[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 14:05

radeom pisze:
MeWa pisze:Prawdopodobnie po tym, jak Otis części zamienne sprowadzi.
Zawsze mnie zastanawiało, czy tych części nie można sprowadzać na zapas? Przecież takie schody na stacji Centrum psują się co jakiś czas i zwykle na naprawę czeka się dość długo.
Jest magazyn części zamiennych, ale czasem psują się takie części, które psuć się nie powinny, albo które psują się bardzo rzadko - i stąd problemy.
BJ pisze:Odpowiedź może być prostsza niż myślicie, a mianowicie - właściciele galerii handlowych nie mają tego w dupie.
Może zacznijmy od tego, że w żadnym centrum handlowym raczej nie ma schodów od kilku producentów, wielu generacji (to już rodzi problemy na styku pozyskiwania części zamiennych), w większości przypadków są znacznie mniej obciążone i mniej wiekowe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2014, 14:07

A u nas 0,5 m/s, chociaż też mogłyby 0,65 m/s. Tylko tyle i aż tyle.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 14:09

Technicznie tak, prawnie - nie.
Na II linii też nie będą mogły jechać szybciej niż 0,5 m/s.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2014, 14:11

MeWa pisze: Może zacznijmy od tego, że w żadnym centrum handlowym raczej nie ma schodów od kilku producentów, wielu generacji (to już rodzi problemy na styku pozyskiwania części zamiennych), w większości przypadków są znacznie mniej obciążone i mniej wiekowe.
Na jednej stacji metra nie ma chyba schodów kilku producentów, co?
Do schodów w Złotych Tarasach stoi się w kolejce w zasadzie o każdej porze dnia i wieczora, nie mają chwili przerwy, nie tak, jak metro, które ma pasażerów w górę tylko przez minutę po każdym pociągu.
I nigdy nie widziałem tych schodów zepsutych.
(Co nagle takie ożywienie starego wątku o schodach?)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2014, 14:13

MeWa pisze:Technicznie tak, prawnie - nie.
Na II linii też nie będą mogły jechać szybciej niż 0,5 m/s.
Sam sobie przeczysz. "We Wiedniu" przepisy Unii Europejskiej są takie same jak u nas. Skoro tam dopuszczają, to i u nas. Wszelkie dalsze ograniczenia to już nasz lokalny wymysł i proszę się Unią nie zasłaniać.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 14:17

MichalJ pisze:
MeWa pisze: Może zacznijmy od tego, że w żadnym centrum handlowym raczej nie ma schodów od kilku producentów, wielu generacji (to już rodzi problemy na styku pozyskiwania części zamiennych), w większości przypadków są znacznie mniej obciążone i mniej wiekowe.
Na jednej stacji metra nie ma chyba schodów kilku producentów, co?
Na jednej stacji metra nie - ale OTIS serwisuje wszystkie schody ruchome i windy w metrze, łącznie z tymi, których producent już dawno nie istnieje.

Jeszcze co do centrów handlowych - gratuluję doświadczeń, jeżeli w danych miejscach i sklepach bywasz tak często jak w metrze ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 14:20

MichalJ pisze:
MeWa pisze:Technicznie tak, prawnie - nie.
Na II linii też nie będą mogły jechać szybciej niż 0,5 m/s.
Sam sobie przeczysz. "We Wiedniu" przepisy Unii Europejskiej są takie same jak u nas. Skoro tam dopuszczają, to i u nas. Wszelkie dalsze ograniczenia to już nasz lokalny wymysł i proszę się Unią nie zasłaniać.
Czytaj uważnie, nie przeczę sobie. Napisałem wyraźnie, że prędkość schodów jest pochodną ich nachylenia.

Wg normy europejskich przy schodach o nachyleniu pow. 30 stopni obowiązuje maks. prędkość 0,5 m/s. Przy nachyleniu mniejszym niż 30 stopni prędkość maksymalna może być większa.

Kąt nachylenia nowych schodów ruchomych w Wiedniu wynosi zazwyczaj ok. 25 stopni.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 sty 2014, 14:44

MeWa pisze:Monitoring pojawia się we wszystkich składach alstomowskich.
Za zmienione oświetlenie w bodaj dwóch składach rosyjskich odpowiada firma Famor
BJ pisze:Ale to są jakieś niemądre normy na pierwszy rzut oka... Ja wiem, że Ukraina to nie jest wyznacznik standardów w czymkolwiek ;) , ale najeździłem się w Kijowie schodami ruchomymi na stacjach metra - dłuższymi, szybszymi, bardziej pionowymi i sądzę, że nic by się nie stało, gdyby w Polsce schody nie jeździły jakby chciały, ale nie mogły.
Wyższa prędkość ma przełożenie na większą liczbę wypadków na schodach - widać to w danych i informacjach z Pragi i wschodnich miast. Poza tym jest niezgodna z obowiązującymi nas przepisami.
Ale jakich wypadków? Poprzez wypadek rozumiemy, że 100letnia babcia się wywali albo nawalony nastolatek? No, straszne. Jak ktoś ma złamać nogę, to i tak ją złamie. Argument wypadków do mnie w ogóle nie przemawia, bo to nie są poważne zdarzenia w przypadku schodów.

Szkoda, że są takie bzdurne normy, ale trzeba z tym żyć.

A co do galerii handlowych - teraz tym bardziej jestem utwierdzony w poglądzie, że schody tam się nie psują lub są naprawiane raz-dwa, bo komuś na tym zależy. W metrze mają to głęboko w dupie, bo dla nich to żadna różnica, czy schody nie będą działać dzień czy pół roku. Pasażer jakoś i tak wyjdzie :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 15:14

BJ pisze:
MeWa pisze:Monitoring pojawia się we wszystkich składach alstomowskich.
Za zmienione oświetlenie w bodaj dwóch składach rosyjskich odpowiada firma Famor
Wyższa prędkość ma przełożenie na większą liczbę wypadków na schodach - widać to w danych i informacjach z Pragi i wschodnich miast. Poza tym jest niezgodna z obowiązującymi nas przepisami.
Ale jakich wypadków? Poprzez wypadek rozumiemy, że 100letnia babcia się wywali albo nawalony nastolatek? No, straszne.
Głównie upadków. Ale nie ja ustalam przepisy.
BJ pisze:A co do galerii handlowych - teraz tym bardziej jestem utwierdzony w poglądzie, że schody tam się nie psują lub są naprawiane raz-dwa, bo komuś na tym zależy. W metrze mają to głęboko w dupie, bo dla nich to żadna różnica, czy schody nie będą działać dzień czy pół roku. Pasażer jakoś i tak wyjdzie :)
Po pierwsze, nie mamy danych z centrów handlowych. Po drugie, podkreślam: liczba urządzeń, liczba producentów, obciążenie, wiek.

I np. schody na Centrum będą się dalej psuć z uwagi na mocne zużycie (chyba nie do końca są dostosowane do takich potoków, jakie tam występują). Co najmniej ze dwa razy (w tym ze słynnym kaloszkiem) zepsuła się taka część, którą producent - OTIS - musiał dopiero wyprodukować w swoich zakładach w Stanach Zjednoczonych, bo nigdy i nigdzie indziej się nie zepsuła....
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 sty 2014, 15:45

Rozumiem, że nikt jeszcze nie wpadł na to, aby schody na Centrum wymienić na takie dostosowane do takich potoków?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 17:14

BJ pisze:Rozumiem, że nikt jeszcze nie wpadł na to, aby schody na Centrum wymienić na takie dostosowane do takich potoków?
Na Centrum, to nawet wpadł na budowę innego wyjścia z peronu, ale na na to czy wymianę schodów potrzeba dużo kasy, której w tej chwili w budżecie miasta nie ma.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 20 sty 2014, 18:32

Sorry, ale z mojej anecdaty wynika, że w Złotych Tarasach schody psują się dosyć często - inna sprawa, że na pewno są dużo szybciej naprawiane.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 04 lut 2014, 14:07

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -1487.html

Metro planuje przebudowę torów odstawczych za stacją Młociny. Planowane jest m.in. wybudowanie wyjść awaryjnych

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2014, 15:07

Raczej komór ucieczkowych.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 lut 2014, 8:36

Nie wiem, czy to ten temat, ale co za idiota wymyślił, żeby kible w metrze były bezpłatne?
Znam powody tej decyzji, niemniej jednak teraz na stacjach Centrum czy Ratusz (na mniejszych stacjach pewnie też, ale w mniejszej skali) w kiblach roi się od menelstwa, wali nie tylko brudnym kiblem, ale też brudnym bejem i generalnie na niektórych stacjach lepiej się odlać w krzakach.

Nikt tego nie pilnuje, obsługa WC ma to gdzieś, koszmar jakiś.

Tak samo w poczekalni na Metrze Młociny obok POPu - siedzą menele, jebie w całej sali, do kibla strach wejść.
Nie pojmuje, że władze nie są w stanie rozprawić się z tymi ohydnymi żulami terroryzującymi swoim smrodem i wyglądem innych.

ODPOWIEDZ