Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 15 sty 2014, 21:29

Vilén pisze:Czyli że co, przywrócić granice Warszawy sprzed bodajże 1952 roku? Właściwie to mogłoby być, choć chciałbym zobaczyć, jakby wtedy wyglądała komunikacja podmiejska do wyłączonych z miasta terenów :>.
Może i by dało radę :P Ale raczej nie to miałem na myśli.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Stary Pingwin
Posty: 5816
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 16 sty 2014, 8:58

Do mnie jeździła wąskotorówka, istniał przystanek Grabów. Jak mi opowiadała moja babcia, z Grabowa szło się pieszo na Wyścigi, do trama.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 14:30

Bastian pisze: Aha, 200 tysięcy (ani nawet 120 tysięcy) ludzi tam NIE zamieszka, choćby ze względu na przepustowość sieci ulicznej (wliczając nawet planowaną Trasę Olszynki Grochowskiej).
Transprojekt to napisał w opracowaniu. Wyraźnie napisali, że wnioski, że warto budować metro, wypływają z narzuconej (napompowanej) liczby mieszkańców, która wynika nie z realnych prognoz, a z chłonności terenu. I że taki rozwój Zielonej Białołęki byłby skrajnie niekorzystny.

Obstawiam, że skończy się na tym, że do wyborów nie będzie jasnej deklaracji, ewentualnie władze zapowiedzą, że metro pojedzie - tak jak planowano - na Bródno, a stacja Zacisze zostanie zaprojektowana w taki sposób, żeby technicznie umożliwić w przyszłości budowę odgałęzienia, gdy uzasadni to rozwój Zielonej Białołęki.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sty 2014, 19:17

Tyle, ze to wcale nie takie banalne, zeby w rezerwie na stacje Zacisze wcisnac sensowne odgalezienie (gdzie sensowne = zupelnie inne niz Stadion).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2014, 19:19

Czy rozgałęzienie musi być na stacji, czy może być w tunelu szlakowym?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 19:26

Na Zaciszu - przynajmniej wg opracowania - nie były przewidziane dwa perony. Ale tym się będzie martwić ewentualny projektant tej końcówki +3...
KwZ pisze:Czy rozgałęzienie musi być na stacji, czy może być w tunelu szlakowym?
Może być gdziekolwiek - oczywiście przy zapewnieniu odpowiednich warunków technicznych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2014, 19:32

Rozgałęzienie w tunelu szlakowym jest tańsze, niż na stacji? Tak mi się wydaje, bo odpada konieczność budowania peronów i dużej podziemnej przestrzeni stacji. Wymagałoby to pewnie osobnych tuneli dla obu kierunków (co pewnie i tak będzie), odpowiedniej niwelety wszystkich tuneli (co wydaje się do zapewnienia), a nawet pewnie by się dało zaprojektować takie łączenia. Wygląda mi na to, że najważniejszym warunkiem do zapewnienia z góry byłoby dołożenia odcinka SBL pomiędzy Zaciszem a kolejną stacją.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 20:30

Tak czy inaczej takie rozgałęzienie zaplanować trzeba wcześniej. A przy okazji przypomniało mi się, że na II linii na centralnym odcinku będziemy mieli jedną komorę rozjazdową poza stacją.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2014, 20:31

Rozgałęzienie linii nie wymaga dodatkowych peronów.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 20:36

Toż to napisałem:
Na Zaciszu - przynajmniej wg opracowania - nie były przewidziane dwa perony
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2014, 20:43

Wydawało mi się, że napisałeś to jako argument przeciwko rozgałęzianiu linii.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 21:00

MichalJ pisze:Wydawało mi się, że napisałeś to jako argument przeciwko rozgałęzianiu linii.
Nie... Wcześniej przywołany został Stadion.

Przy czym, żeby była jasność, dodatkowy peron nie musi być zawsze synonimem złego rozwiązania (jak w przypadku Stadionu).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4767
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 sty 2014, 21:42

Stadion to w ogóle nie jest rozgałęzienie a punkt styku linii drugiej i trzeciej. System linii metra dla Warszawy, został opracowany z myślą by pomiędzy każdą linią zachodziła możliwość przesiadki w jednym punkcie.
Obrazek

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 24 sty 2014, 0:26

I ten prosty warunek został spieprzony na całej linii - optymalnym układem są relacje Mory - Gocław i Zachodni - Bródno, a nie na odwrót. A już w szczególności absurd układu II i III linii był widoczny w starszych projektach (M2 na Tarchomin, M3 do Wawra). Inna sprawa, czy ten świetny punkt przesiadkowy między liniami pod nazwą Stadion Narodowy vel Praga Centrum doczeka się "wyjścia z krzaków" przed budową III linii.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sty 2014, 10:28

Wiliam pisze:Stadion to w ogóle nie jest rozgałęzienie a punkt styku linii drugiej i trzeciej. System linii metra dla Warszawy, został opracowany z myślą by pomiędzy każdą linią zachodziła możliwość przesiadki w jednym punkcie.
Co w żaden sposób nie usprawiedliwia skandalicznego układu stacji Stadion. Już lepiej by było, gdyby perony zrobiobe jeden nad drugim...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ