Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 13 gru 2013, 16:42

KwZ pisze:Co ci się w Młocinach nie podoba? Chodzi ci o parking, czy o dystans do tramwajów?
Wszystko. Dystanse, beznadziejne sygnalizacje świetlne, rozplanowanie chodników i ścieżek rowerowych, wąskie przejście między schodami a peronem właściwym (w str. Kabat), za mała pętla autobusowa, bezsensowny budynek nad tą pętlą - kto normalny korzysta z "poziomu przesiadek"? Parking pewnie też za mały, ale to mi najmniej przeszkadza.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 13 gru 2013, 17:13

JacekM pisze:kto normalny korzysta z "poziomu przesiadek"?
Ktoś, kto nie potrafi znaleźć odpowiedniego przejścia dla pieszych na poziomie terenu :P. Co jest nb. kolejną denną rzeczą w tym węźle.

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 13 gru 2013, 21:55

person pisze:
KwZ pisze:Z tym że przesiadki bez pętli, a z samym przystankiem, są wygodniejsze.
Ale nie są takie bombastyczne, nie ma takich szklanych budynków, takiego błysku, takiego wow, wow, wow, szacuneczek.
Zapomniałeś, że szanujący się nowoczesny warszawski węzeł przesiadkowy z udziałem trakcji tramwajowej powinien mieć naciupanych zwrotnic z migającymi wyświetlaczami, z nie bardzo praktycznym układem torowym, ale na wycieczkach zapraszanych tak jak na Młociny powinno to robić wrażenie, "wow".
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 13 gru 2013, 23:49

osa pisze:A w ogóle to ratusz powinien się głowić, jak to ma wyglądać na Trockiej. Bo w to, że metro szybko ruszy stamtąd dalej, nie wierzę. Pieniędzy na to nie będzie.
Dokładnie. Całą ta dyskusja o gałązkach jest więc nic nie warta, bo to się jeszcze może kilka razy zmienić. W tej perspektywie unijnej - ostatniej gdzie sypnie się nam worek Euro będzie zrealizowany wariant 3+3. I włodarze o tym doskonale wiedzą, tyle, że przed nami wybory w 2014, więc udaje się sukces i obietnice pójścia na całość (jak się jeden z urzędników zdradził rzeczywistymi zamiarami to został prawie zadziobany). A Białołęka obudzi się z perspektywą jeżdżenia autobusami przez kilkanaście kolejnych lat. Przez to całe malowanie metra palcami po mapach zupełnie na ponad 2 lata zablokowano prace nad linią tramwajową i pewnie opowiadając bajki o metrze będzie ciśnienie na jej totalne zablokowanie. Wszak jeden z radnych Białołęki twierdzi, że tramwaj jest od metra droższy. A ta linia tramwajowa jest wskazywana przez Transprojekt wyraźnie jako medium zupełnie wystarczające dla tego rejonu na dziś i na pewną perspektywę przyszłościową. Za kilka lat okolica będzie obfitowała w tabuny tramwajów za których kursowanie ZTM i tak płacić będzie, a będą one woziły tlen.
Pomysłu na Trocką nie ma - nie ukrywamy. Nikt się nad tematem nie pochylił, bo i po co. Skończy się doraźną prowizorką, bo przecież to będzie 'tymczasowe'.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2014, 9:52

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 14 sty 2014, 11:59

Skoro nie chcą "niekorzystnego procesu rozlewania się miasta", a więc i większej liczby ludności miasta (przecież ludzi nie stać na mieszkania w centrum), to po kiego w ogóle przyłączali te tereny do Warszawy?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2014, 13:02

Obawiam się, że Bierut Ci na to pytanie już nie odpowie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 14 sty 2014, 22:57

pawcio pisze:Obawiam się, że Bierut Ci na to pytanie już nie odpowie.
No więc właśnie, trzeba błędy (czy też nie błędy, zależy od punktu widzenia) poprzednich rządzących naprawiać teraz, a nie je ignorować.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 sty 2014, 23:11

Co ma do tego Bierut? Metro na Białołękę nie ma uzasadnienia merytorycznego i tyle.
Rynek Kolejowy pisze:Przy (...) bardziej prawdopodobnym wariancie rozwoju Białołęki obsługę komunikacyjną powinny zapewniać tramwaje w ciągu ul. Św. Wincentego – Głębockiej – Trasy Olszynki Grochowskiej
Hurra! Ktoś wspomniał o tramwajach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 sty 2014, 23:15

To nie sprawa dekretu Bieruta sprzed lat, tylko niechęci obecnych władz i ich poprzedników do planowego rozwoju Warszawy. Po co sporządzać szczegółowe plany zagospodarowania, lepiej puścić wszystko na żywioł na podstawie tzw. wuzetek (warunki zagospodarowania). Przy planach od lat miesza jedna i ta sama osoba, obserwuję to z niesmakiem - polega to głównie na udawaniu, że się cokolwiek robi, a więc ogłasza się sporządzanie planu, potem ogłasza się zmianę jego granic, kiedy minie kilka lat wznowienie sporządzania w nieco innej wersji i tak to się z grubsza rzec biorąc toczy. Przy czym uchwalenie planów też nie gwarantuje, że ich zapisy zostaną wprowadzone w życie (vide: baza MZA przy Włościańskiej, która już dawno powinna stąd zniknąć, a budynki biurowe przeszły generalny remont).
Problem z Zieloną Białołęką jest taki: osiedle na osiedlu, zbyt wąskie ulice, niewystarczająca oferta linii autobusowych i brak widoków na szynę. Bo Zielona Białołęka nie zobaczy ani metra, ani tramwajów.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 sty 2014, 23:40

Wszystkie nowe peryferyjne osiedla buduje się na wuzetkach w strukturze 'miedzowo-łanowej' bez żadnych prób scalania gruntów i tyczenia nowych dróg.

Jedynym wyjątkiem jest Miasteczko Wilanów, gdzie wyjściowa struktura własności była inna. Ale i tam pozwolono deweloperowi sfinansować zakup ziemi pod domy sprzedażą gruntu pod drogi.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 sty 2014, 23:51

osa pisze: Bo Zielona Białołęka nie zobaczy ani metra, ani tramwajów.
Tramwajów czemu nie? Trzeba za nimi lobbować - właśnie dlatego, że metro nie ma szans na opłacalność.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 sty 2014, 12:29

Z reguły tam gdzie metro wojuje z tramwajami (czy też na odwrót) nie powstaje ani jedno, ani drugie (Tarchomin, Gocław). Poza tym z moich informacji wynika, że nawet linia tramwajowa do Zielonej Białołęki byłaby słabo obciążona - tak ponoć pokazują dane. Czy to prawda, trudno mi ocenić, bo jak pokazują wcześniejsze doświadczenia, dane nt. liczby ludności na wschodniej Białołęce były brane z sufitu.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 sty 2014, 21:20

Cóż, żeby zbudować linię na ZB, najpierw wypadałoby zbudować most Krasińskiego albo zrobić coś z obecną infrastrukturą (i nie, "coś" to nie jest dodanie 3 sekund do zielonego dla tramwajów), bo nie wyobrażam sobie tramwaju co minutę na Budowlanej (dla czepialskich, chodzi mi o ten przystanek, nie ulicę) z tamtymi światłami - podobnie z Rondem Żaba. Inne wyjście to budowa tramwaju przez Annopol, ale ten wariant nie ma chyba zbyt dużego poparcia.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 15 sty 2014, 21:24

winnux8 pisze:
pawcio pisze:Obawiam się, że Bierut Ci na to pytanie już nie odpowie.
No więc właśnie, trzeba błędy (czy też nie błędy, zależy od punktu widzenia) poprzednich rządzących naprawiać teraz, a nie je ignorować.
Czyli że co, przywrócić granice Warszawy sprzed bodajże 1952 roku? Właściwie to mogłoby być, choć chciałbym zobaczyć, jakby wtedy wyglądała komunikacja podmiejska do wyłączonych z miasta terenów :>.

ODPOWIEDZ