Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sty 2014, 14:31

Ano własnie - w takim przypadku mamy o połowę mniej schodów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sty 2014, 16:26

Ale znacznie głębsze wykopki pomiędzy rzeką i jej starorzeczem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sty 2014, 16:36

W przypadku metra nie wydaje mi się to szczególnie poważną przeszkodą - szczególnie, że to się buduje na lata i dla dużych potoków pasażerkich.
No chyba, że w ten sposób projektanci chcieli pokazać, że odnoga ze stadionu na Gogław nie ma sensu - to się zgodzę ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 sty 2014, 20:32

Koszty. Większość analiz robiono, gdy władze i metra i miasta żebrały po wszystkich instytucjach centralnych o jakikolwiek grosz na metro. Potem wychodzą takie potwory. Pl.Konstyucji i Muranów to też dobre przykłady.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2014, 4:55

Gdyby koszty były prawdziwym powodem, to nie pchano by się pod rzeką.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 sty 2014, 21:18

A niby jak? Z wyjściem na powierzchnię wcale nie było by taniej. Wiemy jak delikatna jest skarpa i to co było pod tunelem Wisłostrady mogło być tylko ułamkiem tego co by się zdarzyło przy wyłażeniu ze skarpy. Po za tym wyjście wymagało by przestrzeni (koszt działek, odszkodowania) i wyburzania budynków. Przy dzisiejszym prawie środowiskowym, powstałby obrzydliwy ekranowy tunel.
Mam wątpliwości czy aby metro na wierzchu było by rozwiązaniem lepszym.
Obrazek

rskarzycki
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2012, 19:10

Post autor: rskarzycki » 02 lut 2014, 17:31

Projekt III linii oraz drugiej na prawym brzegu to jakaś patologia. Po co pchać Gocław do centrum, skoro teraz spokojnie można pojechać Trasą Łazienkowską do Politechniki? Jeśli już, lepiej pomyśleć o jakiejś sprawnej komunikacji (metro, tramwaj, kolejka naziemno/podziemna), łączącej Gocław z południowym Mokotowem (czyli gdzieś do metra Wilanowska).
A metro na Bródno Podgrodzie, wyginające się po całym Bródnie, Zaciszu i Targówku - bezsens. Chyba szybciej będzie pojechać tramwajem do Wileniaka i tam złazić pod ziemię.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lut 2014, 17:53

Wiliam pisze:A niby jak? Z wyjściem na powierzchnię wcale nie było by taniej
Rozumiem. Na całym świecie, przy wszystkich inwestycjach, mostem jest 2-10 razy taniej, a tylko u nas na pewno taniej wybudować tunel przez kurzawkę, pod rzeką, itd.

Niestety, niezależni fachowcy (np. z PW) już dawno udowadniali, że - mimo wszelkich komplikacji - taniej nad powierzchnią.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 lut 2014, 19:04

Glonojad pisze:Niestety, niezależni fachowcy (np. z PW) już dawno udowadniali, że - mimo wszelkich komplikacji - taniej nad powierzchnią.
Tak, wyszło, że jest taniej. Niemniej powierzchnia jezdna mostu miała się znajdować 6 metrów ponad poziomem wody (nie pomnę którym...). Znaczyło to tyle, że na Powiślu tory znikałyby pod powierzchnią ziemi dopiero na wysokości ul. Kopernika. Na Pradze zejście pod ziemię było już na szczęście możliwe bardziej po ludzku. Tory miały oidp znikać gdzieś między Wybrzeżem Helskim, a stacją Stadion, choć nie wiem czy ta ostatnia nie wychodziła wtedy na powierzchni/w wykopie. To zaś kolidowało z ochroną zabytków na Powiślu, więc ostatecznie zdecydowano się na droższy tunel.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 02 lut 2014, 19:13

Nie, raczej zadziałała typowo metrowska mentalność w stylu "tak zaprojektowano w latach 50., a skoro tak zaprojektowano, to znaczy że nie dało się lepiej i nie ma co zmieniać".
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 lut 2014, 19:38

W latach 50-tych to metro miało być pod WZ-ką...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 02 lut 2014, 20:52

Glonojad pisze:
Wiliam pisze:A niby jak? Z wyjściem na powierzchnię wcale nie było by taniej
Rozumiem. Na całym świecie, przy wszystkich inwestycjach, mostem jest 2-10 razy taniej, a tylko u nas na pewno taniej wybudować tunel przez kurzawkę, pod rzeką, itd.

Niestety, niezależni fachowcy (np. z PW) już dawno udowadniali, że - mimo wszelkich komplikacji - taniej nad powierzchnią.
O dziwo nie wszyscy z Politechniki. Wciąż jednak jesteśmy przekonywani, że metro nie może jeździć na powierzchni nawet na peryferiach. To u nas jeden z metrowskich dogmatów jak np to, że nie da się wymienić nieczytelntych mapek.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2014, 22:49

Szereg przeciwwskazań dla wariantu estakadowo-mostowego zawarto w decyzji środowiskowej -zaważyły o tym negatywne opinie środowiskowe, przestrzenne i techniczne. Wymienię w punktach:
- przeprawa przecinająca Powiśle spowodowałaby "degradację terenu w szerokim otoczeniu"
- liczne wyburzenia budynków w rejonie ul. Dynasy, Zajęczej, Tamki i Dobrej, w tym kościoła i budynków zabytkowych
- poziom mostu metra byłby o kilka metrów wyższy od Mostu Świętokrzyskiego
- ingerencja w Naturę 2000
- nieodwracalna likwidacja roślinności na powierzchni co najmniej 2,2 ha, będącej częścią tzw. warszawskiego obszaru chronionego krajobrazu
- ryzyko naruszenia stabilności i równowagi skarpy wiślanej poprzez zaburzenie struktury gruntu i stosunków wodnych
- koszty ponoszenia ciągłych nakładów na korygowanie i zabezpieczanie raz naruszonej skarpy mogłyby przewyższać oszczędności z tytułu budowy nad ziemią
- w bezpośrednim otoczeniu znajdują się obiekty "wrażliwe na uciążliwości akustyczne". Poziomy dopuszczalnego hałasu byłyby przekroczone w promieniu 100 m, ale maks. strefa przekroczeń mogłaby sięgać 500 m - w praktyce, aby ochronić przed hałasem zabudowę i spełnić normy, linia musiałaby zostać w całości obudowana
- znacznie pochylenia podłużne na trasie metra, sięgające 40 promili
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lut 2014, 22:58

Na pomysł, że Tamka jest na peryferiach, jeszcze nie wpadłem. Akurat tutaj nie mam żadnych wątpliwości, że tunel jest słuszny. A gdyby doliczyć koszty wykupu terenu, to nie jestem pewien, czy by nie wyszło zwyczajnie drożej.

Inna sprawa, że nie wiem, czy skarpy jednak nie naruszono. Dwie kamienice na Bartoszewicza właśnie się z trzaskiem rozeszły na dylatacji...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2014, 23:03

MichalJ pisze:Na pomysł, że Tamka jest na peryferiach, jeszcze nie wpadłem.
A o czym niby jest wcześniejsza dyskusja (z wyłączeniem postu osy)?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ