strona KM milczy.

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 19 gru 2013, 15:24

4bis Stalowa - Woronicza

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 19 gru 2013, 19:31

Ruch na odcinku Wawer - Falenica w kierunku Otwocka po torze przeciwnym. Przyczyna nieznana.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 19 gru 2013, 19:40

Coś radio mówiło o jakimś wypadku, ale Wawer u mnie dość słabo odbiera.

Dodano 19:51 - mamy szczegóły, za stroną KM:
Potrącenie człowieka na linii Warszawa - Dęblin
2013-12-19 19:46:02

Poc. nr 12217 rel. Warszawa Zachodnia (18:28) - Dęblin (20:40) koło przystanku Warszawa Radość potrącił człowieka ze skutkiem śmiertelnym. Pociągi na linii Warszawa - Dęblin mogą być opóźnione około 30 - 40 minut. Opóźnienia mogą ulegać zmianie.
92627 (SKM S3) "uwięziona" na Legionowo Piaski po zmianie toru nr 1 na nr 2 - problemy z rozjazdami. Odjazd z +41. Wtórne opóźnienie 92420/1 z tego powodu (+15 circa)
92754 S9 również z tego powodu +25.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 20 gru 2013, 20:39

Niemal jednoczesne użycie radiostopu na kanałach 2 (wyjaśniała Wschodnia Podmiejska) i R5 (Aleje Jerozolimskie) - oba fałszywe. Czyżbyśmy mieli dwie grupy idiotów?

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1289
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 20 gru 2013, 21:20

Albo jeden idiota i dwa (lub więcej) radiotelefony (ów).
ps. O której to było, bo dziś ~ 9:54 z bliskiej okolicy WWO poszedł Alarm, później ~12:?? poleciał Alarm, ale już z nie bliskich okolic WWO.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 21 gru 2013, 9:48

Parę minut wcześniej przed postem - 20:35 circa.
Tym razem dyżurni ruchu zapytali o numer seryjny i model radiotelefonu. Jakaś nowa procedura? Zazwyczaj było "XXX nie nadawała alarmu, nie ma przeszkód do jazdy" i tyle...

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1289
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 21 gru 2013, 10:15

Na stronie PKP-PLK wisi "stara" (z 2005 r.) instrukcja Ir-5 (dawna R-12), a nowego pisma niż z 22.11.2012 roku w sprawie sygnału Alarm jeszcze nie widziałem.
:-k Może w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy (lub ktoś zewnątrz przekazał komuś pomysł) aby sporządzać listę urządzeń które się "przedstawiają" (ramkami FSK) podczas wysłania sygnału Alarm - ale znając dyżurnych ruchu to żaden z nich by nie "wyskoczył przed szereg".

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 21 gru 2013, 18:11

Używanie radiostopu jest od jakiegoś dłuższego czasu popularne przez kogoś z południowych stron warszawy, wyposażonego w antenę bazową... Ta osoba/y z tego samego miejsca zatrzymuje pociągi głównie na średnicy, w dalszej kolejności na R5 (Okęcie itd), potem R4 (Góra, w Osiecku składy też się zatrzymywały), R6 czyli "otwocka"... Przełącza się po kanałach. Nada na jednym, kilka sekund później nadaje na drugim. UKE sprawę zna, PLK też... Tyle że... PLK w przeciwieństwie do UKE zdaje się ma to gdzieś póki co. Tyle mogę od siebie powiedzieć.

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1289
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 21 gru 2013, 19:57

Dyżurni "mają to gdzieś", bo Policja takie zgłoszenia na samym wstępie zlewa, poprzez sugerowanie pracownikom omamy słuchowe. Nikomu się nie chce jeździć i składać zeznań w swój wolny od pracy dzień.
UKE ma pole do popisu.

W samej warszawie jest pięć stacji radionamierzania.
ul. Balkonowa 1 (Bródno)
ul. Kasprzaka 18/20 (Wola)
ul. Nowoursynowska 161 (Ursynów na terenie SGGW)
ul. Świętochłowskiego 3 (Jelonki)
ul. Żwirki i Wigury 95/97 (Ochota na granicy z Mokotowem)
I bogata flota pojazdów (Wartość wyposażenia przewyższa kilkakrotnie wartość pojazdu).

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 21 gru 2013, 20:39

To nie kwestia dyżurnych. Od tego jest "uprawniona" i wyznaczona osoba w PLK do komunikowania się z UKE. I co jest w tej kwestii najważniejsze - UKE oficjalnie nie może zacząć namierzania, jeżeli PLK nie zgłosi zakłóceń na przydzielonych pasmach. I wracamy do punktu wyjścia, bo PLK nie ma chyba żadnych procedur (począwszy od zgłaszania przez dyżurnych ruchu przypadków nadania niepotwierdzonych RS komuś wyżej) do walki z tym problemem. Chęci też nie mają, bo problem do PLK był zgłaszany.

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1289
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 21 gru 2013, 20:54

Nie może zgłosić, bo najpierw policja i SOK muszą zgłoszenie przyjąć, ale przy podejściu Policji "eee panie, to jest niska szkodliwość społeczna czynu", "pociągi i bez tego jeżdżą poopóźniane", "pobawi się, pobawi się, znudzi mu się i sam przestanie", "panie, tyle pieniędzy i czas? po co? i tak będzie go trudno znaleźć, będą to pieniądze wyrzucone w błoto", to nigdy nie nastąpi. Po zgłoszeniu krzywdy, PLK powinna się skontaktować z operatorem - TK-Telekom, (formalnie kanały kolejowe podlegają pod TK-Telekom, PKP-PLK nie widnieje jako podmiot na pozwoleniach wydanych przez UKE), TK-Telekom w tym przypadku powinno formalnie napisać pismo do UKE o pomoc w złapaniu radiostopowicza.

Ps. Bydło zerwało hamulec w 91731.

ODPOWIEDZ