Koncepcje optymalizacji aglomeracyjnego ruchu w obrę™bie WWK

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2014, 9:23

Ja bym się zastanowił, czy czegoś nie pchnąć jednak przez PKP Metro Moczydło, czy jak się tam ta stacja będzie nazywać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2014, 11:27

Jak już to metro się ziści.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2014, 12:12

Sądzę, że szybciej będzie metro (drugi etap drugiej linii) niż ewentualny Główny.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 sty 2014, 15:01

KwZ pisze:Niewątpliwie doskwierającym problemem jest wyczerpanie się przepustowości średnicy. W związku z dyskusją o Muzeum Kolejnictwa wykluł się mi w głowie (a może przypomniał czyjś) pomysł, aby skrócić do Warszawy Głównej część pociągów z Zachodu, tj. bardziej obciążonego kierunku.

Z zachodu chciałoby się wpuścić na średnicę w 1 godzinie szczytu:
--> ok. 8 pociągów z Pruszkowa (i dalej)
--> 4-6 z Lotniska
--> 3-4 z Radomia/Piaseczna (+2 za połowę 709?)
--> 4-6 z Sochaczewa
Co daje łącznie 19-26 pociągów wobec możliwości na poziomie 15-16.

Np. kończyć tak wszystkie sochaczewskie.
Ja bym to trochę inaczej zrobił ;)

Na Główny dać część z Grodziska, Warki (przy czym jednoperonową przesiadkę by trzeba było im na DWZ zapewnić wtedy obowiązkowo - a więc ruch na Główny przez perony 2 i 3, co wiąże się ze spora przebudową układu torowego na głowicy wschodniej), Sochaczew i Ożarów na Gdański.

Na średnicy SKM i relacje dalekie, tj. Siedlce, Dęblin, Radom/Skarżysko, Skierniewice, Ostrołęka (część z nich może przez Centralny?).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 sty 2014, 15:08

Po co Ostrołęka na średnicę i czemu nie na Wileński?
"Część z Grodziska" na Główny? Czyli pasażer będzie miał rzucać monetą czy wsiądzie w pociąg na Głównym, czy na Śródmieściu, tak? :>

Dzielenie w taki sposób relacji to nie jest najlepszy pomysł...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 sty 2014, 16:50

person pisze:Po co Ostrołęka na średnicę i czemu nie na Wileński?
Generalnie pierwsze, co bym zrobił, to takt do Wyszkowa z Wileńskiego co 30/60 minut (w tym część składów wydłużona do Ostrołęki) + taryfę relacyjną, żeby były ceny konkurencyjne względem autobusów (obecnie jest to coś na poziomie 9 zł autobus i ~15 zł kolej).

Jednak weź pod uwagę, że będzie p.o. Warszawa Mokry Ług, więc będzie polityczna presja, żeby coś tamtędy jeździło. Najpewniej więc będzie jakaś Ostrołeka i Tłuszcz.
person pisze:"Część z Grodziska" na Główny? Czyli pasażer będzie miał rzucać monetą czy wsiądzie w pociąg na Głównym, czy na Śródmieściu, tak? :>
Startujące z Grodziska i kończące w Warszawie na Główny, jadące z Żyrardowa przez DWŚ. Ewentualnie spiąć na sztywno Grodzisk z Mińskiem i je przez średnicę.
person pisze:Dzielenie w taki sposób relacji to nie jest najlepszy pomysł...
Niestety mam tego świadomość. Ale mam również świadomość, że są takie, a nie inne realia i będzie ciężko na przykład wszystkie pociągi z danego kierunku wywalić na Główny.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2014, 19:58

Jak dzielić (wylotami czy odległościami) wydaje mi się podrzędne wobec pytania, czy w ogóle uruchamiać/modernizować Główną. Myślę, że MichałJ podał ważny argument przeciwko: dowiązanie obwodnicy do metra.

Byłoby fajnie skierować np. wszystkie radomskie przez obwodnicę do Legionowa (lotniska!), ale pewnie faktycznie to nie przejdzie. Poza tym nie miałyby przesiadki na średnicę. Może lepiej sochaczewskie (wtedy nie trzeba byłoby ich koordynować z linią pruszkowską).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2014, 20:05

MichalJ pisze:Sądzę, że szybciej będzie metro (drugi etap drugiej linii) niż ewentualny Główny.
Odbudowa Głównej jest bardzo poważnie rozważana przez PLK w ramach przygotowań do modernizacji obu linii średnicowych w następnej perspektywie unijnej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2014, 20:58

Wiem, że jest rozważana. KDP też były rozważane. :)

Na Gdański można np. przekierować Piaseczno(-Radom) ze skomunikowaniem jednoperonowym z pociągami lotniskowymi gdziekolwiek na wspólnym odcinku.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2014, 21:00

O ile będziesz mieć te same częstotliwości. Poza tym to dopiero ok. 4 pociągi, potrzeba jeszcze 3-4.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2014, 21:19

Co 15 lotnisko, co 15 Piaseczno, w tym co drugi Czachówek lub dalej... Chyba pasuje.

A co jeszcze? Nie wiem na razie.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 sty 2014, 23:56

Zawracanie głowy z przywracaniem Dworca Głównego tak jak wcześniej linią obwodową, naziemnym metrem na Bemowo przez bocznicę Huty Warszawa i dodatkowymi stacjami na Woli - zawsze w planach, zawsze kolejarze rozważają i absolutnie nic z tego nie wynika. Zachodzę w głowę, jakim cudem udało im się w końcu otworzyć Ursus Niedźwiadek, który planowali od blisko 40 lat. Jedyne zadanie dla kulejarzy to doprowadzić do stanu używalności linię średnicową, usprawnić przejazd, połączyć relacje i wtedy obędzie się bez mitycznej Warszawy Głównej. Niczego więcej od nich nie oczekuję, ani niczego się już po nich nie spodziewam.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2014, 23:58

Ale to jest akurat najtrudniejsze.

Poza tym zbudowano linię na lotnisko (wiem, ty byś zasypał) i nowe przystanki na jej trasie.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 sty 2014, 0:01

Nie zasypał, tylko zbudował inaczej jako linię przelotową. Ale mądry Polak po szkodzie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 sty 2014, 15:47

Usprawnił przejazd? Na średnicy? Jak chcesz podnieść jej przepustowość do 20, a najlepiej 26 poc/h?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ